Citaat van: joep op mei 11, 2007, 09:03:20
xlr8 wat is het verschil in stereo tussen de SR-14 en de PM-15 S1? (ga ik er wel van uit dat je de juiste instellingen gebruikt op de SR-14)
Heb je een PM-15 S1 nodig als je reeds een SR-14 hebt?
Of is het luxe dat jij beide bezit?
Ga ik er foutief van uit dat jij de PM-15 S1 bezit i.p.v. de oudere PM-15?
Ik heb de (good) ?old fashion? PM15 ?geen S1, en idd met een SR14 + een PM 15 heb ik de S1 niet nodig
De PM 15 is gebouwd als een Sherman tank met gigantisch veel bruikbaar vemogen, hierop staan 2x Infinity Kappa 9.2i welke bekend staan een gruwelijk impedantie verloop te hebben, let wel in extended run zelfs tot 1,2 ohm !
De PM15 gaat hier moeiteloos mee om en timmert een meters brede b?hne waarbij je het gevoel hebt bij hogere volumes de tram nog rondom het concertgebouw te horen rijden? echt loepzuiver en tot in de details gecontroleerd met een ongekende laag extensie
...dit is niet meer het zogeheten mooi links/rechts stereo maar een stukje derde dimensie: holografie! eenmaal gehoord kan en wil je niet meer anders
Wel, de SR14 hangt aan 2x Infinity Kappa 8.2i die op hun beurt weer wat ?vriendelijkere? speakers zijn? Ik heb de 9.2?s ook wel eens aan de SR14 gehad (enkel in stereo, en de juiste instellingen: uiteraard Source Direct en de Fronts op ?Large?) het hierboven omschrevene komt heel erg dicht in de buurt met als opvallend gedeelte dat het klank karakter vrijwel identiek is, met n?t dat streepje meer analoge warmte
De PM15 is strakker en heeft meer reserves of hoe je wilt meer autoriteit. Overigens waren mijn eerdere ervaring met de PM14 identiek aan de huidige SR14.
De SR14 is in concredo dus ook een fantastisch goede 2 kanaals amp die je qua karakter, vermogen en stabiliteit aan de PM14 kan spiegelen