UD5005 leverbaar.

Gestart door OnkyoTrucker, september 29, 2010, 22:32:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BitByter

Ik heb ergens gelezen dat er in maart/ april de UD5006 uit komt, is dit juist?
Erg snel dus. De UD5005 is nog maar net leverbaar.

WimPeu

Marantz heeft de smaak wel te pakken dan zeg...wat zouden de verschillen zijn dan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Zag trouwens net op kieskeurig dat de UD-7005 bijna 2 maal zo duur is dan de UD-5005. Enigste verschil waren de analoge 7.1 uitgangen. Klopt dat wel? 500Euri voor een paar rca aansluitingen met een printplaatje lijkt me erg veel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

OnkyoTrucker

Citaat van: WimPeu op januari 06, 2011, 18:12:43
Zag trouwens net op kieskeurig dat de UD-7005 bijna 2 maal zo duur is dan de UD-5005. Enigste verschil waren de analoge 7.1 uitgangen. Klopt dat wel? 500Euri voor een paar rca aansluitingen met een printplaatje lijkt me erg veel.

Ik denk dat de UD7005 een beter audio gedeelte zal hebben. Anders zou ik het wel een heel groot verschil vinden.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

sandori5

voor zover ik weet heeft de ud7005 alle decoders(ook die voor hd audio en sacd) zelf aan boord vandaar ook de losse 7.1 analoge uitgangen je kunt hem dan ook op een oude receiver aansluiten.
het prijsverschil is dan dus ook beter verklaarbaar.
De ud 5005 kan alleen de signalen omzetten naar pcm en heeft alleen een stereo converter naar analoog voor cd.
alle meerkanaals signalen zullen in een receiver naar analoog omgezet moeten worden.

still life

 stupid


heb ook een ud5005 in bestelling, en ga deze gewoon digitaal aansluiten,
geen 7006 want: de sr heeft decoders zat aan boord, geen zin om 2x voor hetzelfde stuff te betalen

de dealer wist ook nog te vertellen dat de ud5006 niet voor meteen is
nuja, die wil vast de oudjes in stock snel slijten aan het volle pond..



The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sandori5

hey still live ik zou je wel aanraden cd gewoon analoog aan te sluiten, ik heb digitaal via coax geprobeerd maar dat is via de sr 6003 beduidend minder dan de stereo converters die in De ud 5005 zitten.
Minder dynamiek en detail en het hoog klink net of er een dun laken over je speaker hangt.
Weet niet wat voor receiver je hebt, maar ik zou het in overweging nemen.
Gebruik overigens monster cable i 400 cinchkabel van inmiddels toch wel 15 jaar oud( ooit aangeschaft bij een marantz cd 63 se, toen voor 900 gulden!!!!  een dijk van een speler.

still life

Citaat van: sandori5 op januari 07, 2011, 19:03:18
ik zou je wel aanraden cd gewoon analoog aan te sluiten, ik heb digitaal via coax geprobeerd maar dat is via de sr 6003 beduidend minder dan de stereo converters die in De ud 5005 zitten.

heb je digitaal niet gewoon via hdmi? zal de beide aansluitingen testen,
kan makkelijk switchen tss A/D op de ab v/d sr6004 en ik verwacht dat daar weinig verschil zal tss zitten..

Citeercinchkabel van inmiddels toch wel 15 jaar oud
is die alvast mooi ingespeeld.. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

AlchemistII

Beste Forummers,
hierbij m'n 1e Post, want:

Dag voor Kerst SR7005 + UD5005 en nog wat spul mogen ontvangen (Stassen).  pompom
Minieme ervaring tot nu toe:
- update naar 3D is er al, binnengehaald, staat er op en werkt.
- na aanzetten echt wachten, als bij je PC
- BD schijf er in = SNEL iets in beeld, seconden.
- Beeld & geluid super.
- UD maakt wel continu flink geluid.....
Wordt vervolgd

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jasper

Citaat van: AlchemistII op januari 08, 2011, 20:12:41- UD maakt wel continu flink geluid.....

Dat klinkt verontrustend... Ik was overwegende om mijn Philips bdp7500 te vervangen door een speler van Marantz; het stoort me dat ik de Philips tijdens stille passages vanaf de bank kan horen zoemen. Maar de UD5005 is wat dat betreft waarschijnlijk dus geen verbetering?

Stadium III

Citaat van: Jasper op januari 12, 2011, 13:53:09
Dat klinkt verontrustend... Ik was overwegende om mijn Philips bdp7500 te vervangen door een speler van Marantz; het stoort me dat ik de Philips tijdens stille passages vanaf de bank kan horen zoemen. Maar de UD5005 is wat dat betreft waarschijnlijk dus geen verbetering?

Ik denk dat het wel los zal lopen
Alle spelers die ik heb gehad zijn allemaal stil geweest
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AlchemistII

Begint natuurlijk met de definitie van stil....
Ken de Philips niet, mijn KEF Kit 100 DVD set (ging gelukkig gelijk met de tv kapot met Sinterklaas, kon ik eindelijk weer shoppen!) kon ik niet horen, m'n Arcam CD Transport ook niet.
Vind 'm toch echt wel hoorbaar geluid maken, maar na de opstart is het wel een monotoon niet-irritant geluid.
Het geluid komt van de drive zelf, de ventilator achterop hoor ik niet.
M'n AC Ryan Playon HD maakt ongeveer evenveel herrie, maar dat geluid is irritant ventilator geluid.

Jasper

Citaat van: AlchemistII op januari 12, 2011, 22:24:53
Begint natuurlijk met de definitie van stil....
Ken de Philips niet, mijn KEF Kit 100 DVD set (ging gelukkig gelijk met de tv kapot met Sinterklaas, kon ik eindelijk weer shoppen!) kon ik niet horen, m'n Arcam CD Transport ook niet.
Vind 'm toch echt wel hoorbaar geluid maken, maar na de opstart is het wel een monotoon niet-irritant geluid.

Dank voor je reactie. "Stil" is natuurlijk relatief, de Philips maakt ook geen lawaai, inderdaad meer een soort van monotone zoem. Toch zou ik, idealiter, graag een speler hebben die ik niet kan horen. Vraag me af of de UD7006 wat dat betreft een verbetering zou zijn...

AlchemistII

Denk dat de 7005/7006 niets stiller is.
7005 - analoge meerkanaalssectie = 5005.
Wat het verschil tussen 7005 en 7006 gaat zijn heb ik nog nergens gelezen.
Overigens vind ik de hele materiaalkeuzen voor zowel 5005 als SR7005 wel wat tegenvallen. Had een stuk "robuuster" gekund. De output die er uit komt is wel goed voor elkaar.