Set van Audiotic

Gestart door Audiotic, augustus 07, 2011, 20:56:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Audiotic

Voor de rustige avonden! Prachtige Sennheiser HD800 met aparte HPA van Schiit, de Lyr2. Mijn eerste buizenamp!!

Ik had niet verwacht dat de hoofdtelefoonversterker (HPA) zo'n ENORM positieve bijdrage zou leveren overigens. Als ik de HD800 direct op de NA11-S1 aansluit, die toch kennelijk een prima hoofdtelefoonuitgang heeft, en vergelijk met de Lyr2 (die vanaf de tape-out van de 8801 z'n signaal krijgt).... Tjonge wat een verschil. Ruimtelijker, helderder (nee, niet meer hoog), en "rondere" bas. Meer "lucht", hoewel dat inderdaad een vaag begrip is. Als je het hoort, is het onmiddellijk duidelijk!
Ligt misschien aan de maximale output, die van de Lyr veel hoger is. De HD800 is echt hoog-ohmig (300 ohm) en heeft dus serieus spanning nodig. Hoewel de NA11-S1 best luid kan.

Hoe dan ook - behalve mooi qua geluid is het ook mooi om te zien. Toch?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

Eem hele fraaie combinatie, Audiotic! Heel veel luisterplezier toegewenst, al is dat bijna overbodig.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Nee, dat ligt aan de buizen. Welkom in de wereld van buizenamps.  :angel:
Kijk ook eens naar Woo Audio uit new York, maken ook mooi buizen spul voor hoofdtelefoons.

En die ingebouwde head amps op 1 IC zijn leuk voor oordopjes en hoogrendment senheiser ofzo, niet een hd800.

Veel muziekaal plezier. Ik luister nu ook veel op de AKG K701. Vanaf een Graham Slee Solo ultar linear amp die weer direct in de Mytek dac aangesloten is. Fijnnnnnnnnn
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Luisteren via een hoofdtelefoon, is dat niet een geheel andere beleving van muziek dan via de ls.?

Audiotic

#215
jazeker, heel anders. Niet slechter of beter - anders. En je kan genieten zonder de buren te storen, op het niveau wat je wilt.
In dit geval overigens (HD800), een open systeem, gaan je huisgenoten WEL meeluisteren.

En - de HD800 laat een kwaliteit horen die je misschien pas met 10x zo dure speakers gaat halen  :-D
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

Citaat van: Audiotic op november 06, 2014, 20:39:07

En - de HD800 laat een kwaliteit horen die je misschien pas met 10x zo dure speakers gaat halen  :-D
:yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Waar gaat jouw voorkeur naar uit; via de ls. of via de hoofdtelefoon? Waarom?


Citaat van: Audiotic op november 06, 2014, 20:39:07
jazeker, heel anders. Niet slecter of beter - anders. En je kan genieten zonder de buren te storen, op het niveau wat je wilt.
In dit geval overigens (HD800), een open systeem, gaan je huisgenoten WEL meeluisteren.

En - de HD800 laat een kwaliteit horen die je misschien pas met 10x zo dure speakers gaat halen  :-D

Audiotic

Hangt af van mijn stemming. Ennnn - tijdstip van de dag! Om 22:30 ga ik niet blazen over de speakers. Maar vanavond ga ik de nieuwe Pink Floyd (Endless River) zeker uitgebreid luisteren!!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

#219
Ik begrijp dat het op bepaalde tijdstippen niet handig/onwenselijk is om via de ls. muziek te spelen, maar als die beperking er niet zou zijn, waar gaat dat jouw voorkeur naar uit?


Citaat van: Audiotic op november 06, 2014, 20:52:23
Hangt af van mijn stemming. Ennnn - tijdstip van de dag! Om 22:30 ga ik niet blazen over de speakers. Maar vanavond ga ik de nieuwe Pink Floyd (Endless River) zeker uitgebreid luisteren!!

Audiotic

Tja, kan ik echt niet zeggen! Hangt er echt vanaf. Soms wil je je gewoon even lekker opsluiten. Ogen dicht. Alleen met de muziek. Dan is een hoofdtelefoon geweldig.
Soms wil je gewoon blazen. OF met anderen tegelijk luisteren! Dan dus speakers. Ook als je de bas echt wilt voelen!
Een hoofdtelefoon is echt een privé-ding. Alleen. Speakers is meer een samen-ding.

Kwa echte geluidskwaliteit is het verder wel helder: de hoofdtelefoon. Die is echt flink beter dan mijn speakers (en ik vind ze niet slecht hoor). Dus voor het laatste drupje detail, het laatste woord in superieur geluid: dan de hoofdtelefoon.

Maar dit is allemaal alleen waar bij een echt goede hoofdtelefoon. Mijn vorige Sennheiser RS220, niet slecht hoor, die redden dat niet, bij lange na niet. De HD800 is een, nee, twee klassen hoger.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

TurboMarco

Met een koptelefoon heb je in ieder geval geen last van staande golven en ongewenste reflecties .
Vandaar dat je het geluid anders ervaart .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Dank voor het delen van jouw ervaren :yes:, helder verwoord ook.

Citaat van: Audiotic op november 06, 2014, 21:00:49
Tja, kan ik echt niet zeggen! Hangt er echt vanaf. Soms wil je je gewoon even lekker opsluiten. Ogen dicht. Alleen met de muziek. Dan is een hoofdtelefoon geweldig.
Soms wil je gewoon blazen. OF met anderen tegelijk luisteren! Dan dus speakers. Ook als je de bas echt wilt voelen!
Een hoofdtelefoon is echt een privé-ding. Alleen. Speakers is meer een samen-ding.

Kwa echte geluidskwaliteit is het verder wel helder: de hoofdtelefoon. Die is echt flink beter dan mijn speakers (en ik vind ze niet slecht hoor). Dus voor het laatste drupje detail, het laatste woord in superieur geluid: dan de hoofdtelefoon.

Maar dit is allemaal alleen waar bij een echt goede hoofdtelefoon. Mijn vorige Sennheiser RS220, niet slecht hoor, die redden dat niet, bij lange na niet. De HD800 is een, nee, twee klassen hoger.

Zoldar

Bass is bijna niet te evenaren in een kamer met speakers, zo strak en diep. Geen wapperende broekspijpen, dat dan weer niet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

#224
Als je echt geluidsdruk wilt ervaren moet je naar Party,s gaan ,dan is er zoveel SPL dat je last kunt krijgen van je evenwichts orgaan   :schater: :schater: heb ik gehad bij Tiesto Innertcity 2003 , ook in 2011 bij een Trance party werd ik bijna ziek van de geluidsdruk