wie gaat er naar de AV NU show in utrecht op zondag?

Gestart door Zoldar, oktober 21, 2011, 13:11:51

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Waarom gaat LO niet
Een huwelijk is in voor en tegenspoed Joep  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: John Wx op oktober 22, 2011, 19:29:16
Waarom gaat LO niet
Een huwelijk is in voor en tegenspoed Joep  :-P

Denk dat het komt dat die weer naar zijn eigen setje kan luisteren  :-D

Laatst wou ik naar een Dynaudio demonstratie ,wou die ook al niet  nopompom  frusty clown1

lo

Tsja af en toe moeten er prio's gesteld worden hè :-D
Nee AV-NU beurs trekt me niet meer. Veldhoven daarentegen vond ik altijd leuk om naar toe te gaan :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Zijn er al mensen terug van bezoek aan AV-NU beurs?
Ben benieuwd naar jullie bevindingen enof Fritz er ook stond.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Ik ben gisteren geweest en ja Fritz was er ook en die heeft nog geprobeerd een 14e editie aan me te slijten  :schater: Ik ben er niet in getrapt maar heb wel een andere cd van hem gekocht........dus ik ben er toch weer ingetrapt.

Ik vond de X-fi show interessanter, ik had het idee dat bij de AV-NU beurs enkel de accountmanagers stonden met verhalen uit de folder dat hun spul 1000 Watt (wat???) heeft en mooier klonk dat alles in de wereld.
Bij de X-fi show had ik het idee dat er meer mensen waren die zelf ook nog in staat waren te luisteren ipv alleen maar mooie verhalen verkondigen.
Al met al weer een hoop moois gezien maar oko een hele hoop ontzettend mooie spullen (MBL, MA PLatinum etc) waar de demoruimte zo slech was ingericht dat het geluid gewoonweg niet goed tot uiting kwam.
Als je een ruimte hebt van ca 10x10m en je zet de luidsprekers 2m (omnidirectioneel MBL) uit elkaar en de luisterposities zijn 4m weg van de luidspreker dan krijg je al snel een vreemd geluidsbeeld (smal en weinig dynamisch). Veel ruimtes haddeen veel potentieel maar iets meer aandacht besteden aan de opstelling van de luidsprekers en apparatuur was imo geen loze tijdsbesteding geweest.

Er waren by the way ook genoeg demo's welke wel de moeite waren (crystal Cable, devialet, blumenhofer, Pink Faun, etc.)

jowa

Vandaag geweest, AV-NU viel me wat betreft aantal leveranciers tegen. Weinig goede demo's.
X-Fi had meer weg van de oude VAD-show, werd in het NH hotel gehouden. Kamers waren wat aan de warme kant, wel gezellig. Demo van TAD en Nordost staken er wat mij betreft boven uit.

Wat me al jaren opvalt en steeds meer gaat irriteren is de muziekkeuze, vaak van die zoutloze jazz of weer Yellow  :gaap:. Laat ze weer eens goede rock horen of klassiek of blues.

Gezellig bij Fritz langs geweest en wel z'n nieuwe demo cd gekocht en de cd met de jaren vijftig muziek waar hij van het voorjaar druk mee bezig is. Beide moet ik nog beluisteren.
Verder nog twee cd's gescoord bij Nutters Audio.

Marantz 81

Hebben ze wel vaker een handje van als je ergens gaat luisteren om alleen van die high end  :roll: zoutloze muziek te willen laten horen  frusty

Zoldar

vandaag geweest met hi-fi buddy. viel wat tegen tov van vorig jaar. de demo s waren niet echt wereldschokkend met een aantal vreemde combinaties.

mooi muziek was te horen uit:
- de Marantz SA11/PM11 blumenhofer? speakers op de STS stand. mooi, zuiver, kraakhelder hoog en toch een warme klank. zet daar maar een sony tussen kijken of we het niet merken :)
- de transrotor orion platenspeler icm met monitor audio en roksan. vreemde combinatie. denkt dat de platenspeler het  10 voudige kostte als de complete set eromheen. maar wat een heerlijke sound en wat een breed stereobeeld dat mooi buiten de speakers trad. Het was hier en daar wat ruw langs de rantjes maar dat kan ook aan de rest van de set hebben gelegen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Set die bij Fritz stond was echt lekker en dat in een open ruimte.
STS had ook nog een stand op de X-FI show en dar stond een Marantz 15 Limited Serie te spelen. Blijft erg mooi zo in het zwart  :kwijl:.

Nu Belafonte at Carnegie Hall opstaan, vanmiddag gekocht. Ben toch wel erg tevreden met wat ik heb staan.

cz79

Ja die kamer vab STS bij de X-fi was best verassend, mooie kleur ook inderdaad voor die SA en PM (en ik ben niet zo heel gek van zwart en Marantz), ook heel redelijk geluid en dat voor die prijs, ik geloof dat die luidsprekers een euro of 500 p/st kosten en daar kwam meer dan acceptabel geluid uit.

Goede cd, die van Harry, echt 'live' ervaring.

Dennis E36

Ik vond zelf de demo van Musical Affairs en de Avantgarde icm met Bryston de "winnaars" van de dag :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

cz79

Ja helemaal mee eens, die Bryston met Avant Garde hoorn luidsprekers waren erg 'Hoorny' om te zien en te beluisteren

viceadmiraal61

Hoe je het ook went of keert..CZ 79 moet ik een 14e edition verkopen....nee nog beter ik schrijf een prijsvraag uit......die wint hij altijd.Ha.Ha.Ha....jongens bedankt voor de lieve woordjes over mijn
opgestelde set...in die kermis van een AV>NU show....ik kan je vast zeggen dat wordt voor mij AV.Nooit meer
show....grote ruzie gehad met de organisatie over het zetten van een Kanzy en Marantz versterker op
mijn stand..o ja de Blumenhofers...ze doen niet mee van daar dat de produkten er niet mogen staan
je reinste amtenerij..en dat in deze tijd van zeer grote problemen bij veel importeurs in audio..
Ik zou dan zeggen ; geen probleem als jij een goede demo neer zet kan de organisatie wellicht deze
audio broeders weer binnen halen....nee dan doen ze niet denken nog steeds in hoge hemel many many.
liefde voor het betere high-end is er niet..resultaat nu weet ik dat er al 6 deelnemers volgend jaar niet
meer mee doen...waaronder ik. Kan die tuinkabouter niet meer zien Ernst bobie en de rest....
voor de duidelijk ik reken Peter Viergever dit niet aan...hij zij Fritz het maakt mij niet zoveel uit wat er
staat..als jij er maar staat .jij trek veel klanten ,omdat de prijzen van jou cd,s op de beurs aantrekkelijk
zijn....Waar neer gaat het lichtje branden..1 de beurs is veels te duur voor wat er geboden wordt.
organisatie is nog erger dan de amsterdamse parkeerdienst....We gaan naar de X fi daar hing een
gezellige sfeer ..gratis toegang..glaswijn..goede muziek..en mensen met liefde voor het audiovak.
Had nu een kleine demo..volgend jaar ga ik zeer groot uitpakken met live muziek  (big band) die
nemen wij direct op,om dan steeds deze af tespelen op mijn Blumenhofers ect........afniemals zien av nooit.

joep

Ja Fritz de liefde voor muziek is niet bij iedereen prioriteit één. Als er centjes in het geding zijn is de liefde vaak de deur uit. Maar jij hebt helemaal gelijk op die manier bouw je geen duurzaam concept op maar pleeg je roofbouw op de hobby en liefde voor muziek van de echte liefhebber. En dat is altijd dodelijk. Succes alvast toegewenst voor volgend jaar. Ik kijk er al naar uit. Ga zeker komen al moet er een ontvoering plaatsvinden, dan nog!

P.S. heb trouwens al spijt dat ik The Rock naar jou heb teruggezonden.