Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.



Zoldar



de streamer is nog steeds down dus lekker CDtje opgezet. Delicate sound of thunder  van the artists formerly known as uncredited roger waters session musicians.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


Marantz 81

Citaat van: Zoldar op december 06, 2012, 21:59:37


de streamer is nog steeds down dus lekker CDtje opgezet. Delicate sound of thunder  van the artists formerly known as uncredited roger waters session musicians.

Waanzinnig album luisterde ik al toen ik nog jong was op de bank naast men pa ,nou en die kon er wat van zeg echt Hard !  HB doe ik nooit  clown1

Zoldar

Is mij GO-TO album. Als dit kippenvel geeft bij stadium SPL dan zit het wel snor met de installatie  HB
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

kuruki

#6201

CD, Ning Feng (violin) - Hello Mr. Pagannini

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#6203
 :-) :-) :-) :-) :-)
Mahler 9/ Lieder/ Christa Ludwig, mezzo-sopraan/ Berliner Philharmoniker o.l.v. Herbert von Karajan (DG 2CD, ©1995).
Volgens een reviewer op Amazon één van de mooiste uitvoeringen van Mahler's Negende. Dit is de studio-uitvoering uit 1980 gekoppeld aan een aantal liederen opgenomen in 1975. Deze week binnengekomen via Amazon.co.uk (Used - Like New - Niet waar: nieuw, want de originele krimpfolie zat er nog omheen. Dit gebeurt ook soms i.t.t. sommige overwaarderingen die ook wel ontvangt.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) (:-)) Bruce Hornsby: 'Harbor Lights' (1993).
Een alleraardigste jazzy popplaat uit de tijd de CD-omzetten noog niet aangvreten werden door het al dan niet illegale down-loaden. Ik maakte in 1999 kennis met deze bijzondere productie. Niet alleen toenmalig Genesis frontman Phil Collins verleende zijn diensten aan de totstandkoming, maar ook jazzgitarist Pat Metheny. Geheel opgenomen in de huisstudio van Hornsby vormt dit één van arstieke hoogtepunten uit zijn discografie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) (:-)) Full marks voor "Seasons End" van Marillion. Het eerste album dat met Steve Hogarth, "H", als zanger en frontman. Over het algemeen minder gewaardeerd dan de eerdere en latere en voor EMI opgenomen albums. Doch volkomen onterecht: een zeer sterk en consistend album.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#6206
 :-) :-) :-) :-) Nina Hagen: 'Nina Hagenband' (1978).
Een talentvolle zangeres, die al vroeg aan lager wal raakte. Na de, overigens geflopte, film 'Cha Cha' (1979) van regisseur Herbert Curiel en met Herman Brood met wie Nina kortstondig, maar vooral publicitair, in het huwelijksbootje stapte, was het album 'Unbehagen' (1979) (☆☆☆) voorlopig het laatste wapenfeit van la Nina. 'Rauschgift' en uiteindelijk Het Evangelie lieten hun verwoestende sporen na op haar creativiteit en vooral ook op haar productiviteit. De dochter van een beroemde DDR operazangeres en stiefdochter van de zo mogelijk nog beroemdere troubadour Wolf Biermann zijn vormt nog geen garantie voor een leven lang succes.
Na het persoonlijk debacle van Nina ging de begeleidingsband verder onder naam "Spliff" en nam nog een aantal aardige, maar niet bijzondere albums op om eind tachtiger jaren op te houden met haar bestaan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#6207
 :-) :-) :-) :-) :-) Stan Getz Plays Jobim/ The Girl From Ipenima (Verve, ©2002).
Een droom van dromerig compilatiealbum van "The Sound" Stan Getz (ts), welke het beste uit zijn zes Bossa Nova-albums voor Verve beslaat. Op dit album zijn ook Carlos Jobim (p) en Roberto Gilberto (g + zang) te horen. Roberto Gilberto's zuster en Carlos Jobim's echtgenote Astrud Gilberto neemt de vrouwelijke vocalen voor haar rekening.
Dit album heb ik gekocht naar aanleiding van de jongste M&G bij Joep alwaar Marcel [jrm] 'The Girl from Ipenima' vanaf SACD ten gehore bracht. Ik werd toen even stil van binnen, kreeg kippevel en vocht tegen tranen: wat mooi!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Citaat van: Cornelis1921 op december 07, 2012, 06:47:17
:-) :-) :-) :-) Nina Hagen: 'Nina Hagenband' (1978).
Een talentvolle zangeres, die al vroeg aan lager wal raakte. Na de, overigens geflopte, film 'Cha Cha' (1979) van regisseur Herbert Curiel en met Herman Brood met wie Nina kortstondig, maar vooral publicitair, in het huwelijksbootje stapte, was het album 'Unbehagen' (1979) (☆☆☆) voorlopig het laatste wapenfeit van la Nina. 'Rauschgift' en uiteindelijk Het Evangelie lieten hun verwoestende sporen na op haar creativiteit en vooral ook op haar productiviteit. De dochter van een beroemde DDR operazangeres en stiefdochter van de zo mogelijk nog beroemdere troubadour Wolf Biermann zijn vormt nog geen garantie voor een leven lang succes.
Na het persoonlijk debacle van Nina ging de begeleidingsband verder onder naam "Spliff" en nam nog een aantal aardige, maar niet bijzondere albums op om eind tachtiger jaren op te houden met haar bestaan.
Nog wat meer Nina informatie: http://de.wikipedia.org/wiki/Nina_Hagen
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op december 05, 2012, 19:39:27
Ja natuurlijk ook via het forum Michiel. Maar kende Cohen reeds van de radio en sinds kort van Joep (M&G). Ja vandat ben je altijd schatplichtig aan andere(n) muziekliefhebbers.
Grappig om mijn voor en achternaam in 1 zin tegen te komen terwijl je met mijn achternaam iemand anders bedoelde!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE