Citaat van: Dex op mei 27, 2011, 12:38:17
Ik voel dat dit draadje uit de hand dreigt te gaan lopen.....
Misschien is het tijd om even alles rustig te laten bezinken?
PS: Ben zelf ook kleine ondernemer en weet dus waar het over gaat, maar wettelijke garantie is een gevaarlijk onderwerp omdat consumenten ervan overtuigd zijn dat ze altijd het recht aan hun zijde hebben ook als dat niet zo is.
maar dat is zo makkelijk te omzeilen
heb deze truuk bij 3 grote clubs / firma's erin gebracht altijd als er een probleem was met een produkt buiten garantie om
eerst uitleggen dat het produkt 5 jaar mee gaat al 3,5 jaar in bezit is van klant groot gedeelte is dan al afgeschreven klant komt in de ja knik fase en snapt het toaal en vind het logisch en redelijk deze uitleg en ook niet meer dan normaal je zorgt dat de klant zelf zegt dat hij het zeer coulant vind de opstelling van de winkel want je zegt eerst dat er extra garantie werd aangeboden bla bla bla blijft er voor de winkel ook een gedeelte over aan kosten (niet dus, alles word via prijs verhoogt en vervoerskosten) en voor de klant en de klant moet de verzendkosten betalen voor het produkt via een koeriers bedrijf van 100 euro word hij naar de TD gebracht (ding gaat gewoon mee met de wekelijkse reparatie spullen)
enige wat je moet doen dat je de klant belt dat hij werkelijk naar TD is en als hij terug komt nog even een week wacht en meld dat er nog iets stuk was door slijtage maar dat de winkel dat laat maken want we willen een tevreden klant
apparaat word opgehaald door klant eerst neem je hem mee voor nogmaals excuses dat het produkt niet langer meeging als de verwachte duur
bied hem koffie aan haalt zelf het produkt en geeft hem een hand en wenst hem een tot ziens
en de kosten van 369 euro die klant heeft betaald zit pure winst in voor de winkel van zo een 175/200 eurootjes
en een tijdje later staat de klant bij jouw weer een dure lcd te kopen omdat hij zo persoonlijk geholpen is door de winkel en je laat het produkt speciaal voor hem gratis bezorgen