Krakend rechter kanaal pm80 bij zacht volume

Gestart door Vanhal, april 09, 2007, 11:31:17

Vorige topic - Volgende topic

Vanhal

Ik heb deze gekocht (klik op thumbje):

En natuurlijk heb ik hier ook geen ene biet verstand van, dus wie kan me helpen. ;)

Op welke stand moet ik hem zetten om de speakeruitgangen te meten?

Vanhal

Snotver, volgens mij heeft dit ding geen mV stand....

Vanhal

Ik heb het net even geprobeerd. Volgens de verpakking meet dit ding wisselspanning tot 300V, gelijkspanning tot 300V, gelijkstroom tot 200mA en weerstant tot 2Mohm.

Ik heb de versterker losgekoppeld, aangedaan en de zwarte pin op de - van de speakerterminal gezet en de rode op de +.
In standje 300V (2000Kohm) stond er -9. Zelfde als ik gespiegeld het linkerkanaal meet. Doe ik dit goed?  :roll:

SB_Marantz

Schuifje helemaal naar links zetten

Dan de caroussel op 2 zetten en meten.......
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

Dat ga ik vanavond proberen. :)

Het gekraak, zou ik dat over m'n koptelefoon ook moeten horen? Of loopt dat signaal via een ander circuit?

Ik hoorde het gekraak gisteren ook op een ander nummer. Het lijkt wel een soort ruis wat als een deken over het geluid van het rechterkanaal heen ligt.

SB_Marantz

Een soort van brabbelende ruis duidt op een slechte transistor (en)

Nakijken dat ding voor hij stuk gaat!~
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

Citaat van: S.B.Marantz op april 10, 2007, 13:20:09
Een soort van brabbelende ruis duidt op een slechte transistor (en)

Nakijken dat ding voor hij stuk gaat!~

Een soort van stof op de naald. Alsof er iets voor hangt...

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

lol, niks :D Nou, eigenlijk hoop ik dat je hem op afstand kunt maken. Kun je dat?
Nee, ik wil het verschijnsel verduidelijken. Ik verwacht vanzelfsprekend helemaal niks en ben alleen maar blij met de informatie die je me tot nu toe hebt gegeven!

Maar ik heb nog 1 vraagje waar ik benieuwd naar ben, moet ik het verschijnsel ook op de koptelefoon kunnen horen? Of loopt dat signaal via een ander circuit?

SB_Marantz

Over 3 uur is de versterker alweer klaar.  :-D :-D

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

Moet ik er nog ingestraald water overheen gooien of hoeft dat tegenwoordig niet meer?

SB_Marantz

Citaat van: Vanhal op april 10, 2007, 15:18:50
Moet ik er nog ingestraald water overheen gooien of hoeft dat tegenwoordig niet meer?

Minimaal 1,5 L  :-D :-D
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

He s.b., ik snap het niet. Ik heb gedaan wat je aangaf, schuifje naar links gezet en carousel op '2' gezet. Wanneer ik rood tegen het metaal van de rode speaker terminal aan hou en zwart tegen de zwarte blijft het display ip .000
Wat doe ik fout? IK heb de cdspeler en speakerkabels afgekoppeld, de selector op 'cd' staan...

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM