high-end versterker voor 70 euro, kan dat?

Gestart door Mexicaanse Hond, november 08, 2010, 20:05:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


TurboMarco

Och ik neem het verhaal vd verkoper met een korrel zout ,hij spreekt zichzelf nogal tegen als het om een blinde test aan komt ,en het "weg spelen" .... komt misschien omdat ook vaak word genoemd "compleet van tafel spelen " ... en dat soort kreten  :-P waar ik wel om kan lachen .

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6612.0

lees het hele topic maar eens door ,en ja ik heb de betreffende versterker in huis gehad  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Een Citaat van Lars :

Om te beginnen zal ik laten zien met welke luidsprekers ik getest heb.

De Mission 760i
Een 6 Ohm, 89dB luidspreker

De Vifa Vivace '94
Een 8 Ohm, 90dB luidspreker

De Seas EX4
Een 4 Ohm, 83dB luidspreker

De Fostex (type onbekend)
Een 8 ohm, 92dB luidspreker

Een luidspreker met een ribbontweeter
Verdere gegevens onbekend

Als test CD heb ik veel de CD gebruikt van Katie Melua, Piece by piece.
Een open opname, waar veel op te letten valt per luidspreker en wat ik zelf belangrijk vond, was Katie ook gebruikt in de recensie van Hifi.nl

Op alle luidsprekers klonk Katie goed, net als alle andere CD's overigens. Maar toch waren er duidelijke verschillen te horen tussen de luidsprekers met de Super T-amp.

Met de Mission 760i kreeg je een mooi ruimtelijk beeld, met veel detail. Geen last van te weinig laag of te veel hoog, wat sommige ervaren hebben met de Super T-amp. Naar mijn idee, past de Super T-amp erg goed bij deze luidspreker.
Veel beter dan de Onkyo die er standaard aanhangt.

De Super T-amp klonk ander met de Vifa Vivace '94. Het was niet slecht, aangezien het geen moeilijke luidspreker is. De nadrukkelijke S was aanwezig, maar niet hinderlijk. Er was laag aanwezig, ondanks de grote woofer die in beweging gebracht moest worden. Diep laag was er niet, maar dat kan niet met zo'n versterkertje. Het was dan ook niet altijd even strak.
Wat mij opviel in vergelijking met de Electrcompaniet ECI-2 was dat de Super T-amp erg klinisch klonk. De muziek leefde minder.
In de recensie van hifi.nl werd aangegeven dat de harmonisch tonen ontbraken. Hier kan in mee gaan. Maar dit hoeft niet negatief uit te vallen.

De Super T-amp klinkt gewoon goed voor het geld en je kunt er heel goed muziek mee luisteren.

Dit waren mijn luidsprekers. De volgende zijn van Marco, waar ik gister ben geweest. Ik moet zeggen dat ik wel op 'Klinkt goed' heb gestemd, terwijl bij Marco 'het fantastisch klonk'. Plus dat er heel verrassende dingen ontdekt werden.

We begonnen met de Fostexjes. Piepklein breedbanders in een TL behuizing, wat opzich heel goed klinkt.
De nadrukkelijke s was er niet, kan ook kloppen omdat deze luidspreker niet het tophoog kon weergeven. Er was goed laag, de rest klonk ook goed.
Alleen met muziek waar teveel in horen was, klonk het nergens naar en dat was duidelijk aan de Fostexjes te danken.

Toen kwam de grote verrassing.
De luidspreker waar je van zult zeggen dat gaat helemaal fout, ging het juist super goed.
De Seas EX4 is een luidspreker met een zeer laag rendement van 83 dB en ook nog een 4 Ohm luidspreker.
Alles was aanwezig om dit fantastisch te vinden klinken.
Voordeel van deze luidspreker was dat deze geen grote dippen heeft met de impedantie.

De 3-weg luidspreker met de ribbontweeter klonk ook fantastisch en vooral het hoog was super. Net als de Seas er was niet teveel hoog of te weinig laag. De ribbontweeter is ook met andere versterkers een tweeter om meer naar te kijken als er naar tweeters gezocht moeten worden.

In ze algemeen is de Super T-amp een versterker die onmogelijk voor mij slecht kan klinken. Je hebt te maken met meerdere factoren wat bepaalt hoe goed deze versterker presteert.
Een muziekopname kan bepalend zijn, of een bepaalde luidspreker of de persoon zelf.

Ik heb gemerkt dat de versterker klinisch klinkt, niet levendig is, ruimtelijk klinkt, geen feestbeest is, lekker luisterbaar is, soms teveel hoog, soms niet echt strak laag en geen diep laag weergeeft.

De uitkomst voor mij is dan ook het klinkt goed, maar in sommige gevallen klinkt het fantastisch.

Ik heb niet altijd alles even gedetailleerd opgeschreven, dat kost nog meer typ tijd, maar hopelijk is het duidelijk dat deze versterker een goeie versterker is voor het geld.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond


lo

Je kun em misschien ook nog als losse voeding gebrijken voor bijv je: gsm, zaklamp, ipod, wekker, ..... andere slaapkamer artikelen die hun enerige van een batterij krijgen :-D
Oeps.... redface

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond


JohnWx

je moest die dingen zien geloof ik al tegen hanger van al die dure apparaten dat er uit goedkope dingen ook wat moois komt ?


dan koop ik wel een versterker van 75 euro 2de hands



een hype waait altijd over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ik denk niet dat het een hype is ,maar ik zou eerder voor een ucd versterker gaan,bv een van Hypex .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 08, 2010, 22:47:21
Ik denk niet dat het een hype is ,maar ik zou eerder voor een ucd versterker gaan,bv een van Hypex .

het was de bedoeling van die versterkertjes om onder een prijs te blijven en met bepaalde kwaliteiten


ik noem het een hype en waait weer over haast niemand heeft het nog over die dingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Misschien wel leuk om je wekkerradio mee aan te sturen  :-D


Groeten EDWIN  B  :gaap:

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op november 08, 2010, 23:57:36
Misschien wel leuk om je wekkerradio mee aan te sturen  :-D


Groeten EDWIN  B  :gaap:

jij moet heel snel onder de wol
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Toch jammer dat mensen die zich bezig houden met labels plakken en houten stekkerdozen nu meteen zonder het ding te hebben gehoord belachelijk maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Nee hoor, ik zie het meer als dat ze in een lollige bui waren. Bovendien is het geen aanval op mensen en dat is op zich al een plus.

WimPeu

Dan is het toch jammer dat wanneer je lollig over bv een stekkeblok doet daar doorgaans niet makkelijkmee weg komt.

Vind het trouwens best allemaal. Ik wil de pre niet en ook geen houten stekkerblok ook al kon ik beide voor niks krijgen..heb spullen zat. :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik vind dat je hier best lollig kunt doen over stekkerblokken en african wood blokjes. Kijk de onderwerpen er maar op na. Het wordt alleen anders als je het gaat koppelen aan de mentale gezondheid of integriteit van mensen.