Advies nieuwe frontspeakers, voorkeur B&W 600-serie

Gestart door frederickpoell, mei 26, 2011, 18:15:41

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Hoe weet jij dat, heeft Ken je dat verteld ofzo. Zou nl wel oplichting zijn. Lijkt me dat Marantz daar toch niet aan mee gaat werken.

De praktijkervaringen inmiddels bij de buren zijn anders ook laaiend.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 11:44:17
Hoe weet jij dat, heeft Ken je dat verteld ofzo. Zou nl wel oplichting zijn. Lijkt me dat Marantz daar toch niet aan mee gaat werken.

De praktijkervaringen inmiddels bij de buren zijn anders ook laaiend.
Ten eerste is het algemeen bekend dat hij dat doet

Ten tweede kom ik uit die wereld (inkoop en jaarafspraken met Marantz jarenlang zitten maken en marketing strategieen voor diverse winkelketens) en spreek nog wel is wat mensen via de mail en gsm

Ten 3de staat het ook in een artikel waar Fritz ze mond een beetje voorbij praat in de Music Emotion van 10-10
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Kennie heeft zoveel ervaring om vooral de hinderlijke sssssssss te controleren en dat is vaak erg storend en opvallend voor veel mensen die sssss klanken

of je dat dan oplichting mag noemen ?

en Marantz wil maar 1 ding met de holding omzet draaien en een stukje marktaandeel in de speakers krijgen

in de top zitten echt geen liefhebbers meer alleen maar strategie boys

Sander

Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 11:51:21
Kennie heeft zoveel ervaring om vooral de hinderlijke sssssssss te controleren en dat is vaak erg storend en opvallend voor veel mensen die sssss klanken

of je dat dan oplichting mag noemen ?

en Marantz wil maar 1 ding met de holding omzet draaien en een stukje marktaandeel in de speakers krijgen

in de top zitten echt geen liefhebbers meer alleen maar strategie boys

Dus per saldo zullen de gemodificeerde speakers nooit een bedrag kunnen hebben van 130,- ?

Ik bedoel, als ze gemodificeerd het dubbele of drievoudige zouden kosten zou heel audiofiel Nederland toch nog steeds een gat in de lucht springen ?
Waarom zou je dan het risico nemen om een illusie te verkopen?

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Sander

Een klant die iets gehoord heeft op een show en vervolgens met een ander product thuis komt wil toch nooit meer wat van doen hebben met een dergelijk merk?

En dat lijkt me niet helemaal de bedoeling bij een goed marketing plan.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 11:57:38
Een klant die iets gehoord heeft op een show en vervolgens met een ander product thuis komt wil toch nooit meer wat van doen hebben met een dergelijk merk?

je kijkt niet wat ik schrijf

wat heel erg storend is zijn die ssss klanken dus modificeerd hij ze dat het veel minder is maar hij veranderd niks aan de klankkleur

en ik wil je dan welkom heten in de wereld die maar om 1 ding draait en dat is geld niks meer niks minder

mensen zijn erg naief als Kennie het mooi vind zullen heeelll veellll mensen het kopen neem van mij maar aan als Kennie geen Pearl set had gemaakt maar het gewoon tussen de reguliere line up stond waren die omzetten er niet die er nu wel zijn

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 11:55:38
Dus per saldo zullen de gemodificeerde speakers nooit een bedrag kunnen hebben van 130,- ?

Ik bedoel, als ze gemodificeerd het dubbele of drievoudige zouden kosten zou heel audiofiel Nederland toch nog steeds een gat in de lucht springen ?
Waarom zou je dan het risico nemen om een illusie te verkopen?

Wie heeft het over 130 euro ?

we hebben het wel over die grote jongens van Boston

WimPeu

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 11:57:38

stupid

In dat licht gezien kun ook elke recensie wel van tafel gooien. Even een gemod exemplaar aanbieden aan de recensist en de bagger in de winkel voor de onwetende consument. En maar klachen dat de omzetten tegen vallen. Geven ze de Chinezen de schuld. Blij dat ik mijn zooi meest 2ehands koop nadat het door betrouwbare mensen uitvoerig is getest.

Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 12:01:05
je kijkt niet wat ik schrijf

wat heel erg storend is zijn die ssss klanken dus modificeerd hij ze dat het veel minder is maar hij veranderd niks aan de klankkleur

en ik wil je dan welkom heten in de wereld die maar om 1 ding draait en dat is geld niks meer niks minder

mensen zijn erg naief als Kennie het mooi vind zullen heeelll veellll mensen het kopen neem van mij maar aan als Kennie geen Pearl set had gemaakt maar het gewoon tussen de reguliere line up stond waren die omzetten er niet die er nu wel zijn

Dat is idd marketingstrategie daar sta je als consument gewoon bij. Speakers modden voor beurzen ed is gewoon smeerlapperij.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 12:02:01
Wie heeft het over 130 euro ?

we hebben het wel over die grote jongens van Boston

:oops: ik dacht dat het om die kleintjes ging....

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Sander

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 12:05:00

In dat licht gezien kun ook elke recensie wel van tafel gooien. Even een gemod exemplaar aanbieden aan de recensist en de bagger in de winkel voor de onwetende consument. En maar klachen dat de omzetten tegen vallen. Geven ze de Chinezen de schuld. Blij dat ik mijn zooi meest 2ehands koop nadat het door betrouwbare mensen uitvoerig is getest.
stupid
Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 12:05:00

Dat is idd marketingstrategie daar sta je als consument gewoon bij. Speakers modden voor beurzen ed is gewoon smeerlapperij.
stupid
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 12:05:24
:oops: ik dacht dat het om die kleintjes ging....

Dat maakt toch niet uit. Of ze de boel nou belazeren met grote of kleine speakers?

Sander

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 09:01:26
Heb je de Boston Acoustics al eens overwogen? Lees ik de laatste tijd wel erg veel lovende berichten over. Inmiddels bij de zelfde importeur als Marantz en de nieuwe serie is onder toeziend oog van de Marantz Goeroe Ken I. ontwikkeld.

http://www.bostona.eu/nl/files/A25_Boston_Music_Emotion_april2011.pdf

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111189.0
Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 11:21:51
Daarom zijn de kritieken ook zo lovend in de hifibladen hier omdat het merk een push moet krijgen

Er word op shows gedemonstreerd met Boston alleen heeft Kennie van die speakers wel een studie projektje gemaakt en zwaar gemodificeerd om er toch nog wat uit te krijgen  :-D

Ik dacht dat er gerefereerd werd naar deze citaten trouwens...
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 12:07:24
Dat maakt toch niet uit. Of ze de boel nou belazeren met grote of kleine speakers?

de eerste indruk moet goed zijn voor dealers maar zeker a.s dealers

elk merk doet het hoor niet altijd met modificatie maar wel met room akoestische hulpmiddelen die je niet ziet alleen dat je denkt he wat raar al die doeken en uistekende dingen in die gordijnen maar zal wel bij het kunst horen wat er voor staat etc.etc.etc.

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 12:10:17
Ik dacht dat er gerefereerd werd naar deze citaten trouwens...

nee dat is gewoon out of the box