B&w n802 met marantz av 7005 en mm7055 voor-eindversterker

Gestart door Frederic, juni 26, 2011, 21:23:03

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: joep op juni 29, 2011, 19:36:07
Citaat van: Maurice op juni 29, 2011, 18:45:12
Duurdere speakers kunnen namelijk in een set ook een verslechtering opleveren indien deze niet goed aangestuurd kunnen worden.

Je moet nooit een speaker kopen omdat hij goedkoop is. Maar omdat hij goed past in jouw set.

Een 802 wel voor een habbekrats

Alleen weet ik nog steeds niet wat de habbekrats was
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 29, 2011, 21:07:08

verkoop je die 802's voor de normale marktwaarde en kan je op zoek naar Xanadu met een mooie buizenbak bv: primaluna of zoiets  :-D

en gelijk een mooie speakerkabel met 8 x banaanpluggen eraan

Eindelijk eens een advies dat hout snijdt.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Ik zou eerst de combi willen horen en dan pas besluiten. Want als het niet werkt, dan moet ik of er geld bij leggen voor een eindversterker, of ben ik beter af met goedkopere speakers.
Duurdere speakers kunnen namelijk in een set ook een verslechtering opleveren indien deze niet goed aangestuurd kunnen worden.

Citaat van: Frederic op juni 26, 2011, 22:10:59
Ik ben naar pvsound geweest en daar sloten ze de marantz aan op de b&w 803D denk dat deze zelfs iets beter zijn dan de oude n802
of ongeveer hetzelfde

even aangenomen dat de beluisterde combi daar ook de AV/MM was..

voor de rest, kan ik indien gewenst nog een vb erbij halen met een modale zonie amp op 802's  :wink:
die konden ze makkelijk zat laten clippen hoor, maar onder dat punt (volumekeuze) ging het vrij goed..

die setup was overigens met een Sony TA-FE370 dacht ik..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juni 30, 2011, 12:47:09
Ik zou eerst de combi willen horen en dan pas besluiten. Want als het niet werkt, dan moet ik of er geld bij leggen voor een eindversterker, of ben ik beter af met goedkopere speakers.

Citaat van: Frederic op juni 26, 2011, 22:10:59
Ik ben naar pvsound geweest en daar sloten ze de marantz aan op de b&w 803D denk dat deze zelfs iets beter zijn dan de oude n802
of ongeveer hetzelfde

even aangenomen dat de beluisterde combi daar ook de AV/MM was..

voor de rest, kan ik indien gewenst nog een vb erbij halen met een modale zonie amp op 802's  :wink:
die konden ze makkelijk zat laten clippen hoor, maar onder dat punt (volumekeuze) ging het vrij goed..

die setup was overigens met een Sony TA-FE370 dacht ik..

Dat schijnt een topper te zijn een wolfs in schaapkleren op het buurforum word er om gevochten als er weer 1 te koop staat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

moet wel mijn voorgaande post corrigeren:
De test bestond uit het vergelijken v/d vermelde Sony versterker met een ASR versterker
De gebruikte speaker in dat versterker vergelijk was de B&W 801D

CiteerGebleken is dat middels de gedane ABX test geen significant verschil is aangetoond bij gebruik van de Sony versterker of bij gebruik van de ASR icm de B&W 801D luidsprekers.
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Frederic

Als jullie zeggen hoeveel die speaker nog waard is zal ik het jullie vertellen

Mexicaanse Hond

joep

Dacht dat jij € 1250 ervoor zou betalen. Althans daar gaat er op MP eentje ongeveer voor weg.
Waar ze meer voor vragen blijken onverkoopbaar. Hij is waard wat de gek ervoor geeft.

Frederic

Mexicaanse Hond

Citaat van: Frederic op juni 30, 2011, 19:32:01
wat is mp?
Minister-president of Marktplaats. Ik gok dat Joep in dit geval het laatste bedoelt.  :-P
Maar blijf je nou geheimzinnig doen of wat?

Frederic

Ik moet 4000 betalen vind het ineens veel maar vind ze niet op marktplaats

JohnWx

Citaat van: Frederic op juni 30, 2011, 19:00:19

Als jullie zeggen hoeveel die speaker nog waard is zal ik het jullie vertellen

wat hij waard is kan je alleen zelf bepalen

wat Joep zegt wat de gek ervoor geeft

en voor welk bedrag de andere gek ze wil/moet verkopen

JohnWx

JohnWx

Citaat van: Frederic op juni 30, 2011, 19:45:34

tis 45% van de retail prijs uit 1998 :-(

joep

Citaat van: Frederic op juni 30, 2011, 19:45:34

€4000 is wel heel veel. Zo tussen de €1500 en €2000 moet toch kunnen?

http://link.marktplaats.nl/460474912