Citaat van: Hoewie Loewie op september 06, 2023, 23:07:59Dan wel ja maar je had het over optisch van de TV naar de NA naar de SR. Nu komt de PM ineens op de proppen.
Goedemorgen
Mogelijk was ik wat onduidelijk. Sorry daarvoor. Mijn tv heeft maar 1 optische uitgang. Films streamen vanaf mijn NAS werkt eenvoudiger en sneller via tv dan via de andere (marantz) apparaten.
Door ook een connectie naar de SR te hebben kan ik deze film files ook in (gefingeerde) 5.1 of 7.1 formats weergeven.
Met stereo weergave bedoel ik de PM. Het geluid daarvan is in mijn oren veel beter dan van de SR. De SR gebruik ik alleen als ik meer dan alleen stereo geluid wil.
De Xanadu DS30's worden aangestuurd door de PM. De DS30's zijn altijd actief bij weergave van geluid dus de PM ook. Hetzij als voor + eind versterker of alleen als eindversterker bij meerkanaals geluid weergave via de SR.
Zojuist maar even
Vivaldi's Four Seasons opgezet om niet te ver off topic te gaan
Maar ik zag zojuist heel even een Pop-up waarin stond dat ik verbannen ben van het forum. Geen idee hoe dit zit dus eerst even uitzoeken met wat ambient muziek op de achtergrond (na Vivaldi natuurlijk ...)