@Chris & Joep, er zijn twee hele interessante en gezaghebbende engelstalige magazines op het gebied van klassieke muziek. Allereerst de oudste: Gramophone, volgens de "kenners' en industrie het meest gezaghebbend. En dan de het grootste: BBC Music Magazine, populairder maar steekt toch de eerste qua kwaliteit en gezag naar de kroon. Gramophone ken ik alleen van haar quotes op de back-cover van de diverse CDs en in advertenties. BBCMM koop ik al sinds 2008 maandelijks los bij mijn vaste bladenboer, die er één voor mij apart houdt. Beide bladen bieden elke maand een gratis CD. Gramophone vaak een sampler, altijd in kartonnen sleeve. BBCMM een compleet werk of complete werken op CD in een jewel case. Daarnaast ben ik al sinds 2003 geabooneerd op het nederlandse magazine LUISTER: "Passie voor klassiek". En het Klassieke Zakenmagazine valt ook 10 keer per jaar in mijn brievenbus. Ook ontvang ik de catalogus van Caminada
Classics.nl, 10 keer per jaar interessante nieuwe uitgaven en aantrekkelijke aanbiedingen van oude.
En voor wie dit allemaal niet genoeg is: de Gramophone en de Penguin Guides.