Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Objectief  :roll:.

Zoals vaak met de verschillende onderdelen in een set-up valt of staat ook hier weer alles met de match en/of de persoonlijke voorkeur.

Juist rondom kabel-tests ontstaan frequent "welles-nietes-discussies" omdat er tot op heden nog niemand een objectieve, feitelijke en meetbare test voor kabels heeft kunnen ontwikkelen.


Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 11, 2011, 11:39:51
Objectief  :roll:.

Zoals vaak met de verschillende onderdelen in een set-up valt of staat ook hier weer alles met de match en/of de persoonlijke voorkeur.

Juist rondom kabel-tests ontstaan frequent "welles-nietes-discussies" omdat er tot op heden nog niemand een objectieve, feitelijke en meetbare test voor kabels heeft kunnen ontwikkelen.


Sander.

en dat willen ze ook houden ook zo dunkt mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

en toch ook gewoon een onderdeel van de hobby...........


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op juni 11, 2011, 11:39:51
Juist rondom kabel-tests ontstaan frequent "welles-nietes-discussies" omdat er tot op heden nog niemand een objectieve, feitelijke en meetbare test voor kabels heeft kunnen ontwikkelen.
En al zou je dat kunnen doen, heb je nog altijd te maken met de subjectieve beleving van mensen.
Ik denk persoonlijk dat iemand die het verschil tussen een zilveren ic en een koperen ic niet hoort, beter zichzelf eens aan een objectieve test kan onderwerpen, nl. een gehoortest. Grote kans dat de persoon de hogere frequenties niet goed meer hoort.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

xander32


JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 11, 2011, 11:52:12
Omdat ...


:angel: Sander.

stel je voor dat men door meten er een kwaliteit aan zou kunnen hangen en daarvan de verkoop zou moeten afhangen


er is toch niks zo moois als kabelmaterie met zoveel verschillende gedachtes erover meningen smaken etc.etc.etc. en niet te vergeten de overtuigingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Liever vandaag dan morgen: dan kan ik op basis van bewezen kwaliteit en mijn eigen voorkeur de voor mij juiste kabels kiezen. Die heb ik nu ook maar gekozen puur en alleen op het eigen ervaren.

Dat doet verders niets af aan mijn huidige bekabeling maar een objectieve test zal dan aan mij duidelijk maken of hetgeen ik ervoor heb mogen betalen in verhouding staat met het geleverde.

Sander.
Citaat van: jwx op juni 11, 2011, 11:56:02
stel je voor dat men door meten er een kwaliteit aan zou kunnen hangen en daarvan de verkoop zou moeten afhangen


er is toch niks zo moois als kabelmaterie met zoveel verschillende gedachtes erover meningen smaken etc.etc.etc. en niet te vergeten de overtuigingen

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 11, 2011, 12:09:25
Liever vandaag dan morgen: dan kan ik op basis van bewezen kwaliteit en mijn eigen voorkeur de voor mij juiste kabels kiezen. Die heb ik nu ook maar gekozen puur en alleen op het eigen ervaren.

Dat doet verders niets af aan mijn huidige bekabeling maar een objectieve test zal dan aan mij duidelijk maken of hetgeen ik ervoor heb mogen betalen in verhouding staat met het geleverde.

Sander.

De verhouding is toch altijd goed als je er tevreden mee bent
Wat jij prettig vind kan een ander zeggen jeetje wat een goedkope rommel of andersom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Nja ...

Als je nu een nieuwe kabel wil aanschaffen kost het de nodige moeite om er verschillende met elkaar te vergelijken in jouw set. Een voorselectie maak je puur op basis van reviews door mede-hifi-liefhebbers en/of "vakmensen" of eigen ervaringen met kabels. Maar die zijn allen subjectief. Indien je nou al een voorselectie zou kunnen maken op basis van bewezen eigenschappen kan je tot een veel meer overwogen keuze komen, al is het alleen maar aangaande de prijs - kwaliteit.

Momenteel heb ik een erg prettige bekabeling in mijn set maar allicht had ik hetzelfde resultaat kunnen bereiken voor een  fractie van wat het nu heeft gekost  :roll: ...


Sander.

Citaat van: jwx op juni 11, 2011, 12:19:18
De verhouding is toch altijd goed als je er tevreden mee bent
Wat jij prettig vind kan een ander zeggen jeetje wat een goedkope rommel of andersom

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 11, 2011, 12:28:49
Nja ...

Als je nu een nieuwe kabel wil aanschaffen kost het de nodige moeite om er verschillende met elkaar te vergelijken in jouw set. Een voorselectie maak je puur op basis van reviews door mede-hifi-liefhebbers en/of "vakmensen" of eigen ervaringen met kabels. Maar die zijn allen subjectief. Indien je nou al een voorselectie zou kunnen maken op basis van bewezen eigenschappen kan je tot een veel meer overwogen keuze komen, al is het alleen maar aangaande de prijs - kwaliteit.

Momenteel heb ik een erg prettige bekabeling in mijn set maar allicht had ik hetzelfde resultaat kunnen bereiken voor een  fractie van wat het nu heeft gekost  :roll: ...


Sander.

op die fiets

zo zie je maar weer dat veel dingen met elkaar verbonden zijn om tot een keus te komen en er door jouw gemaakte keuze een paar mensen kunnen eten, winkel audioblad gebak die je meeneemt om bij een kennis te luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op juni 11, 2011, 12:28:49
Een voorselectie maak je puur op basis van reviews door mede-hifi-liefhebbers en/of "vakmensen" of eigen ervaringen met kabels. Maar die zijn allen subjectief. Indien je nou al een voorselectie zou kunnen maken op basis van bewezen eigenschappen kan je tot een veel meer overwogen keuze komen, al is het alleen maar aangaande de prijs - kwaliteit.
Dan moet je die bewezen eigenschappen wel kunnen vertalen in iets wat je je kunt voorstellen, zoals meer hoog, strakker laag en zo meer. De bewezen eigenschappen worden immers in getallen weergegeven en dan moet je de grootheden kennen in kunnen inschatten in hoeverre en wat voor een invloed die gekwantificeerde grootheid heeft.

'Normale' mensen doen dat toch in beschrijvingen van de klankkleur, waarmee ik niet wil zeggen dat natuurkundigen geen normale mensen zijn.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Perfect_audio

Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 10:24:49
Elk materiaal heeft eigenschappen. Zilver laat bijvoorbeeld meer hoog door dan koper.

Kun je dit ook kwantificeren?

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.