Ervaringen PM5003 / CD5003

Gestart door Willi@m, november 22, 2010, 11:01:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Willi@m

Iemand ervaring met bovenstaande? Ik ben bezig met een beginnersset op te stellen en ik heb interesse in de set. Ik twijfel echter nog aan het "lage" wattage. Ik heb de test gelezen op hifi.nl en daar komt de set er toch wel goed uit. Ik weet nog niet wat voor speakers er aan komen te hangen. Iemand?
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

JohnWx

Citaat van: Willi@m op november 22, 2010, 11:01:12
Iemand ervaring met bovenstaande? Ik ben bezig met een beginnersset op te stellen en ik heb interesse in de set. Ik twijfel echter nog aan het "lage" wattage. Ik heb de test gelezen op hifi.nl en daar komt de set er toch wel goed uit. Ik weet nog niet wat voor speakers er aan komen te hangen. Iemand?

Ik vind het een erg mooie set waar je veel plezie mee kan beleven
Met deze set heeft Ken Ishiwata ook gedraaid en niemand dacht dat het de "instap" was
Instap / beginners set vind ik het niet hoor
Elke produkt heeft zijn prijs en waarde
Je kan er een hoop speakers aan hangen hoor geen probleem (na wat studiewerk van Marco)





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Willi@m

Ok, bedankt voor het positieve bericht. Ik vind het namelijk ook een hele mooie set om te zien en de prijzen vallen reuze mee. Daarom noem ik het even een "beginners-set". Hifi gaf ook al een positief resultaat aan. En de wattages van Marantz schijnen altijd hoger uit te vallen dan de opgave. Niet dat dat het belangrijkste is voor mij maar voor de keuze van de speakers wel toch?
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

JohnWx

Citaat van: Willi@m op november 22, 2010, 11:58:52
Ok, bedankt voor het positieve bericht. Ik vind het namelijk ook een hele mooie set om te zien en de prijzen vallen reuze mee. Daarom noem ik het even een "beginners-set". Hifi gaf ook al een positief resultaat aan. En de wattages van Marantz schijnen altijd hoger uit te vallen dan de opgave. Niet dat dat het belangrijkste is voor mij maar voor de keuze van de speakers wel toch?

50 watt blijft 50 watt als je hem op een test dummy doet zal hij iets meer aangeven 54 watt

Maar het is voldoende om de meeste speakers die in je budget liggen aan te sturen

Wat voor speaker zoek je een compacte of een zuil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Willi@m

Mijn voorkeur gaat uit naar een monitor.
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Niber

#5
Ik ben zelf in het bezit van deze prachtige combinatie, PM5003 + CD5003 dus.  pompom
Deze versterker klinkt meer dan prima voor zijn prijs, maar ik ben dan ook "slechts" een muziekliefhebber en geen audiofiele kenner.

In dit sub-forum (stereo versterkers) staat ook een topic van mij waarin ik advies vraag om (monitor)speakers, misschien kan je hier je voordeel mee doen.

* Edit: Dit topic bedoel ik dus.
http://marantzforum.nl/forum/stereo-versterkers/marantz-pm5003-met-welke-speakers/

Mocht je in de buurt wonen ben je altijd welkom om eens te komen kijken/luisteren.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Willi@m

Ben je inmiddels al geslaagd voor speakers? Er staan iig genoeg tips in  :yes:
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Niber

Nee ik ben nog niet geslaagd, aangezien we wellicht nog willen verhuizen wacht ik daar eerst op.
Mochten we niet verhuizen dan spreekt de Focal 806v me enorm aan en zo wel mocht ik dan ruimte genoeg hebben wil ik eens naar de Jamo S606 kijken.

Staat dus nog even op een laag pitje, helaas.

Succes...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

wouter

Zelf heb ik een PM5003 met S606 speakers van Jamo.
Ik kan niet anders zeggen dan subliem. Strak en zeer onder controle. Ben niet bang voor de power, bij mij komt de volumeknop niet verder dan de helft.

Willi@m

Gister geslaagd voor een supernette PM5003 / CD5003 combi via MP.
Nu verder met zoektocht nr 2 : monitors  byebye
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

veel plezier van de set  :yes:

monitor audio RX2   byebye

Eip

Veel plezier gewenst met je nieuwe set.  pompom

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Willi@m

Citaat van: Marantz 81 op december 03, 2010, 20:24:55
veel plezier van de set  :yes:

monitor audio RX2   byebye

Ik ben nog niet echt wezen luisteren, de volgende merken staan op het lijstje:

Monitor Audio
Rogers
Focal

Misschien iemand hier nog tips? Het moeten dus iig monitors zijn, het liefst met een baspoort aan de voorzijde. En natuurlijk ook speakers die goed draaien op de PM5003.
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Marantz 81

ja gewoon zelf gaan luisteren zou ik zeggen

rogers ken ik niet andere 2 wel ,en dan vindt ik monitor audio toch wel de fijnere speaker ,focal krijg ik last van luistermoeheid wel een goed uitgebalanceerde speaker maar scherp hoog  byebye