PM17 MK1 of PM15S1

Gestart door Marantz 81, oktober 31, 2010, 21:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Hallo

vroeg me af wat de betere keus van deze 2 versterkers  :-)

de PM17 MK1  of een  PM15S1  ??

ik neig zelf naar de PM15S1 , ook kwa uiterlijk

maar het zou beiden goed staan bij mijn overige apparatuur ( zie onderschrift )

byebye

Barrett

Hallo PM15S1

Hoezo.......goed staan bij het overige apperatuur?

Duurt niet lang of er staat ook een passende cd speler en tuner bij byebye

clown1

Marantz 81

#2
nee anders had ik wel gelijk voor een PM11S1 gegaan ,maar ik heb nog meer hobbie,s  :wink:

wil wel graag een onderbouwing  :yes:

wel eens gelezen dat men het had over dat de pm15S1 niet zo heel goed was in het laag  :-(

juist omdat mijn dynaudio,s nogal honger hebben  :schater:  maar het gaat niet om hoe hard het kan maar hoe gecontroleerd en dynamisch het klinkt ik woon in een appartamenten complex waar ik rekening moet houden met mijn buren  :wink:

vandaar dat ik ook met hoogwaardige en compleet van de vloer ontkoppelde monitoren draai

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Qua geluid heb ik geen idee, maar puur voor de looks zou ik persoonlijk de PM15S1 nemen...Het oog wil immers ook wat.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

mars

Citaat van: Marantz 81 op oktober 31, 2010, 21:55:36
nee anders had ik wel gelijk voor een PM11S1 gegaan ,maar ik heb nog meer hobbie,s  :wink:

wil wel graag een onderbouwing  :yes:

wel eens gelezen dat men het had over dat de pm15S1 niet zo heel goed was in het laag  :-(

juist omdat mijn dynaudio,s nogal honger hebben  :schater:  maar het gaat niet om hoe hard het kan maar hoe gecontroleerd en dynamisch het klinkt ik woon in een appartamenten complex waar ik rekening moet houden met mijn buren  :wink:

vandaar dat ik ook met hoogwaardige en compleet van de vloer ontkoppelde monitoren draai
Citaat van: Marantz 81 op oktober 31, 2010, 21:55:36
nee anders had ik wel gelijk voor een PM11S1 gegaan ,maar ik heb nog meer hobbie,s  :wink:

wil wel graag een onderbouwing  :yes:

wel eens gelezen dat men het had over dat de pm15S1 niet zo heel goed was in het laag  :-(

juist omdat mijn dynaudio,s nogal honger hebben  :schater:  maar het gaat niet om hoe hard het kan maar hoe gecontroleerd en dynamisch het klinkt ik woon in een appartamenten complex waar ik rekening moet houden met mijn buren  :wink:

vandaar dat ik ook met hoogwaardige en compleet van de vloer ontkoppelde monitoren draai

oi,

Je geeft zelf al het antwoord;  ik vind de zowel de 15s1 als de 17 geen neutrale versterkers............ze schieten te kort in dynamiek en het laag.

geen match met dynaudio
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

#6
 :cry:

en nu  :roll: wat zou wel een match zijn dan ??

de SA7001KI blijft in ieder geval  :yes:


vindt het trouwens wel raar er wordt altijd gepraat over de warme klank van marantz ,en ook div malen gelezen dat mensen een goede diepe bass hadden met een PM17 , weet zelf ook wel dat het aan de speakers ligt en luisterruimte en de bron die ervoor staat dat maakt het ook allemaal zo moeilijk  violent1

lo

wat mis je nu, of wat denk je te kunnen verbeteren?
Misschien eerst de set-up van je speakers in combi met je kamer verder up to date maken. Eventueel nog (kleine) akoestische maatregelen, en misschien dan nog maar eens bezien welke stap je wil maken?
Persoonlijk denk ik dat de PM17 en PM15 niet zo heel erg veel van elkaar schelen. Als het verschil het zelfde is als van pm14 naar pm11, dan denk ik dat de 15 iets dynamischer zal zijn. (denk ik want ik heb het nooit gehoord tussen 17 en 15, wel tussen de 14 en de 11).
Het virus hakt er weer lekker in :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ja heb je wel gelijk over de nieuwe luister ruimte ,heb daar inmiddels al vooruitgang in geboekt zie sets van leden

het was meer dat ik ze beiden op marktplaats zag voor iets meer als 500 euro  :-)

en deze wens al had voor een betere versterker , aangezien dynaudio erom bekend staat dat ze pas echt tot leven komen met veel power , niet dat ik nu niet tevreden ben met de PM7001 opzich stuurt die ze prima aan alleen bij veeleisende muziek stukken zakt die door ze hoeven ,ik weet hoeveel verschil een versterker met grote reserves kan maken geeft meer diepte en kracht in het geluid en hij kan het ook bijhouden als het lastig wordt

misschien kan ik toch maar beter doorsparen voor een Accuphase   :kwijl: notworthy

Sander

Hoe lang zou het nog duren voordat de 15s2 voor +/- 500 gaat ...Die HT pass treu vink toch wel erg chill.

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Citaat van: Marantz 81 op november 01, 2010, 21:59:31
misschien kan ik toch maar beter doorsparen voor een Accuphase   :kwijl: notworthy

Nee hè, jij ook al. :schater: :schater: :schater:
notworthy notworthy notworthy

Er zijn inderdaad ook nog een aantal 2e hands accuphases op MP. Echter die zijn in de regel wel een stuk duurder (veel duurder) dan een 2e hands marantz maar ik weet niet wat je budget wordt op termijn.
Lekker op je gemakje afwachten en MP en Hifi.nl in de gaten houden. (ik kijk ook nog elke dag effe) Met geduld krijg je dat wat je wil. Misschien in de toekomst wel een mooie PM11?
Probeer anders eens bij bijv. hobohifi in R-dam te kijken of ze een line-up (term geleerd van JWX) kunnen maken met jou versterker, pm15 en eventueel pm17. Misschien correct? Je weet maar nooit als je het vraagt.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#11
@sander , in de winkel is die nog steeds 1000 of meer hoor  :wink: pm15s2 rond de 1800

@Lo  ,haha  :schater: jaaaaaaa  :-D is voor mij net zoiets als een Ferrari  notworthy  ook het uiterlijk vindt ik zo mooi ,maar ja wat je al zei hele andere prijs klasse en dat zit er de komende jaren echt niet in praat je over minimaal 2000 euro  voor een van bouwjaar tussen 2000 en 2005 , ik ga geen 1000/1250 betalen voor een uit 1995  :?   pm11 is ook een hele mooie ja  hello


zou ik wel kunnen doen bij hobo hifi maar dan moet je een nieuwe kopen  :wink: en dan koop ik liever een 2 de hands accuphase

denk dat ik het maar zo hou voorlopig  byebye

drees62

Citaat van: Sander Nolden op november 01, 2010, 22:11:50
Hoe lang zou het nog duren voordat de 15s2 voor +/- 500 gaat ...Die HT pass treu vink toch wel erg chill.

Grtz Sander

Jaartje of 12?  :wink:

Ik heb afgelopen week zo'n PM15 S2 te logeren gehad. Moest 'm vanmorgen weer inleveren  :-(
Inderdaad fantastisch die (zoals Marantz 'm noemt) Power Amp Direct schakelaar. Naadloos integreerbaar in mijn HT-set, werkt perfect.
Deze versterker is in niets met de vorige generatie (voorzover ik ze ken) van Marantz te vergelijken. Had in een test van het Duitse blad Stereo al eens gelezen dat dit op dit moment de meest muzikale versterker van Marantz zou zijn. In feite is het een PM Pearl zonder de KI-opsmuk. Maar wel veel goedkoper, al is het nog een boel centjes.
Gebouwd als een tank en in het echt nog veel mooier als op een plaatje  hello
Daarbij klinkt het voor mij precies zoals het moet, waarbij vooral de plaatsing en diepte van ongekende klasse is.
ook geen nadruk meer op de bas en het midlaag, maar heel neutraal. Dit in tegenstelling tot de S1 die hier wel last van had.

Hij staat in ieder geval hoog (op dit moment met stip op één  :wink:) op op mijn shortlist van een nw aan te schaffen (geïnt. ) versterker.




Marantz 81

dat is wel bruikbare informatie ,bedankt  :yes:

alleen snap ik het laaste niet wat je schrijft ,dat de PM15S1 nadruk legt op het mid laag/ laag

omdat men hier op het forum div malen is gezegd dat deze versterker het juist zijn zwakke punt is  :roll: 

waaruit ik dan begrijp dat ze bedoelen dat die juist zwak is in de lage tonen

lo

S2 misschien meer controle op dat punt??

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.