leuke discussie..ik doe uiteraard mee,je hebt de cd toch wel gekocht wim?
mijn bloedjes van kinderen moeten wel eten..ha.ha.ha.
de opname van bozz kwam van een master,maar ik vond het te droog vooral de stem.dus heb ik meer galm
gegeven nu ontstaat er wel een probleem ,hoe minder de installatie hoe meer last je heb van de galm
hoe betere installatie hoe meer je het echte effect krijgt dat de galm niet op de stem zit maar er achter.
op de org cd hoor je wat galm ,maar die wordt op een nare manier steeds afgekapt..zet maar een
hoofdtelefoon op..goed te horen op dat rimshot...
ik vond het mooier om de rimshot uit te laten klinken,zo als je dat hoord als zij in een groote ruimte
zouden spelen....het laag is niet versterkt bij onze versie...maar juist weg gehaald bij de org versie
ik heb de org master...en de org cd..
dan geloof mij er is geen enkele opname zonder galm...muziek gaat dan echt dood,je hebt of ambiance
of galm nodig om voor de luisteraar afstand te geven in meters ...en ik geef graag vele meters..
luister positie.verses muziekkanten...en juist in high-end opname.s zijn de engineers daar mee bezig
pop.hard rock. speelt dat geen enkele rol..en wat zeggen wij dan .....het klinkt plat....
ook live versterkte muziek kan niet zonder galm..je zou eens moeten weten wat er allemaal wordt
gebruikt.de 12 en de 13 zijn afgemixt op de wilsons,hier hoor ik echt laag,en zonder problemen
heb mijn ruimte dan ook aan gepast ..bass traps ect....nu maak ik deze sa-cd voor een doelgroep
met de hoogste eisen kwa weergave..als ik zie wat voor installatie,s mijn klanten gebruiken ,dan ben
ik maar een kleintje...vooral in japan,china..300,000,- euro is een begin.!!!!!!
toch kan ik de 13 zeer goed weergeven op mijn melody marantz setje van 599,- inclusief speakers
nu gevult met twaron vesel en siltech bekabeling..
dus beste wim loop eens aan de hand van mij mee bij een live opname.echt er gaat een wereld kwa
oren voor je open..neem cirle percussion lo is er bij geweest en jrm.ect dat was een echte acoustieke
live ervaring..en hifi gek is bij de eerste big band opname geweest.
oke ,ik weet het it,s just a matter op taste...toch leuk topic.