SR7001 schiet in protect / stand by // Inmiddels verholpen :-)

Gestart door frankie, september 09, 2010, 18:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankie

Al geruime tijd geniet ik keer op keer van m'n SR7001 maar tijdens de laatste 2 films die we hebben gekeken gebeurde er iets vreemds.

Na ongeveer een uurtje schoot de receiver plotseling op protect en begon het standby lampje te knipperen.
Nadat ik m'n receiver direct had uitgezet en ca 5 tellen weer aan had gezet, was er niks meer aan de hand en konden we de film probleemloos uitkijken.

Het enige wat ik zelf zou kunnen verklaren is dat de ruimte van 5mm tussen plank en receiver te weinig is vanwege de warmte.
In de plank waar de center op staat heb ik wel een opening gezaagd om de warmte vrij baan te geven.

Hieronder een plaatje ter illustratie met als enige verandering dat de receiver nu in het midden staat waarvan achterkant van het middenvak dicht is .
Hoe m'n receiver stond zoals op 't plaatje (waar de achterkant wel helemaal open is van dat vak) is dit rare voorval nog nooit gebeurd.

Zou dit toch met de warmte afvoer te maken kunnen hebben of is er misschien wel meer aan de hand ?


Stadium III

Thermische sensoren zijn niet goed
Laten repareren TD !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frankie

Weet je 't zeker Rob ?
:wink:
By the way.
Op Marantz zit toch standaard 2 jaar garantie ?
Ik heb net ff op de aankoopbon gekeken (feb 2009) maar zag nergens iets staan over de duur van
de garantie.
De receiver heb ik gekocht bij die grote toko op de Bergweg.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frankie

Nog even wachten met opsturen denk ik.

We hebben net The Good Sheppard zitten kijken van bijna 3 uur.
Voor de test heb ik de center op het meubel gezet en de plank boven de receiver even weggehaald.

Wonder boven wonder gebeurde er niets :|

Marvin

Hij ziet er ook wel vrij ingepakt uit op die foto.

frankie

#6
Klopt.

Het is wel een beetje vertekend beeld want onder de bovenste rand van het meubel loopt de ruimte nog een kleine 10 cm door naar boven.
Het is dus wat meer ruimte dan je denkt en ziet.
De achterkant van het middenvak ga ik nog wel even verwijderen.
Omdat de achterkant het meubel niet helemaal tegen de muur staat kan de warmte heel goed weg via de achterkant van het middenvak.
Net als ik bij het rechtervak heb gedaan.

@StadiumIII
Wat gebeurde er precies bij jouw receiver ?
Bij die van mij gaat dus het stand by lampje knipperen en kan 'm dan alleen nog maar met de aan/uit knop op de receiver uitzetten.
Na een paar sec kan ik 'm gewoon weer aanzetten en is er niets aan de hand.
Wel vreemd eigenlijk want zó snel is de receiver toch niet afgekoeld ?

Stadium III

Je kunt hem 3x uit de vergrendelde stand halen dan is het echt over
Boij mij sprong ie soms naar 3 uur maar soms ook naar 5 min in de protect

Dus stuur hem op met de klacht en zeker nu je nog garantie hebt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frankie

#8
Duidelijk.

Hoe is het te verklaren dat wanneer m'n receiver op protect is gesprongen, hij het wel direct weer (goed) doet wanneer je 'm alleen even uit hebt gezet en daarna direct weer aan ?

Of is dit onverklaarbaar ?

Klopt het overigens dat alleen de stand by knop knippert wanneer 'ie in de protect stand is gegaan ?
Ik heb ook gelezen dat er PROTECT op de display verschijnt maar dat heb ik op m'n SR7001 niet zien staan.

viceadmiraal61

opsturen..heb de zelfde klacht bleek garantie te zijn....audio service elst vragen naar jack..
ventilatie rond om is en blijft belangrijk

frankie

Hmmmmmm, vooralsnog geen problemen meer gehad sinds ik de achterkant van het middenvak helemaal
heb weggehaald.
Ook heb ik m'n receiver nog ietsje lager heb gezet zodat er nog wat meer ruimte vrij is tussen plank en receiver.

We kijken het even aan.

frankie

Weer hetzelfde liedje......... :?

Okay. ik ga 'm niet opsturen maar z.s.m. zelf brengen.
Het is wel even een stukje rijden maar des te eerder heb ik 'm weer thuis  :-)

Hoe zit het trouwens met de instellingen van de receiver, blijven deze bewaard bij het vernieuwen van de thermische sensoren en wanneer er een update wordt uitgevoerd ?



sattie

Als de receiver geupdate wordt, wordt hij vanzelf gereset naar fabrieksinstellingen.

frankie

#13
Heeft het updaten van een SR7001 eigenlijk nog een toegevoegde waarde ?


Stadium III

Je krijgt hem weer nieuw uit doos terug
Verder zeker wél laten maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4