Storend gezoem van de SR7005

Gestart door dmeerpa, oktober 08, 2011, 16:52:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: lo op oktober 08, 2011, 20:33:41
Ligt mijns insziens gewoon aan die SR. In jou geval zou ik maandag contact opnemen met de leverancier en hem het probleem voorleggen, mogelijk heeft hij een oplossing of een idee van hoe nu verder. Als zijn voorstel is om hem terug te brengen kun je vertellen dat je in België een hersteller hebt gevonden, wel er voor zorgen dat je hem onder garantie daar zou kunnen laten maken. Afspreken in dat geval hoe dit concreet wordt afgewikkeld. Succes in ieder geval met dit probleem.

Deze ochtend opnieuw getest, en na iets meer dan een halfuur komt het gezoem, gebrom, ... terug te voorschijn. Het komt uit het linker gedeelte van de receiver, ongeveer in het midden. De receiver heeft zeker niet warm, ik kan probleemloos mijn hand erop leggen. Laat ik de receiver lang genoeg uitstaan is het terug weg, maar na enige tijd komt het terug.

De mail is ondertussen vertrokken naar de audio zaak in Duitsland. Nu wachten wat ze me te vertellen gaan hebben...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

daar zitten de grote elco's, mss wel je zoemers  clown1 zie:



achteraan liggen enkele prints boven elkaar, met uiterst links de bloktrafo:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robert T

Klinkt idd als een elco probleempje... zou dan ook wel redelijk 'eenvoudig' op te lossen zijn.

dmeerpa

Citaat van: Robert T op oktober 09, 2011, 17:03:34
Klinkt idd als een elco probleempje... zou dan ook wel redelijk 'eenvoudig' op te lossen zijn.

Zou inderdaad wel eens één van de 2 grootte zwarte condensatoren kunnen zijn. Nu dat het te herstellen valt maak ik mij geen zorgen in, wel dat ik het in de set op meer dan 600km van hier kocht, als het dus niet mee zit mag ik nog 2 keer over en weer bollen, om het terug te brengen en om het terug op te halen. Dat is samen goed voor zo'n 2600 km rijden. Misschien maar eens beginnen uitkijken om wat makkers te vinden voor een weekendje Duitsland  :evil:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Heb nieuws van de audiozaak. Stellen voor om deze via een pakjes dienst op te sturen. Ze zullen hem herstellen en dan terug sturen...
Ik ga nog proberen of ik hem kan binnen doen bij het repair center hier in België onder garantie. Anders moet ik ofwel opsturen of zelf langs gaan. Opsturen zijn er 2 mogelijkheden.
Een Niet-dringende internationale zendingen tot 30 kg, komt op 30€, of Taxipost EMS international, maar dan betaal ik net geen 100€. In beide gevallen wordt ik niet volledig vergoed bij eventueel verlies.
Andere optie ik rij zaterdag opnieuw naar Ulm in Duitsland.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Wat om naar duitsland te rijden en hem daar op de balie te zetten
Dan een nieuwe weer terug mee naar huis en die eens proberen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo....
Een verkoop tip van Marktplaats.

Hoop voor je dat het allemaal weer helemaal goed komt!!




Iphone4

dmeerpa

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 19:52:08
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo....
Een verkoop tip van Marktplaats.

Hoop voor je dat het allemaal weer helemaal goed komt!!


Het was materiaal die ze hadden gebruikt op een beurs. Vandaar de korting. Ze eigenaar heeft 2 winkels in Ulm, en verkopen toch hele mooie merken . De winkel waar ik ben geweest verkocht Marantz, Pioneer, Loewe, KEF, B&W, NAD, REl, Musical Fidelity, Arcam, ... Ik denk niet dat een winkel die dergelijke merken verkoopt zijn goeie naam te grabbelen zal gooien door mensen op te lichten. Zeker als de winkel zelf aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie.
De ander winkel verkoopt uitsluitend HiFi spil zoals Krell, Velodyne, NAD, Rega, Sonus Faber, Van Den Hul, Linn, Octave, Teac, Rotel, Marantz, Cyrus, Cambridge Audio, ...

Ik heb ook netjes een aankoopbon gekregen voor de 2 jaar garantie.
En zelfs op zondag werd mijn mail al beantwoord, dus ik heb niet de indruk dat dit verkeerd gaat aflopen, gelukkig maar  :lol:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

lo

Denk dat het helemaal goed gaat komen. Heb je nog gevraagd of hij niet bij de hersteller in België gemaakt zou mogen worden?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Robert T

+1

Gezien de situatie niet meer dan redelijk. Zeker als je dit vooraf bespreekt. Overigens niks besproken in geval van defecten, nu of later tijdens de garantie periode? Hoe dit zou moeten werken?

Kan me leukere dingen bedenken dat heen en weer blijven rijden. vervelend!

Citaat van: Stadium III op oktober 09, 2011, 19:26:08
Wat om naar duitsland te rijden en hem daar op de balie te zetten
Dan een nieuwe weer terug mee naar huis en die eens proberen

JohnWx

Citaat van: Robert T op oktober 09, 2011, 20:42:13
+1

Gezien de situatie niet meer dan redelijk. Zeker als je dit vooraf bespreekt. Overigens niks besproken in geval van defecten, nu of later tijdens de garantie periode? Hoe dit zou moeten werken?

Kan me leukere dingen bedenken dat heen en weer blijven rijden. vervelend!

Citaat van: Stadium III op oktober 09, 2011, 19:26:08
Wat om naar duitsland te rijden en hem daar op de balie te zetten
Dan een nieuwe weer terug mee naar huis en die eens proberen

Lijkt mij niet redelijk dat is de keerzijde van goedkoop en ver halen
Zal gewoon als reperatie worden aangenomen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Ja ik besefte ook wel dat er risico's zijn bij ver halen. Nu je rekent et wel
Op dat hij niet stuk gaat. Het is nu mijn 8e Marantz component en
3e receiver. Buiten een noodzakelijke firmware upgrade aan
De sr8002 nooit problemen gehad. En gezien de volle garantie maakte ik me weinig of geen zorgen. Nu ik heb een lease wagen dus het is enkel dagje rijden. Nu ik heb gevraagd of we geen oplossing kunnen vinden om hem in het repair center in België aan te bieden. Ik bel dat repair center sowieso zelf. Wie weet aanvaarden ze die en wordt de financiële afhandeling rechtstreeks met Marantz geregeld.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 22:26:57
Ja ik besefte ook wel dat er risico's zijn bij ver halen. Nu je rekent et wel
Op dat hij niet stuk gaat. Het is nu mijn 8e Marantz component en
3e receiver. Buiten een noodzakelijke firmware upgrade aan
De sr8002 nooit problemen gehad. En gezien de volle garantie maakte ik me weinig of geen zorgen. Nu ik heb een lease wagen dus het is enkel dagje rijden. Nu ik heb gevraagd of we geen oplossing kunnen vinden om hem in het repair center in België aan te bieden. Ik bel dat repair center sowieso zelf. Wie weet aanvaarden ze die en wordt de financiële afhandeling rechtstreeks met Marantz geregeld.

Ik denk als je het gewoon uitlegt en als het minder schadelijk voor het mileu is kunnen ze niet anders

Veel succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

henkg

Ergens anders las ik dit, misschien kun je hier iets mee:

Contact gehad met Marantz en even antwoord hier neer gezet voor toekomstige problemen.
Als je een marantz hebt gekocht bij een winkel kan je, mits je het aankoop bewijs hebt, naar alle dealers terug voor garantie welke op de volgende site staan: http://marantz.nl/nl/Dealer/Pages/DealerListing.aspx
Ik ga dit nog even proberen bij mijn dealer in mijn woonplaats maar volgens de mail wisseling tussen mij en Marantz moet dit geen probleem zijn.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36877032#36877032
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

Cornelis1921

 :yes: byebye
Paul, wat de uitkomst c.q. oplossing ook moge zijn, ik hoop voor jou de beste. Want als je zo je best doet om wat goeds in huis te halen, moet het ook in dit geval voor de bakker komen.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *