Vandaag gezellig bij het nieuwe stekkie van William en Riet geweest samen met ons Nouki
Een goed onthaal en een goeie bak thee doen veel en dat was er ,eerst maar eens een blik in het nieuwe huis werpen van William
Alles ziet er keurig uit kwa afwerking en is ook niks aan op te merken
Zijn Pm 7004 hebben we niet beluisterd in de huiskamer want we komen natuurlijk voor de HT
Nouk en Riet te hebben achter gelaten zijn we samen naar buiten gegaan naar de man cave !
Nou jah uhhh 99% mancave Riet heeft ook een klein deel van de totale ruimte opgeëist
Dus meer als genoeg om in de rest een vette HT te bouwen
Dat is zeker meer als gelukt ,afwerking subliem tot in de puntjes !
Dus jah wat dan uhhh ja luisteren natuurlijk ,
Wij zijn gestart met Stereo en hierin viel meteen toch wel een zeer dikke piek in het laag op en dat was niet bepaald lekker te noemen !
Ok dat wetend dan maar de HT eens aftasten ,kabels om pluggen van de fronts en draaien maar ,we hebben een stuk Transformers gebruikt als ons demo materiaal om een vergelijk te kunnen krijgen
Ook nu was ik niet bepaald wild er kon wel wat veranderd worden
Goed test dvd erin en sweeps draaien eerst over links en recht ,dikke piek bij 35 hz en daarvoor en dal ,mmm niet optimaal
Dan maar eens gaan schuiven en maar weer eens samen luisteren ,de luidsprekers zijn op een betere plek terecht gekomen Waar er meer balans kwam in het geluidsbeleving
Mooi dan de subwoofer ,de SVS blijft een zeer grote subwoofer die je niet zomaar ergens neerzet
Hiermee ook eens geexpirimenteerd en deze ook in de beschikbare ruimte op de juiste plek gekregen
Toen maar eens geluisterd en uiteindelijk de direct functie uit gezet en 3 metingen gedaan met de Audyssey
Naar de 3 metingen de cross-overs veranderd en wat andere instellingen aangepast en dan luisteren en k8jken
Ja dat was een heel ander beeld,geluid stukken beter,
William de tip meegegeven om als ik weg ben 6 metingen te doen en daar wat aanpassingen in te doen
Zwakste schakel In de keten is in mijn ogen de subwoofer
Hij staat te direct achter je waardoor hij soms storend aanwezig is ,kan hem ook nergens anders weg krijgen in de ruimte ivm opstelling ,tip gegeven om 2 x 12 inch in de front weg te zetten en denk dat het laatste daarvan wel een stuk opknapt
Dit is en blijft een tip en daar mag William doen en laten wat hij wil natuurlijk
William en Riet dankje wel voor de gezelligheid !