hoe aan te sluiten?

Gestart door koale, december 27, 2010, 16:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

koale

Ik heb een Marantz sr 7002 receiver, een Panasonic blu-ray speler en een Panasonic plasma scherm. Ik wil nu alles aansluiten met hdmi kabels alleen is de afstand tussen de receiver en de blu-ray speler ongeveer 8 meter en de afstand tussen de receiver en de plasma zo'n 10 meter. De plasma en de blu-ray staan ongeveer 2 meter van elkaar.  :| :| :|  Wat is nu de volgorde van aansluiten? Is het vanuit receiver naar plasma of is het vanuit receiver naar blu-ray. Ik heb de blu-ray nu alleen aangesloten op de plasma maar wil toch genieten van alle mogelijkheden met 5.1 in plaats van stereo. Wie heeft advies.

Marvin

Bluray via hdmi naar receiver, receiver via hdmi naar tv.
Lijkt me niet zo ingewikkeld toch?

koale

hoi marvin, niet zo ingewikkeld zeg je, voor mij blijkbaar dus wel.
Jij zegt dus dat ik de blu-ray op de receiver moet aansluiten en ook de plasma op de receiver aan moet sluiten? Hoef ik dan de blu-ray niet op de plasma aan te sluiten? Zie je wel, voor mij wel ingewikkeld. ik hoor het graag.



klart_ljud

Klopt precies. Maar wel een lange afstand. Korte kabels is altijd beter (en goedkoper) dan lange.
Ik zat in een soortgelijke situatie maar heb nu de receiver vlak bij de TV (en blueray) staan. Ik heb de zaag in m'n dressoir gezet  :-o  om dit voor elkaar te krijgen.

Marvin

Hdmi gaat probleemloos over 10 meter, -en dan hoeft de kabel ook nog eens geen 400 euro te kosten.

Je sluit de bluray aan op een hdmi ingang, kies er één en geef dat aan het menu van je receiver.
Je monitor-out van je receiver, ook een hdmi, stop je in de tv.

Cadfael

Waarom zet je je blurayspeler niet bij je receiver neer?

of heb je de receiver in een ander kamer staan om muziek mee te luisteren? (maar daarvoor lijkt 5.1 een beetje overbodig..)
in dat geval is het een beetje lastig bedienen van je speler (maar misschien kan dat via de tv ook omdat beide apparaten van panasonic zijn, de SR zou het afstandsbedienings-signaal gewoon moeten doorgeven).

De normale aansluitmanier is:
- alle afspeelapparaten op de inputs van de receiver aansluiten om het geluid (en beeld) naar de receiver te sturen, in jouw geval sluit je je blurayspeler via hdmi aan op de 'hdmi in' van je receiver.
- De output hdmi van de receiver vervolgens aansluiten op je TV zodat het beeld naar je tv wordt doorgegeven.

Misschien is her heroverwegen van de plaatsing van je apparatuur aan te raden om het allemaal iets eenvoudiger aansluitbaar te maken ;)






SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

koale

#6
hoi Cadfael, ik ben dus inderdaad van plan om de blu-ray bij mijn receiver te plaatsen. Dan kan ik mijn hdmi kabel die ik nu tussen de blu-ray en de plasma heb gaan gebruiken voor de blu-ray en de receiver. Het enige wat ik nu moet kopen is een goeie hdmi kabel van zo'n 10 a 12 meter om de plasma op de receiver aan te kunnen sluiten. Hier wil ik dan een Audioquest Forest hdmi kabel voor gebruiken. Kost een paar centen :-o maar heb je ook wat :wink:. Ik kan de receiver namelijk niet verhuizen naar een andere plek in de kamer, daar is eenvoudig geen passende ruimte meer voor in de woonkamer aangezien ik ook al een andere Marantzcombinatie (pm15s1 en sa11s1) puur voor muziek in stereo heb staan :-D.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jowa

Ik heb zelf een HDMI kabel van 10 meter van Norstone, type HDR150. Was rond de 87 Euro en is geschikt voor HDMI High Speed, alleen niet voor 3D transport volgens de site van Norstone.

koale

Citaat van: jwx op december 28, 2010, 13:31:49
waarom een dure kabel ?

Tja, waarom een dure kabel. Ten eerste omdat ik alle apparatuur heb aangesloten met kabels van Audioquest (speakerkabels en interlinks).
Ten tweede lees ik nogal eens dat je voor een langere hdmi kabel vanaf 10 meter wel een kwaliteitskabel moet nemen en laat Audioquest nou goeie kabels hebben.

Marvin

Ik heb er één van 15meter voor 50 euro, Full-HD op een scherm 140".
Geen enkel probleem.

koale

#11
Citaat van: marvin op december 28, 2010, 17:58:57
Ik heb er één van 15meter voor 50 euro, Full-HD op een scherm 140".
Geen enkel probleem.
Wat voor merk is het en waar heb je hem weg? Dat scheelt behoorlijk in de prijs. De audioquest kabel die ik op het oog heb kost ongeveer 230 euro :-o :-o :-o. Bijna 5x zo duur dus.

Marvin

Ja dat is een dure kabel, ik weet het.  :-D

Zal als ik thuis kom eens kijken of er uberhaubt wel een merk op staat....  :schater:

Ik heb hem gewoon bij EP gehaald.

MadVillain

Citaat van: koale op december 28, 2010, 17:40:57
Tja, waarom een dure kabel. Ten eerste omdat ik alle apparatuur heb aangesloten met kabels van Audioquest (speakerkabels en interlinks).
Ten tweede lees ik nogal eens dat je voor een langere hdmi kabel vanaf 10 meter wel een kwaliteitskabel moet nemen en laat Audioquest nou goeie kabels hebben.

Het klopt ook dat je voor lange kabels WEL goede kwaliteit moet hebben. Een tijdje geleden had ik zelf een cheap-ass 10m kabel in gebruik. Het beeldkwaliteit was echt slecht. Bij heldere beelden was het goed te zien dat er een storing in het beeld waar te nemen was.

Gebruikte ik een kabel van 1m dan was dat niet te zien.

Marvin

Uiteraard moet het kwaliteit zijn, maar dat hoeft geen honderden euro's te kosten.
Niet dat ik iemand zou willen weerhouden een kabel van 250euro te kopen hoor, helemaal zelf weten.