Vandaag heb ik Roger op bezoek gehad.
Roger heeft mijn NAS gecontroleerd, en verder geïnstalleerd.
Gelukkig werkt alles, alleen ontdekte ik dat iTunes toch niet het programma voor mij is.
Omdat op het forum Robert en Andre erg goede ervaringen met dbpoweramp hebben, heb ik gesloten om deze ook bij mij te installeren.
Dbpoweramp is erg makkelijk mee te werken, dus het streamen is begonnen.
Alleen weet ik nog niet of ik Flac level 8, of Flac uncompress moet nemen (staat nu op level acht )
Via de ipad kan ik streamen naar de SR7005, alleen mijn UD7006 herkent geen Flac (vreemd want volgens de handleiding moet het mogelijk zijn).
Maar goed, ik ben al blij dat alles werkt via de SR.
Ook is het mogelijk om films te streamen via mijn PS3, en was erg verbaast over de kwaliteit in HD.
Gewoon super.
Verder hebben we de middag gevuld met het kijken van films, en het luisteren naar cd`s.
Eerst de muziek DVD van Emeli Sande, en later het spektakel van Star Trek in 3D "Into Darkness".
Ook gekeken naar mijn eigen film die ik gemaakt heb over een kolenmijn in de Belgische plaats Cheratte.
Verder de cd's beluisterd van Essential Einaudi, Secret Garden, Robbie Williams, Björk en als klapstuk de cd van Roger "Emeli Sande".
Deze laatste klonk erg goed. Mooi geluid en een breed stereobeeld (natuurlijk gelijk gestreamt).
Emeli Sande is zeker een aanrader.
Natuurlijk ging de tijd alweer veel te snel voorbij, en was het voor Roger tijd om te vertrekken.
Roger bedankt voor je hulp, instellen NAS en gezelligheid.
Kom zeker een keer luisteren naar je nieuwe aanwinst, namelijk de "Audio Physic Tempo 6".