geen airplay SR5006

Gestart door bassponton, oktober 20, 2011, 05:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bassponton

Beste iedereen, ik heb een marantz sr5006 gekocht. Geen Airplay die werkt. Wat ik heb is Imac, sitecom router en de modem van UPC.
Jullie moeten maar vragen want ik heb er niet zoveel verstand. Ik weet wel hoe ik in de sitecom moet komen. DHCP is ingeschakeld en de IP en mac adres is te zien in de sitecom van de Marantz.
Alles wat via internet gaat, werkt verder met de Marantz. Dus internet radio, Flikcr etc.

Alvast bedankt Bas.

Cornelis1921

 :no: hello
Hallo Bas, welkom op het forum. Veel plezier en ik hoop dat er snel antwoord komt op jouw vraag. Ik ben echter niet deskundig, ik ben van de 'old school' CDs en stereoversterkers.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

dmeerpa

De receiver moet je op net NET zetten.
Op de iMac moet je ITunes op starten.  Ik denk wel dat je een recentere versie van iTunes moet hebben.
Binnen iTunes kies je een muziek file.
Rechts onderaan zou je het logo van AirPlay moeten zien staan. Pas op is niet groot nog geen 5mm op 5mm.
Ga er met de muis naar toe en klik er op. Nu heb je de keuze tussen je iMac speakers (standaard waarde) en je receiver.  Kies de receiver en start dan het afspelen van je muziek.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

bassponton

Citaat van: dmeerpa op oktober 20, 2011, 05:54:52
De receiver moet je op net NET zetten.
Op de iMac moet je ITunes op starten.  Ik denk wel dat je een recentere versie van iTunes moet hebben.
Binnen iTunes kies je een muziek file.
Rechts onderaan zou je het logo van AirPlay moeten zien staan. Pas op is niet groot nog geen 5mm op 5mm.
Ga er met de muis naar toe en klik er op. Nu heb je de keuze tussen je iMac speakers (standaard waarde) en je receiver.  Kies de receiver en start dan het afspelen van je muziek.

Hoi bedankt voor je antwoord. Dit icoontje zie ik dus niet rechts onder in de hoek van itunes. Ook niet als ik eerst een muziek bestand selecteer. En de reciever staat op NET.

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Virusscanner/internetbeveiliging checken?

Even de Marantz/netwerk als veilige omgeving te maken.

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

dmeerpa

Normaal in de GUI op de receiver kan je het IP adres opvragen dat de receiver heeft gekregen.

Start Terminal op (staat onder /Applications/Utilities/Terminal of door gebruik te maken van Spotlight)
Tik het volgende in "ping xxxxxxx" in de command line (waar xxxxxx het IP adres is van de receiver)

daarna zou je zoiets moeten krijgen:
ping 192.168.1.142
64 bytes from 192.168.1.142: icmp_seq=91 ttl=52 time=7.806 ms
64 bytes from 192.168.1.142: icmp_seq=92 ttl=52 time=7.763 ms
64 bytes from 192.168.1.142: icmp_seq=91 ttl=52 time=7.806 ms
64 bytes from 192.168.1.142: icmp_seq=92 ttl=52 time=7.763 ms

Krijg je geen respons of een andere melding, dan is er een netwerkprobleem tussen beide toestellen.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

bassponton

he iedereen, het pingen dat werkt.
Itunes en Lion is up to date
Virusscanner draait niet. Firewall is aan, deze heb ik al een keer uitgezet. Mocht niet baten. Firewall in de router staat nu uit en mag ook niet baten.
Bedankt iedereen voor jullie antwoord.

dmeerpa

Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jeronimootje

Heb er ook even mee zitten kl##ien. Uiteindelijk met een vast ip-adres voor de receiver werkt het prima! (vastzetten in de receiver en router).

Succes,
Jeroen

pameijer

Heb je Airp[lay wel geactiveerd op je receiver, is een optie, nog één weekje gratis te downloaden/installeren!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Als airplay niet werkt met een draadloze verbinding tussen je PC en router, switch etc is het de moeite van het proberen waard of het met een kabel wel werkt. Draadloos werkte bij mij eerst ook niet. Na een aanpassing in één van de wifi settings van mijn modem was het probleem opgelost.

sattie

De sr5006 heeft standaard Airplay.

Wtr

Heb hier ook last gehad van problemen met de airplay (op de sr6006). Vooral wanneer ik tussen sources overschakelde kreeg ik mijn airplay icoon niet meer terug. Uitzetten hielp niet, stekker moest er uit en weer in en ..daar was ie weer.

Heb toen n.a.v. eerdere forumtips de ip van het apparaat in de router "static"gemaakt, met daarbij het mac-adres. Zie instellingen op mijn Ziggo Ubee modem in bijlage (hoe zet ik de afbeelding direct in het bericht?)

Het is dus echt een netwerkprobleem naar mijn idee..

Wtr

en nog even de conclusie...: het werkt dus!