En nu de "De Canton Reference 9.2 DC
Dit is toch altijd een wens geweest om deze eens in mijn ht set de beluisteren, en ja daar zijn ze dan.
Mooie met de hand gemaakte monitors in Piano zwart.
Dus weer naast de AP`s gezet en de volgende nummers gedraaid.
CD: Dali 4 nummer 1 "Eva Cassidy- Ain`t No Sunshine ( dit voor het stemgeluid )
CD: Elements-Ludovico einaudi nummer 1 ( dit voor het pianogeluid en het laag )
CD: Interstellar-Hans Zimmer nummer 2 Cornfield chase ( voor de kracht van het kerkorgel en natuurlijk het laag )
CD: When We All Fall Asleep- Billie Eilish nummer 10 "Bury a friend"( dit voor het stem en laag )
De meeste CD`s geven veel laag weer, want dat is nu het probleem bij de AP`s.
Ik ga niet elke cd hier behandelen, maar probeer een totaalbeeld te schetsen.
Bij de eerste klanken is het al hoorbaar, hier heb ik te maken met een snelle sprankelende luidspreker.
Mooi 3d beeld en het geluid komt helemaal los van de luidsprekers. Ook even een luistertestje gedaan met Riet ( mijn vrouw ) en ze vroeg mij gelijk. Staat de centerspeaker ook aan ?
Nee Riet, zo hoort het. Instrumenten klinken los van elkaar en je kan ze een plaatsje geven. Echt indrukwekkend
Ga ik deze vergelijken met de Dyn`s of B&W`s dan zit deze en beetje in het midden.
Is het dit dan ? Zijn dit de opvolgers van mijn AP`s ?. Vreemde uitspraak van mij, want ik heb altijd gezegd "deze gaan nooit meer weg"
Maar nu !! ik weet het nog niet.
Zo is het hoog wel erg sprankelend en soms te direct, te schreeuwend en mis ik de fundatie van een vloerstaander.
Lijkt soms of ik iets mis tussen het midden en het laag.
Het kan ook liggen aan de opnames en de opstelling van de Canto`s want deze heb ik direct naar mijn gezicht gericht. Misschien iets anders opstellen en iets meer uitdraaien?
Ik ga het de komende tijd meemaken want de Canton`s zijn van mij, ik deze namelijk vandaag gekocht.
Conclusie; de Cantons moet ik de komende tijd veel beluisteren en ga ik schuiven met de opstelling.
Blijven ze dan gaan de AP`s in de verkoop of ik integreer ze in de ht set.
Ook een optie is om een klein subje bij te kopen, maar komt het laagprobleem dan niet terug ?
Oja en dan speelt er nog het plan om over 4 a 5 jaar te verhuizen naar... ( droom 2 )
Ga ik dan weer een HT set bouwen ( beamer in 2012 gekocht en nu pas 548 uur op de teler ) Of verkoop ik alles en koop er een paar mooie B&W`s van enz..
Ga het meemaken