Eerste platenspeler...

Gestart door Willi@m, mei 23, 2011, 09:27:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

En is dit dan alleen qua uitstraling of ook qua prestaties?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Niber

#31
Qua uitstraling vind ik beide draaitafels prachtig om te zien.

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 24, 2011, 14:49:53
Leuk om zo'n oudje te zien... het heeft toch wel wat. De prestaties van een DT zijn natuurlijk erg afhankelijk van de stylus (lees; naald/element) die gebruikt wordt. Misschien goed om die er nog bij te vermelden??

Er zit nu een audio technica element + naald (AT 66 ofzo) in.
Zit er aan te denken om deze op ten duur te vervangen voor een high output mc element.
Denk dan aan een Denon DL-160 (al heb ik begrepen dat deze uit productie is genomen?) of een Ortofon MC 1 Turbo.

Maakt een speciale voorversterker nog veel verschil of moet de ingang van de PM5003 goed genoeg zijn?

*Edit: Hoop typo's met de telefoon...  violent1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op mei 24, 2011, 22:17:31
Qua uitstraling vind ik beide draaitafels prachtig om te zien.


Er zit nu een audio technica element + naald (AT 95 ofzo) in.
Zit er aan te denken om deze op ten duur te vervangen voor een een high output mc element.
Denk dan aan een Denon DL-160 (al heb ik begrepen dat deze uit productie is genomen?) of een Ortofon MC 1 Turbo.

Maakt een speciale voorversterker nog veel verschil of moet de ingang van de PM5003 goed genoeg zijn?

*Edit: Hoop typo's met de telefoon...  violent1

denk als je meer uit je platen wilt halen dat je ook een andere draaitafel beter kan nemen

wat is er mis met de AT95 het is het beste element voor dit soort draaitafels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

#33
Citaat van: jwx op mei 24, 2011, 22:27:32
denk als je meer uit je platen wilt halen dat je ook een andere draaitafel beter kan nemen

wat is er mis met de AT95 het is het beste element voor dit soort draaitafels
Heb het net aangepast ..AT95 was één van de elementen die er goed bij passen inderdaad. Er zit nu een AT66 in. Al die merken en types ben ik nog niet zo in thuis.

Andere draaitafel is geen optie (voorlopig), lijkt me beetje overdreven ten opzichte van versterker en luidsprekers..

Jij wellicht nog tips voor een ander element?
En voor een andere draaitafel in de toekomt?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

De pm5003 heeft een mm-phonotrap. Volgens mij kun je hier niet zomaar een mc-element aan hangen
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Niber

High output mc moet kunnen...Wat ik heb gelezen.
Beetje de "tussenstap" tussen mm en mc ofzo.

Maar daar kan jwx, of iemand anders, vast meer over vertellen...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

#37
yep eem high output mc element maar daar heb je ook weer verschillende outputs in



denk gewoon dat je bij een MM kan blijven of je moet nog een DL160 DL110 of een goldring eroica voor weinig kunnen scoren maar dat een mm slechter klinkt dan mc in deze prijs klasse  :no:

meeste winst is te halen uit de juiste afstelling en een testplaat en dan voor een waarmee je de kanaalscheiding kan luisteren die liggen nog wel is bij de kringloop of van die demo platen van vroeger met een uitleg waar je op moet letten met het afstellen van de hoogte arm voor naar achter element element iets meer naar binnen kantelen of buiten ga zo maar door

mooiste is om lekker bij de draaitafel te gaan zitten element handvast en dan ga je afregelen met een mal en op gehoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Voor de echte liefhebber heb ik een prima testplaat van Luister ter beschikking.
Met bovendien een hele verhandeling over de zin en onzin van hifi, geschreven door de nestor der Nederlandse hifi-recensenten Jan Kool.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 25, 2011, 10:14:53
Voor de echte liefhebber heb ik een prima testplaat van Luister ter beschikking.
Met bovendien een hele verhandeling over de zin en onzin van hifi, geschreven door de nestor der Nederlandse hifi-recensenten Jan Kool.

ja zit je net lekker je draaitafel met aangesoldeerde Siltech af teregelen kom je tot de conclusie dat je de Siltech erwel weer af kan halen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Die plaat is uit de tijd dat men daar nog niet mee bezig was.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 25, 2011, 12:53:56
Die plaat is uit de tijd dat men daar nog niet mee bezig was.  :wink:


dacht een lp uit ze nadagen maar dus uit de tijd dat hij een Quad 33/303 verslag deed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

#42
* Loopt naar zolder om de plaat op te halen *

Ben ik weer.

Hi-fi test
Proef en beproeving voor stereo-apparatuur.
387005/6

Een dubbelelpee uitgebracht door Erato in 1973, samengesteld door Jan Kool.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 25, 2011, 13:12:53
* Loopt naar zolder om de plaat op te halen *

Ben ik weer.

Hi-fi test
Proef en beproeving voor stereo-apparatuur.
387005/6

Een dubbelelpee uitgebracht door Erato in 1973, samengesteld door Jan Kool.

toch wel staand opgeruimt en recht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 25, 2011, 16:26:49
toch wel staand opgeruimt en recht
Nee, ik zit er nu op... :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers