Best klinkende album -- top 30 ( van HiFi.nl )

Gestart door HiFi gek, december 03, 2010, 20:33:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 05, 2010, 23:17:12
Het gaat me natuurlijk niet om jouw link maar om allerlei lijstjes in het algemeen. Zoveel lijstjes zoveel meningen. Wat de 1 perfect vind, vind de ander weer waardeloos. Er is geen staandaard voor. Ik hou van een rock live gevoel op een CD een ander noet daar weer niks van hebben.


Sorry , ik heb het verkeerd opgevad .

Foutje van mij .


Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

heb bij slecht klinken de album...een item gezet dat hoord bij best klinkende albums..sorry

Musicman

Citaat van: Maurice op december 03, 2010, 23:08:58
Lol,
Ik heb zowaar nog een aantal van die albums ook  :schater:

1 - Amused to Death - Roger Waters (1992)
8 - We`re Here Because We`re.. - Anathema (2010)
13 - Cafe Blue - Patricia Barber (1994)
24 - Kind of Blue – Miles Davis (1959

Hoi Maurice.

Ik heb gisteren ook die cd van MIles aangeschaft.
Mooie plaat, maar als audiogek heb ik zitten googelen en komt tot de ontdekking van er meerdere uitvoeringen van dit album zijn........alleen op SACD al 3 (waarvan 1 uit Japan).

Van de gewone uitvoering zijn er 3,.......welke heb jij?

GR, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

#48
Op het origineel staan 5 nummers, op al die andere uitvoeringen zijn er alternatieve tracks bijgeplakt. Van de SACD's is één stereo en geen hybride (1999) en de ander stereo en multi channel en wel hybride ( 2007), op de derde zullen er wel nummers bijgeplakt zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

De (SA)CD-opname opname die gemasterd is van een buizenrecorder die lijkt op de gebruikte opnamerecorders is een aanrader. Het is de eerste die op de juiste snelheid draait - een van de opnamerecorders liep niet op de juiste snelheid en juist die is gebruikt bij alle eerdere uitgaves op zowel CD en vinyl.
Heeft wel veel ruis, maar klinkt vol en warm. Ik heb 'm op CD, maar hij is ook op SACD.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Musicman

Renes en Fluisteraar.

Bedankt voor jullie toelichting.
Het is een mooi en muzikaal album, en wil hem op de beste kwaliteit hebben.

Fluisteraar.......welke versie is volgens jou de beste cd of SAcd?
(als het kan, geef me dan ff de streepjescodes van deze cd en SAcd)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Mexicaanse Hond

Ik ken de SACD niet, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Op de CD die ik heb - die is algemeen verkrijgbaar - staat de masteringsprocedure beschreven. En er staat een alternate take van Flamenco Sketches op.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Musicman

Bedankt jongen.....!

Maar geef me voor de zekerheid het nummer.
Ik heb de cd, maar weet niet of dit de "goede" is.

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Mexicaanse Hond

Kleine paniek hier, ik kan 'm niet vinden in mijn CD-kast.  :-o
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

drees62


Mexicaanse Hond

Niet dat ik weet. Misschien een teken van boven om de SACD aan te schaffen?  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: f.luisteraar op januari 29, 2011, 09:17:12
Niet dat ik weet. Misschien een teken van boven om de SACD aan te schaffen?  :wink:

Nou..........succes!

Dan weet je niet welke uitvoering je moet kiezen.
Er zijn namelijk 3 verschillende SACD uitvoeringen van dit album.
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 :yes: Ik luister regelmatig muziek vanaf  SACD, wat overigens geen absolute garantie is voor optimaal luistergenot - ook hier zijn er wel degelijk hoorbare verschilen. Ik wil echter het volgende onder aandacht brengen: Virgin/Charisma was in 80r jaren synoniem voor vlak en dof - hoor Genesis 1e AAD verdoeking. 90r jaren verdoeking was daarmee vergeleken een verademing. De laatste 2007 remix en -mastering zijn van near SACD-kwaliteit. Dat geldt niet alleen voor de gedeeltelijke Genesis-catalogus - t/m Wind and Wuthering - maar ook voor de belangrijkste albums van Steve Hackett. Good sound pleases nun einmal mehr...  Groet en veel luisterplezier, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *