SR 8002 inruilen op SR 7005

Gestart door drukje, december 19, 2011, 17:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Als er problemen mee zijn, worden het spoorslags jou problemen garantie of niet. Maar goed het kan natuurlijk idd zo zijn zoals hij omschrijft alleen......... :|
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Ik zou die SR8002 lekker houden  :yes:

Als ik het verhaal zo lees zie ik helemaal geen goede reden waarom die van de SR7005 zou afwillen ,het is heel verhaal maar staat eigenlijk alleen dat die de extra,s niet nodig heeft  :wink:

drukje

ach, ik moet de 7005 ophalen, dat is een voorwaarde dus ik heb een adres.

maar goed, buiten het feit of hij mij rommel verkoopt of niet mag er ook inhoudelijk gereageerd worden of de ruil goed zou zijn.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 21:12:55
Ik zou die SR8002 lekker houden  :yes:

Als ik het verhaal zo lees zie ik helemaal geen goede reden waarom die van de SR7005 zou afwillen ,het is heel verhaal maar staat eigenlijk alleen dat die de extra,s niet nodig heeft  :wink:


ik denk persoonlijk of dat hij te ingewikkeld is voor sommige of hij heeft alle klachten die hier langs zijn gekomen dan heb je zoiets van GRRRRRRRRRRRRR wegwezen dat ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drukje

En dan heb ik een nieuwe via de garantie :)

Maar de enige klacht die ik gezien heb was vastlopen tijdens het updaten, terwijl de HDMI erin zit.

WilliamB

Ik heb zelf de SR-7005, waar ik zeer tevreden over ben. De SR-8002 ken ik niet.
Je hebt hier al gelezen dat dit een goede ruil is, maar een vreemde ruil.

We proberen je attenderen dat je moet opletten.

Veel succes met je aankoop.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drukje

opletten is geen probleem.

Ik zou liever functioneel horen van mensen waar ik er op vooruit en waar ik er op achteruit ga.
Een vreemde ruil prima. Deze is nog in onderhandeling en ik zal inderdaad eerst daar gaan kijken, luisteren etc.. en echt niet klakkeloos via PostNL een ruil doen.

JohnWx

Citaat van: drukje op december 19, 2011, 21:34:43
opletten is geen probleem.

Ik zou liever functioneel horen van mensen waar ik er op vooruit en waar ik er op achteruit ga.
Een vreemde ruil prima. Deze is nog in onderhandeling en ik zal inderdaad eerst daar gaan kijken, luisteren etc.. en echt niet klakkeloos via PostNL een ruil doen.

Veel klachten komen niet gelijk aan het zicht bij de vrijdagmiddag produkten
Dus als hij aan gaat speelt hij de sterren van de hemel en alles doet het maar ook na een dag werken voor de SR ?

Op vooruuit qua klank kan je alleen zelf horen ? blind ga je ze niet uit elkaar horen denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drukje

Blind gaat het ook niet worden.

Hij heeft natuurlijk wel de nieuwe technieken. Mijn TV is bijvoorbeeld ook 3D.

WimPeu

Je gaat er in leeftijd, garantie, mogelijkheden, looks, uitbreidings mogelijkheden met gelijk gemodelleerde UD's ed er op vooruit  maar dat weet je zelf ook. Kwa klank maken ze mekaar niet veel denk ik. Als er verder geen addertje is zou ik meteen ruilen.. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drukje

We'll see Wim.

Van de week de 6311's eens even oppoetsen (in hoeverre dat nodig is)  hello

JohnWx

Citaat van: drukje op december 19, 2011, 21:45:28
Blind gaat het ook niet worden.

Hij heeft natuurlijk wel de nieuwe technieken. Mijn TV is bijvoorbeeld ook 3D.

Dat is een goede optie 3 D met je TV als je film kijkt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

dmeerpa

Zoals ik je eerder vandaag al liet weten via PM ga ik het hier ook nog even samen vatten voor de anderen.

Waar ik bij de SR8002 een extra Rotel EV gebruikte omdat die meer controle en detail bracht. Heeft dit bij de SR7005 geen meerwaarde. Vermoed dat de SR7005 meer vermogen levert.

Op surround gebied is de SR7005 de betere, zonder twijfel. Vooral het sublaag is een enorme verbetering.

Bij stereo weergave (pure-direct) is de SR7005 gedetailleerder, maar vond ik persoonlijk het warmere geluid van de SR8002 mooier.
De stereo modus met Audessey EQ is bij mij doffer en bevat veel minder detail, zelfs minder dan de SR8002 zonder extra EV.
Ik vind de netwerkspeler zeer goed. Van alle devices die ik al gebruikte om een Flac af te spelen (popcorn, HDI Dune, freecom, ...) is de SR7005 de beste qua geluid. De interface is veel minder. 
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op december 19, 2011, 23:14:43
Zoals ik je eerder vandaag al liet weten via PM ga ik het hier ook nog even samen vatten voor de anderen.

Waar ik bij de SR8002 een extra Rotel EV gebruikte omdat die meer controle en detail bracht. Heeft dit bij de SR7005 geen meerwaarde. Vermoed dat de SR7005 meer vermogen levert.

Op surround gebied is de SR7005 de betere, zonder twijfel. Vooral het sublaag is een enorme verbetering.

Bij stereo weergave (pure-direct) is de SR7005 gedetailleerder, maar vond ik persoonlijk het warmere geluid van de SR8002 mooier.
De stereo modus met Audessey EQ is bij mij doffer en bevat veel minder detail, zelfs minder dan de SR8002 zonder extra EV.
Ik vind de netwerkspeler zeer goed. Van alle devices die ik al gebruikte om een Flac af te spelen (popcorn, HDI Dune, freecom, ...) is de SR7005 de beste qua geluid. De interface is veel minder.

Jij hebt ook nu een goede SR7005 met RECUP modificatie en hij loopt op BIO Ethanol  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drukje

Die PM was niet naar mij gok ik?
Ik heb er namelijk geen.