Ervaring met goede stereo versterker versus multikanaals?

Gestart door Audiotic, augustus 29, 2011, 22:45:13

Vorige topic - Volgende topic

Audiotic

Vraagje: zou een zeer goede eindtrap als de PM11S2 echt beter zijn dan (mijn) MM8003 in stereo? Heeft iemand met zoiets ervaring?
Ik zou natuurlijk de stereo-kanalen naar een dedicated stereo eindtrap of naar 2 mono-blokjes kunnen voeren... Of is dat echt verspilde moeite?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Verspilde moeite. Een EV moet alleen versterken en als jouw speakers genoeg aan de MM hebben wat zou dan de winst zijn denk je.

PS
De PM11 is geen eindtrap.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Nu ja, ik denk het ook wel, maar ja, misschien heeft iemand een andere ervaring. Er zijn mensen die zweren bij een stereo set-up. Ik weet het niet, zou het moeten proberen. Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk. De MM8003 is al een geweldenaar, en mijn (niet zo gevoelige) speakers worden moeiteloos erdoor aangedreven. Meer power is ook niet nodig.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

er zal misschien wel ietsie pietsie verschil in zitten of anders maar ik weet zeker dat je na het wisselen het niet meer weet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

tis ook meer het geveol wat je bij een set heb wel of niks hebben met HT

Joep zal het niks vinden een mm8003 t.o.v een PM11s2 denk ik

Zelf heb ik ook niks met HT
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Zou zo maar kunnen. Het kam-filter verhaal van een andere post van me :-)
Misschien moet ik het maar niet willen en zuinig zijn en mooie muziek kopen.

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 29, 2011, 23:13:07
Zou zo maar kunnen. Het kam-filter verhaal van een andere post van me :-)
Misschien moet ik het maar niet willen en zuinig zijn en mooie muziek kopen.

denk dat het verstandig is maar verstandig is niet altijd leuk

heeft ook wel wat de voorpret het geneuzel erover het beetje welles nietus etc.etc. wat zal beter zijn of anders of meer optie's

we blijven gaan gewoon met die hifi banaan

Zoldar

Bij mij komt HT en Hi-Fi pas bij de front speakers bij elkaar (ik plug de zaak om als ik film kijk). De HT versterker doet het prima met blu rays en muziek dvd's maar is geen partij voor de stereo versterker.

Je zou het best uit kunnen proberen om een mooie dedicated stereo eindbak je front speakers aan te laten sturen. Een vriend van mij doet het ook zo. Yamaha HT versterker die stereo out naar een Audio Research VS60 einbak stuurt. Prachtig stereo muziek en lekker voor films (duh). Best of both worlds.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

De vraag is volgens mij ook of dat je echt "dedicated" stereo wil luisteren of stereo via je huidige set-up. Ik ben het er mee eens dat een andere EV niet zoveel zal toevoegen, dit in tegenstelling tot een andere VV. Ik denk dat een dedicated VV in combi met een EV, om maar eens in je huidige configuratie te blijven, of bijv. een mooie geintegreerde stereo bak als de PM11 je wel op stereo gebied meer gaat brengen. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Audiotic

Dus eh... De front-uitgangen van de AV8003 naar een stereo eind-trap, de rest naar de MM8003, zoiets? Klinkt logisch.

Niber

Nu heb ik er weinig verstand van, maar zou juist een (stereo) voorversterker niet het verschil moeten maken?
Eindversterker doet weinig op versterken na toch?

*Edit: heb er wel verstand van...Lo zegt net zo iets.  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Audiotic

OK dus dan wordt het inderdaad ompluggen. Hm, of de mistress daar blij van gaat worden...

lo

Citaat van: Niber op augustus 29, 2011, 23:27:20
Nu heb ik er weinig verstand van, maar zou juist een (stereo) voorversterker niet het verschil moeten maken?
Eindversterker doet weinig op versterken na toch?

*Edit: heb er wel verstand van...Lo zegt net zo iets.  clown1

stupid

:yes: de crux zit hem in de kwaliteit van de stereo VV
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Audiotic

Nou, ja en nee. Een VV doet wel meer, maar de AV8003 schijnt al een hele goede (juist ook voor stereo) VV te zijn.  Ik heb er geen klagen over. Maar somigen zeggen dat de MM8003 sub-optimaal is voor stereo.

JohnWx

Er zijn mensen die horen het verschil

Er zijn mensen die een SONY van 200 euro nieuw het zelfde vinden klinken als een versterker van 50000 euro en deze mensen zijn zeer goed in het audio wereldje ingeburgerd

Dus word het weer een wellus nietus