passende versterker

Gestart door Rein, september 22, 2010, 22:37:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rein

Ik ga binnenkort verhuizen naar een woning met een woonkamer en suite. Ikwil graag in beide kamers tv kunnen kijken en muziek kunnen luisteren. Het geluid van de tv wil ik ook graag over de luidsprekers laten gaan en als het moet wil ik in beide kamersook nog naar verschillende programma's kunnen kijken en luisteren. Of in de ene kamer tv kijken en luisteren en in de ander muziek luisteren. Wordt wel moeilijk denk ik, maar heeft Marantz mogelijkheden. Zo goed ben ik niet thuis in deze wereld. Een voorbeeld, op Marktplaats heb ik een PM11S1 te koop zien staan, 2 luidsprekeraansluitingen, maar of dit verder tegemoet komt aan mijn wensen kan ik niet beoordelen. Iemand van jullie wel?

Sander

Een PM11 is een hele mooie stereo versterker.
De aansluitmogelijkheden zijn wel beperkt.
Echter dat wat hij doet, doet hij heeeeeeeel erg goed.
Beeld doorgeven doet deze versterker b.v. niet.

Bij stereo versterkers worden extra speaker aansluitingen meestal gebruikt voor het apart aansturen van het mid/hoog en laag gebied van een speaker, of voor een 2de set speakers met een andere klank.

Als je een apparaat zoekt wat beeld en geluid kan weergeven/doorgeven moet u bij marantz verder zoeken in de marantz SR reeks.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Rein

Beeld hoeftde versterkerniet doortegeven. Voor beide tv's heb ik voor digitale tv "kastjes" van ziggo. Het gaat me vooral om hetgeluid. Hoe ik dat moet gaan doen weet ik niet precies, maar ik hoop dat het mogelijk is. Ik heb ook ook Marktplaats en voorversterker AV8003 gezien,mogelijk dat die in combinatie met een MM8003 wel kan wat ik graag zou willen. Aanvullend het volgende, ik ben meer van de muziek dan van TV, ik hoef geen thuisbioscoop want ik kijk eigenlijk nooit een film, maar wil, nu ik toch alles opnieuw moet opbouwen, een zo goed mogelijk geluid uit bij mijn tv realiseren. Tips zijn welkom.

lo

De PM11 heeft twee sets speakeraansluitingen tbv bi-wiring of tbv twee sets speakers. Het is mogelijk om speaker paar A of B of A+B te schakelen. Hierdoor is het dus mogelijk om op twee afzonderlijke plaatsen geluid te laten horen van de ingeschakelde bron (CD, tuner, TV.... etc) Het is mogelijk om diverse bronnen op de PM11 aan te sluiten dus ook twee TV's op de cinch ingangen van de versterker. Afhankelijk van de geselecteerde bron kun je dus dat beluisteren wat je wil. Het is niet mogelijk om op speaker paar A bijv TV1 en op speaker paar B bijv TV2 te beluisteren, immers de PM11 geeft maar 1 bron door aan zijn speaker terminals.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rein

met welke combinatie is wat ik wil dan wel mogelijk?

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

kdt

Ik denk dat je eens moet kijken naar de SONOS apparatuur, daar kun je alle wensen die je nu aangeeft mee vervullen. Kosten zullen zo rond de 700 tot 1000 euro liggen.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Rein

Sonos? is dat vergelijkbaar met een aardige stereo set. Ter info, ik heb nu de volgende set:
1 geintegreerde versterker Copland csa 28
2 cd speler Rega Apollo
3 tuner Technics ST 45
4 platenspeler Thorens TD 160 MK II
5 luidsprekers Totem Rainmaker

Mijn idee was om de versterker vervangen met "iets" dat kan wat ik wil. Maar ik wil eigenlijk niet op de kwaliteit inboeten. Deze kans wil ik benutten om als het even kan kwalitatief een verbetering te realiseren. Zo ben ikbij de Marantz apparatuur gekomen, mede omdat ik in het verleden heel veel plezier heb beleefd aan een CD 63 MK 2 KI sig. Verder hou ik van lekker "soepel" geluid, waar ik uren naar an blijven luisteren. Ik wil er niet zenuwachtig van worden.
Mede daarom Marantz.

Groet,

Rein.

Rein

Ik heb wat informatie ingewonnen en wat ik er van begrijp is het volgende:

ik heb 2 ziggo digitale tv ontvangers, die beiden ingekomen signalen kunnen scheiden in een  audio en tv signaal. Via de S/pdif kan het audiosignaal naar een (voor)versterker worden geleid. via een eventuele eindversterker wordt het audiosignaal vervolgens weer naar de luidsprekers geleid. Met meerdere van dergelijke inputmogelijkheden kan je dus bijvoorbeel 2 sets luidsprekers van geluid voorzien. Met de audioinstallatie kan 1 van beide van geluid worden voorzien.Dit is wat mij betreft ook prima. Graag had ik wel een phon aansluitmogelijkheid om mijn platenspeler tekunnen blijven gebruiken.

Kan iemand hier iets mee?

Marantz 81

je kan met een PM11S1 , geintegreerde versterker  / voor en eind versterker in een


2 sets speakers aansturen , kun je dan apart aan of uit zetten  set A of B aan  of A/B allebei tegelijk


alleen kun je altijd maar een ingangs bron Selecteren , je kan dus wel alles op de PM11S1 aansluiten

je zet de versterker aan dan kies je welke ingangs bron je wilt hebben , TV / CD / PLATENSPELER /TUNER

dan kun je ervoor kiezen of je 1 of 2 speakers sets aanzet  ( A / B )

Owens Manual http://www.marantz.eu/attachments/products/77/PM-11S1_manual_en.pdf   notworthy




mars

Citaat van: Rein op september 28, 2010, 20:56:09
Sonos? is dat vergelijkbaar met een aardige stereo set. Ter info, ik heb nu de volgende set:
1 geintegreerde versterker Copland csa 28
2 cd speler Rega Apollo
3 tuner Technics ST 45
4 platenspeler Thorens TD 160 MK II
5 luidsprekers Totem Rainmaker

Mijn idee was om de versterker vervangen met "iets" dat kan wat ik wil. Maar ik wil eigenlijk niet op de kwaliteit inboeten. Deze kans wil ik benutten om als het even kan kwalitatief een verbetering te realiseren. Zo ben ikbij de Marantz apparatuur gekomen, mede omdat ik in het verleden heel veel plezier heb beleefd aan een CD 63 MK 2 KI sig. Verder hou ik van lekker "soepel" geluid, waar ik uren naar an blijven luisteren. Ik wil er niet zenuwachtig van worden.
Mede daarom Marantz.

Groet,

Rein.

oi,

wat ga je met die ''copland'' doen?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Rein


Rein

Begrjip ik het goeddat je alle bronnen op de pm11s1 kan aansluiten en kan kiezen of je de speakerset A, B of A en B kunt gebruiken. Het zal wel niet zo zijn dat je het tv geluid naar 1 kamer stuurt en het geluid van een andere bron naar de andere kamer?
HLP

Citaat van: Marantz 81 op oktober 02, 2010, 23:28:33
je kan met een PM11S1 , geintegreerde versterker  / voor en eind versterker in een


2 sets speakers aansturen , kun je dan apart aan of uit zetten  set A of B aan  of A/B allebei tegelijk


alleen kun je altijd maar een ingangs bron Selecteren , je kan dus wel alles op de PM11S1 aansluiten

je zet de versterker aan dan kies je welke ingangs bron je wilt hebben , TV / CD / PLATENSPELER /TUNER

dan kun je ervoor kiezen of je 1 of 2 speakers sets aanzet  ( A / B )

Owens Manual http://www.marantz.eu/attachments/products/77/PM-11S1_manual_en.pdf   notworthy

lo

Ik denk dat je het nu goed verwoordt. Heb je de door diverse leden aangegeven handleidingen al gelezen?
Je kunt diverse bronnen aansluiten en dus ook weer laten geven door de PM11. En inderdaad je kunt twee speakerparen aansluiten en ieder appart of tegelijk laten meedoen. Het is inderdaad niet mogelijk om per speakerpaar een andere bron te selecteren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Let wel op dat wanneer je 2 paar luidsprekers op de versterker aansluit dat deze 8 Ohm zijn ,wanneer je beide sets tegelijk laat spelen word de impedantie dan 4 Ohm nominaal ,dus wel iets om even rekening mee te houden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)