Gisteren mijn nieuwe upgrade gekocht, namelijk de "Audio Physic Tempo 6 "
De bedoeling is dat deze over een tijdje in de huiskamer gaan staan, omdat waarschijnlijk deze tempo`s toch te veel zijn voor de ht ruimte.
Maar goed ik was toch wel erg nieuwsgierig hoe deze zouden klinken in de ht ruimte. Dus gelijk na het eten deze neer gezet, en gelijk luisteren.
Bij de eerste cd waren we toch erg verbaast. Klinkt erg goed !!! Het laag is wel iets meer aanwezig, maar niet zo erg als mijn Phonar`s.
Op de een of andere manier matchen de AP`s erg goed in mijn ruimte. Laag is erg wel, maar goed gecontroleerd.
Bij drukke nummer van bv Supertramp "Cannonball" blijft alles goed detaieerd klinken, en het stereobeeld is veel breder dan bij mijn Phonar`s.
De Volgende CD van Yello "Touch" begon het feest pas goed. In deze cd zit ontzettend veel laag in, en de Tempo`6 gaan echt ZEER diep en strak
Natuurlijk ook de cd gedraaid van "Knut Reiersrud & Iver Klein. Hier zitten veel gitaar solo`s afgewisseld met een kerk orgel.
Ik was erg benieuwd naar het laag van het laatste stukje van nummer twee. Hier is een solo van een kerkorgel, en was erg benieuwd. Laatst nog bij Leo geweest, en daar werd je werkelijk in de bank gedrukt. De Tempo`s halen het niet bij zo`n SET van Leo, maar de kracht en de dynamiek van de AP`s in combinatie van de PM11, is echt super.
Je kan de PM erg hard draaien, en het blijft maar doorgaan, zonder verlies in kracht en detail.
Verder natuurlijk de gehele avond 10 tallen cd's gedraaid, en helaas was het bijna morgenvroeg.
Volgende stap ga ik de AP`s een keer in de huiskamer plaatsen, en luisteren hoe deze daar klinken. Al is het geen noodzaak meer.
Roger nog bedankt voor het ophalen van de tempo`s in originele dozen, en hier komt zeker nog een vervolg van.