Streaming High End?

Gestart door WimPeu, december 07, 2010, 17:04:01

Vorige topic - Volgende topic

Dennis E36

Citaat van: WimPeu op december 07, 2010, 23:34:37
Moet je ook geen muziek mee spelen daar moet je een Squeezebox voor hebben... :-D

Vind de PCH idd niet echt voor muziek nopompom. Heb er wat cd'tjes opgezet, maar hij kan echt niet tippen aan de CD spelert hello. De CD14 mag nog een poossie blijven :-D

Bovendien irritant dat de PCH geen heel album afspeelt...hij speelt nummer voor nummer.....of ik doe iets helemaal niet goed redface
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Maurice

Ik zit er toch ook steeds meer over na te denken om serieus te gaan streamen. Vergt echter wel weer een investering, in de zin van DAC, squeezebox of sonos oid.
En eigenlijk wil ik voor films ook wel iets houden, net als foto´s etc.
Een NAS heb ik reeds, maar heb daar slechts 1TB in raid1 in zitten, en die dient ook als backup van files. Zou dan speciaal voor muziek een extra NAS moeten hebben...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

En de investering qua tijd natuurlijk, want je wilt wel je muziek geript hebben incl album art. Hoe doe jij dat Wim?
Rev. Maurice

WimPeu

Ik rip zelf met dBpoweramp CD Ripper. Kost in het begin natuurlijk veel tijd om alles om te zetten maar dat ben ik inmiddels vergeten. Daarna gewoon bijhouden. Nieuwe CD kopen gelijk rippen en in de kast zetten. :-D

Heb het in gedeeltes gedaan. Ging ik naar het forum, stapeltje CD's naast de PC en 1 voor 1 even in de PC drukken. Hoesje zet ik gewoon bij de tracks in de map. Wel elke hoes folder noemen anders heb ik bij de SB tenminste geen beeld.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Maar hoe krijg je die hoesjes dan?
Rev. Maurice

WimPeu

Heb vandaag nog weer mooi audiofiel spul van het net getrokken. redface

Queen - A Night at the Opera dvd-a rip 24bit 96 khz

Tom Petty - Mojo - (2010 Uncompressed 24-bit/48kHz)

Linda Ronstadt-1977-Simple Dreams [MFSL UDCD] (klinkt als nieuw. Geweldige remaster en MFSL persing)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Fidelity_Sound_Lab

John Coltrane - Blue Train 24bit-192Khz   

HB
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 21:02:00
Heb je gelijk een leuke voorraad cadeautjes.  :wink:

Nee hoor...hebbe hebbe hebbe is mijn motto.... :-D

WimPeu

Citaat van: Maurice op december 14, 2010, 20:58:57
Maar hoe krijg je die hoesjes dan?

Ik knip en plak ze meestal van Musicmeter . Voor de SB is alleen de voorkant interesant. Kan maar 1 afbeelding per CD weergeven. Dan kies ik voor de voorkant natuurlijk.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op december 14, 2010, 21:03:17
Heb vandaag nog weer mooi audiofiel spul van het net getrokken. redface

Queen - A Night at the Opera dvd-a rip 24bit 96 khz

Tom Petty - Mojo - (2010 Uncompressed 24-bit/48kHz)

Linda Ronstadt-1977-Simple Dreams [MFSL UDCD] (klinkt als nieuw. Geweldige remaster en MFSL persing)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Fidelity_Sound_Lab

John Coltrane - Blue Train 24bit-192Khz   

HB

hoe doen we dat Wim met Utorrent ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

WimPeu

Nieuwsgroepen. Zoeken doe ik gewoon met de NZB zoekprogramma's of (in dit geval) met FTD.

2 minutjes per CD. John Coltrane duurde ietjes langer maar dat is ook een 1.6 gig bestandje. Wel een pay server nemen anders vis je te vaak achter het net.

Dennis E36

Citaat van: WimPeu op december 14, 2010, 21:45:01
Nieuwsgroepen. Zoeken doe ik gewoon met de NZB zoekprogramma's of (in dit geval) met FTD.

2 minutjes per CD. John Coltrane duurde ietjes langer maar dat is ook een 1.6 gig bestandje. Wel een pay server nemen anders vis je te vaak achter het net.

2 minuutjes per CD? Dan heb jij wel supersnel internet zeg! :-o
Of zit jij stiekum high-end mp3tjes te downloaden :schater:

P.S. Wim, kan jij op de Popcorn een heel album luisteren. Hier gaat het nummer per nummer. Dit is alles behalve handig......

WimPeu

Citaat van: Dennis E36 op december 14, 2010, 22:57:44
2 minuutjes per CD? Dan heb jij wel supersnel internet zeg! :-o
Of zit jij stiekum high-end mp3tjes te downloaden :schater:

P.S. Wim, kan jij op de Popcorn een heel album luisteren. Hier gaat het nummer per nummer. Dit is alles behalve handig......

Internet valt mee maar met nieuwsgroepen gaat het gewoon snel (+/- 3 MBps)

Heb nog geen muziek met de HDX/Popcorn gespeeld. Zal dat eens gaan proberen maar het lijkt me dat je gewoon hele albums zou moeten kunnen afspelen.

Dennis E36

Citaat van: WimPeu op december 14, 2010, 23:32:09
Internet valt mee maar met nieuwsgroepen gaat het gewoon snel (+/- 3 MBps)

Heb nog geen muziek met de HDX/Popcorn gespeeld. Zal dat eens gaan proberen maar het lijkt me dat je gewoon hele albums zou moeten kunnen afspelen.

Download zelf ook middels FTD en Newsleecher. Ik zit meestal met een abonnementje (eweka) rond 1.5 MBps.
Veel meer heb ik niet. Zo'n 50 minuutjes voor een DVD.

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Popcorn. :yes:

Niber

Nieuwsgroepen ideaal idd, paar euro en prima kwaliteit downloaden.
Volgende maand paar euro meer betalen, want ik vind mn 1MBps niet snel genoeg...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Lars86

Ik ben ook aan het streamen gegaan, nu nog fatsoenlijk aansluiten maar budget nekt me;)

Alles op een NAS (die ik van mn vader gekregen heb in ruil voor mn oude laptop). Geript in apple lossless. (En wat gedownloade zooi in mpflut kwaliteit, maar dat gaat meer om het gevoel dan om de kwaliteit)

En via mijn Mac Mini en Tv naar mn stereo! Prima te doen niets moeilijks aan, moet alleen eigenlijk gewoon mijn Mac Mini direct op mijn stereo aansluiten en het liefst met een DAC er tussen.

Nieuwsgroepen zijn ideaal vroeger veel gedaan download nu niet zo heel veel meer heb al genoeg muziek en als ik wat download is het alleen om het in de trein te luisteren en daarna weg te gooien of te kopen.  :-)