Extra, extra, read all about it: Marantz 2010 line-up

Gestart door VK, juni 10, 2010, 21:30:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Dennis E36

Die NA7004 lijkt mij wel een mooi apparaat! In Champagnekleur uiteraard 8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

VK

Citaat van: Dennis E36 op juni 10, 2010, 21:59:08
Die NA7004 lijkt mij wel een mooi apparaat! In Champagnekleur uiteraard 8-)

Daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Mooie combinatie van DAC, streamer en internetradio.
Benieuwd naar de geluidskwaliteit en de prijs in euri.
Stevige adviesprijs, zeker als je bedenkt dat het in ponden is :roll:

VK

Citaat van: Dennis E36 op juni 10, 2010, 21:59:08
Die NA7004 lijkt mij wel een mooi apparaat! In Champagnekleur uiteraard 8-)

En uiteraard in champagne kleur  :-D

jowa

Die NA7004 komt zeker op het verlanglijstje (maar dan wel in het zwart  :-D)


De nieuwe allesspelers (UD7005) zien er ook gaaf uit, zou een mooie aanwinst zijn. Kan de Sony er weer uit 8-)



WimPeu

Ben benieuwd naar de AB van de NA7004, voor netwerk radio (wat ik maar zelden luister heb ik de Denon) maar als streamer/DAC is hij misschien interessant mits de AB wel het gebruikersgemak van de Squeezebox heeft anders haak ik af...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

VK

#7
Citaat van: WimPeu op juni 11, 2010, 10:50:49
Ben benieuwd naar de AB van de NA7004, voor netwerk radio (wat ik maar zelden luister heb ik de Denon) maar als streamer/DAC is hij misschien interessant mits de AB wel het gebruikersgemak van de Squeezebox heeft anders haak ik af...

Helemaal mee eens Wim! Een goede interface is essentieel om lekker door gigabytes muziek te navigeren.
Benieuwd dus of de ab van de NA7004 een display heeft. Maar zelfs al is dat niet het geval, waarschijnlijk kan ook een iPod/iPhone als ab gebruikt worden. Bij de key specs staat: "iPod Touch/iPhone web control".
Een iPod Touch als dedicated ab zou een hele mooie oplossing kunnen zijn.
Maar als je er nog een iPod Touch bij moet kopen dan zit je qua prijs waarschijnlijk al weer richting een Sonos.....
Anyhow, vol verwachting klopt ons hart  :wink:



jowa

Dit past bij een hele hoop weer mooier in de set dan een Sonos. Staat vind ik zelf ook veel voornamer  :-)

WimPeu

Citaat van: jowa op juni 11, 2010, 17:08:18
Dit past bij een hele hoop weer mooier in de set dan een Sonos. Staat vind ik zelf ook veel voornamer  :-)

Misschien waar, maar weer een (43cm) component erbij is geen optie hier en ik denk dat ie de Sonos niet van de troon stoot...lijkt me iig stug(en de SB ook niet). De SB onvanger heb ik gewoon achter de kast liggen. Ideaal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RonaldW

Inderdaad ! errug mooi zo'n 7004 maar over mijn squeeze box met bijbehorende AB ben ik ook zeer tevreden.
Wel kan ik mijn squeezebox ook al met mijn HTC Desire bedienen dus zo exclusief is een AB met
scherm opeens niet meer........
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Taxus7

Ziet er inderdaad goed uit. Zelf ben ik wel te porren voor
de UD5005. Nu maar hopen dat ze ook .mkv afspelen.

UD5005
•Blu-ray, DVD, SACD and DVD-Audio playback
•3D Ready; HDMI 1.4a
•DNLA 1.5 support
•ELNA capacitors in output stage for best sound quality
•USB  input - BD Live storage or media playback
•Stereo output option with multichannel downmix

Sphinkx

Zou die nieuwe PRE AV7005 te combineren zijn met de MM8003?  Veronderstel van wel?

scanspeakman

Ik zag op een andere site de aankondiging van de SR6005. Alles ok maar die "vleeslollie"-tekst die er bij stond.....niet te filmen!

"Volledig nieuw is het voeding- en uitgangscircuit dat gebruikt is in beide modellen. Deze is ontworpen voor onmiddellijke stroomtoevoer, zodat elke verandering in het geluid gevolgd kan worden. Het ontwerp kan van absolute stilte naar maximaal geluid omschakelen."

Ah....dat is waar het bij mij altijd verkeerd ging; ik had geen onmiddelijke stroomtoevoer. En daardoor kon het geluid niet gevolgd worden. Ik had soms al het idee dat het de verkeerde kant opging. Links in plaats van rechts. En van absolute stilte naar maximaal geluid ging ook niet helemaal goed. De 0 naar maximaal tijd was toch zeker 10 seconden.... :-o

Wat een bullshit. Klinkt een beetje om te verhullen dat er niet zoveel nieuw is behalve 2 upsampling chips die vernieuwd zijn.

Scanspeakman

sattie

Zie ook hier:

http://www.hifi.nl/nieuws/42053/Nieuwe-home-cinema-producten-Marantz.html

De prijs van de UD5005 is erg aantrekkelijk.
En die NR1601 lijkt me ook wel aardig HDMI doorlussen in standby.