Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Ik zou niet meer zonder het downloaden kunnen.
Bijkomend voordeel is inderdaad dat je nog weleens iets binnenhaalt waar je nog nooit van hebt gehoord.
Of zo'n 10 lijstjes-topic, die je dan binnen luttele minuten in high-res af kunt spelen.
Ook 90% gelijk weer weg flikkert!
Mijn god, wat houdt men hier toch van compleet andere muziek dan ik.  Hahaha.

Marantz 81

mountainbiker

Citaat van: marvin op maart 30, 2014, 04:15:53
Ik zou niet meer zonder het downloaden kunnen.
Bijkomend voordeel is inderdaad dat je nog weleens iets binnenhaalt waar je nog nooit van hebt gehoord.
Of zo'n 10 lijstjes-topic, die je dan binnen luttele minuten in high-res af kunt spelen.
Ook 90% gelijk weer weg flikkert!
Mijn god, wat houdt men hier toch van compleet andere muziek dan ik.  Hahaha.
Ik haal bijna alleen nog maar muziek binnen die ik niet of nauwelijks ken.Bij mij verdwijnt 95 tot 99% na 1 keer luisteren in de prullebak dus ik zal nooit meer normaal gaan kopen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op maart 30, 2014, 12:34:52

http://youtu.be/2Om8FgC87C8
Ga ik beslist iets van aanschaffen, helemaal goed! HB notworthy

Ga ik beslist aanschaffen... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Symfonieën van Franz Joseph Haydn gespeeld door Austro-Hungarian Haydn Orchestra o.l.v. Adam Fischer op Brilliant Classics (London Symphonies, 5CD).
Afgelopen december gekocht bij Blokker online, nu pas aan goed beluisteren toegekomen - zeer fraai, zo'n beetje het beste wat de markt te bieden heeft.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Deze versie heb ik nog nooit gehoord ,staat bij dat het alleen in Amerika uitkwam destijds

http://www.youtube.com/watch?v=Bh6-L98l6eE

Cornelis1921

Ravel: Daphnis et Chloé - Camerata Singers/ New York Philharmonic o.l.v. Pierre Boulez ((P)Columbia).

Deze klassieker is één van mijn lievelingscomposities. Waarom kan ik niet zo goed aangeven, maar de algehele lichtheid hiervan spreekt mij enorm aan ondanks dat de (Griekse) mythe, die het verhaalt, een tragische afloop kent; Daphnis beroofd zichzelf onterecht en ongelukkigerwijze van het leven, want Chloé is helemaal niet gestorven, zoals hij onterecht aannam. En toch straalt deze muziek niets anders dan hoop uit. Iets wat muziek bij mij al snel doet, al brengt of begeleidt mij tot in tranen, want levenspijn vorm de basis voor onze appreciatie voor muziek. In feite is muziek niet meer dan ons aller levenslied en vormt het daardoor zo één grote smartlap.

Cornelis1921

Voor Zoldar (geïnspireerd door jouw persoonlijk top 10):
Marillion: 'Marbles' met o.m. het nummer 'Ocean Cloud'. HB hello pompom byebye

Dit is waarom muziek mij eraan herinnerd waarom muziek het leven de moeite waard maakt zolang men niet suïcidaal is of anderzins. Ik ben nog nooit suïcidaal geweest en daarom kan ik er ook niet van verhalen of over oordelen. Daarom aan allen, die het niet meer zien zitten: Je bent niet echt alleen, het voelt alleen maar zo.

:yes: "WE ARE JUST LIKE OCEAN CLOUDS" :yes:

Cornelis1921