Kleine luidsprekerset 5.1 i.c.m. de SR 7005 receiver

Gestart door BitByter, februari 10, 2011, 18:04:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

CiteerVolgens de verkopers, ja 2, maakt het in klankkleur niet uit of er nu een SR5004 of een SR7005 aanhangt, en dat geldt ook voor de blu-ray speler van een ander merk. De centerspeakers zijn niet aangesloten door Stassen Hifi, worden gecompenseerd door de frontspeakers werd ons verteld.

:-o   violent1  :schater:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Perfect_audio

Citaat van: BitByter op maart 05, 2011, 23:45:07
Noem maar een betere, ik ben vandaag al zo ver geweest. De afstand maakt niet meer uit.
Als je nog niet geslaagd bent, kom dan eens bij mij luisteren. Ik kan je diverse kleine luidsprekers van Indiana Line laten horen in een 5.1 opstelling. Je zult aangenaam verrast zijn over het resultaat. Afspraken graag via PM.

Ron

PS. De afstand naar mij is ongeveer gelijk aan Tegelen...
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

Stassen: log ff in bij de buren (HT-forum) en zoek op "Stassen ".


8-) Sander.

18vti

#33
Hi!

Ik heb de SR7005 en UD5005 thuis als 5.1 set staan.
Qua geluidsbeleving moet je wel ECHT die apparatuur beluisteren die je wilt want andere apparatuur geeft  echt niet hetzelfde qua klankkleur.
Tannoy P40 als linker en rechter voor speaker.
Tannoy Mercury centre speaker.
Tannoy msub10 subje.
Monitor Audio Bronze 2 als linker en rechter achter speaker.

Hoewel de Monitors klein zijn (80 Watt mag erin) kan je via de SR7005 deze instellen op klein = Prachtig
resultaat.

Edit: Alles staat opgesteld op iets van 6*5 meter oppervlak.

Laat je niet gek maken door verkopers, JIJ moet luisteren naar de spullen die je wilt kopen om achteraf geen nare bijsmaak te krijgen  :lol:

BitByter

Ik heb een mailtje gestuurd naar Stassen hifi over de TMA Compact 20 dat ik wat vage berichten lees over de TMA luidsprekers.
Deze luidsprekers klinken beter dan de KEF 3005 SE, en ook de andere luidprekers daar bij Stassen klinken minder in die ruimte.
Er wordt in een ander forum gemeld dat de luidsprekers bij Stassen beter klinken dan dat je ze thuis beluisterd. Dus ze verdenken Stassen van bedrog.
Ik ben vandaag gebeld door Stassen, ik mag een aantal TMA Compact 20 luidsprekers uitzoeken in hun magazijn en deze testen daar.
Nu kun je je afvragen of er tussen de Receiver en de TMA luidspreker iets is gemonteerd, maar dat is toch wel ver gezocht.
Over de slechte voorbereiding van de luistersessie van mij, kon hij niks zeggen, want hij was een techneut en geen adviseur.

JohnWx

Citaat van: BitByter op maart 09, 2011, 21:24:05
Ik heb een mailtje gestuurd naar Stassen hifi over de TMA Compact 20 dat ik wat vage berichten lees over de TMA luidsprekers.
Deze luidsprekers klinken beter dan de KEF 3005 SE, en ook de andere luidprekers daar bij Stassen klinken minder in die ruimte.
Er wordt in een ander forum gemeld dat de luidsprekers bij Stassen beter klinken dan dat je ze thuis beluisterd. Dus ze verdenken Stassen van bedrog.
Ik ben vandaag gebeld door Stassen, ik mag een aantal TMA Compact 20 luidsprekers uitzoeken in hun magazijn en deze testen daar.
Nu kun je je afvragen of er tussen de Receiver en de TMA luidspreker iets is gemonteerd, maar dat is toch wel ver gezocht.
Over de slechte voorbereiding van de luistersessie van mij, kon hij niks zeggen, want hij was een techneut en geen adviseur.

Wat een kul verhaal over Stassen echt een fabel


Even logisch nadenken, wat winnen ze ermee ? wat zouden ze kunnen verliezen hheeellll erg veel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Nee ik geloof ook absoluut niet, dat Stassen op enigerlei wijze de boel anders doet voorkomen dan het is. Ik heb wel moeite, zoals ik al schreef, met de pretenties die ze hebben dat je luisterruimte wordt "nagebouwd cq gemaakt" Dat gebeurt dus echt niet. Stassen is, net als alle andere fatsoenlijke hifizaken een bedrijf waar je de apparatuur die je wil vergelijken, kunt vergelijken mits het aanwezig is. Dus daar kun je zeer zeker je voordeel meedoen. (wel van te voren heel goed afspreken dat de spullen die je wil horen er ook zijn). Daarnaast is het ook zo dat er in elke winkel verkopers zullen rondlopen die je op een bepaalde manier informeren die "gekleurd" is. Maja, daar ben je zelf voor bij vind ik.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Jeroen

Ik zie net op ht-forum een set staan met satelliet luidsprekers van Cabasse zie link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106996.0. Deze kosten 249 per stuk advies prijs volgens de importeur en dan komt de subwoofer er nog bij van 599,-. Zou ook een optie kunnen zijn toch?

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

BitByter

Zien er ook wel leuk uit. Dank je wel.
Ik heb aanstaande woensdag een afspraak om te gaan luisteren bij Hobo Hifi in Zeist.

BitByter

#39
Citaat van: lo op maart 09, 2011, 21:51:37
Nee ik geloof ook absoluut niet, dat Stassen op enigerlei wijze de boel anders doet voorkomen dan het is. Ik heb wel moeite, zoals ik al schreef, met de pretenties die ze hebben dat je luisterruimte wordt "nagebouwd cq gemaakt" Dat gebeurt dus echt niet. Stassen is, net als alle andere fatsoenlijke hifizaken een bedrijf waar je de apparatuur die je wil vergelijken, kunt vergelijken mits het aanwezig is. Dus daar kun je zeer zeker je voordeel meedoen. (wel van te voren heel goed afspreken dat de spullen die je wil horen er ook zijn). Daarnaast is het ook zo dat er in elke winkel verkopers zullen rondlopen die je op een bepaalde manier informeren die "gekleurd" is. Maja, daar ben je zelf voor bij vind ik.

groet,

lo
Ik ben gisteren gebeld door Stassen Hifi, ik noem de naam maar niet, maar hij bood zijn excuus aan, en ter compensatie kon ik de TMA Compact 20 in silver, in zwart is deze er niet op dit moment bij Stassen, goedkoper aanschaffen. Dat is nou jammer ik wil ze in zwart. Maar het klonk wel erg serieus.
Dus toch wel goed van Stassen Hifi.
Alleen heeft het ons wel een slechte zaterdag en treinkosten bezorgd en een nog niet goede luister ervaring opgeleverd .

BitByter

Vanmiddag geluisterd bij Hobo Hifi naar kleine luidsprekers i.c.m de Marantz SR7005 en UD5005. Het ging om de Monitor Audio Radius 90 HD en de B&W M1. Klinken beiden best wel goed gezien hun formaat. Er hing nu een subwoofer van Monitor Audio aan van 100 Watt, en dat ging best wel goed.
De staanders van Monitor Audio 270 HD zien er trouwens ook compact uit. De center, 180 HD, is  groter dan de 90 HD .
Bij de B&W M1 zijn ze allemaal hetzelfde maar klinken goed.
Ik neig toch meer naar de B&W M1 te gaan omdat deze toch net iets kleiner (niet rechthoekig) zijn en het geluid eigenlijk hetzelfde is, ik ben dan ook geen audiofiel.
Heeft iemand een advies over een goede subwoofer hierbij?

Ik weet dat het wat overdreven is de SR7005 icm deze luidsprekers, maar ik wil graag surround en internet radio en audio streamen en 3D.

Jeroen

#41
Hallo Bitbyter, ik denk dat dit een hele goede keuze is deze set van B&W heeft al zo'n 3 a 4 jaar op rij de whathifi awards gewonnen. Ik zou als je genoeg geld hebt wel de PV1 of de ASW608 subwoofer erbij kopen want deze schijnen wel super goed te zijn, een REL (heb zelf de Quake MK2) of BK subwoofer kan natuurlijk ook.

Succes Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

BitByter

Citaat van: Jeroen op maart 17, 2011, 11:06:47
Hallo Bitbyter, ik denk dat dit een hele goede keuze is deze set van B&W heeft al zo'n 3 a 4 jaar op rij de whathifi awards gewonnen. Ik zou als je genoeg geld hebt wel de PV1 of de ASW608 subwoofer erbij kopen want deze schijnen wel super goed te zijn, een REL (heb zelf de Quake MK2) of BK subwoofer kan natuurlijk ook.

Succes Jeroen
En een REL T5 ?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

BitByter

De REL T5 is besteld, en de 5 maal B&W M1 bijna.