Power kabels
Ik mailde Chris van hifi-advice dat ik het niet eens was met zijn bevindingen over de LAPP powerkabels. Hij beschreef ze als ietwat smooth en met een ruime romige aanwezige bass. Dit zijn kwaliteiten die ik aan het analoge gedeelte van mijn set wil toevoegen. Zowel de SRM Tech, Ortofon 2M black staan bekend om hun strakke, 3d weergave.
Maar de lapp kabel die ik van de hifi winkels heb gekocht voldeldeden hier helmaal niet aan.
Ik kreeg van Chris antwoord op welke kabel hij precies bedoelde. Lapp maakt namelijk kables voor de elektrotechnische industrie en heeft 1000-den versies van elke kabel. Kabels voor server ruimtes, voor de tuinbouw en wat dies meer.
Via een lokale installateur voor de tuinbouw aan de juiste kabel gekomen. Ik mocht 4 meter meenemen voor 0 euro. Thuis een stukje kabel van gemaakt en de pluggen van iego gold erop.
En nu naar Dire Straits Private Investigations aan het luisteren op vinyl. En er zit inderdaad wat meer vlees op de botten.
Lapp kabel voor wat meer warmte, bass en vollere noten. Belden als je het juist strak en punchy wil. Kost weinig (5-7 euro de meter), en zelf te doen zonder soldeerbout.