Citaat van: Maurice op juni 04, 2007, 11:24:46
goede morgen
beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.
grtz mars
Dikker is niet altijd beter! Dit geldt wel voor lage tonen, maar niet voor hoge tonen. Zoek maar op skinning effect.
Uhm... over dat skineffect... wij praten toch over signalen van 20Hz-20kHz?
?Volgens mijn bescheiden mening treed dat dan nog lang niet op,maar goed..... Voor hogere (radio) frequenties wordt voor die reden dan ook gebruikt gemaakt voor filters van bijv. gewone koperpijp welke voor waterleidingen wordt gebruikt, omdat massief toch geen nut heeft vanwege dit fenomeen.
Ik behoor ook tot de categorie die sceptisch is maar jammergenoeg wel verschil ( meent) te horen....
Wat bestreft multistrand, gevlochten ( al dan niet onderling geisoleerd) of geisoleerde litze....ik heb me wel eens wijs laten maken ( van iemand die hier veel meer mooiere termen voor wist te gebruiken als ik) dat er altijd sprake blijft van verdringing of indringing.... ( just my two cents)
Enne, de vrouwelijke helft als "toetsing" gebruiking is heel erg wijs. Mijn betere helft, die overigens zegt zich niet voor hifi te interesseren maar dit slechts "gedoogd", hoort in sommige zaken wel degelijk verschil...weet alleen niet of dit wetenschappelijk toetsbaar is.....
Ik gebruik overigens de oude ( van 1982 al....) van den Hul monster kabel van 2x 6mm in doorzichtige afscherming....en deze voldoen voor mij ( even in el cheapo mode ) prima