Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 30, 2013, 02:06:10
:-) :-) :-) :-) :-) Ravel: Sheherazade (opname 1963)/ Daphnis et Chloé (opname 1955)/ Victoria de los Angeles, sopraan/ Concertgebouw Orkest o.l.v. Pierre Monteux ((P)Audiophile Classics).
Zoo moooi, dus in reprise. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Na een hele klussen rondom huis zit ik nu met een lekkere La Chouffe Blond d'Ardenne te genieten van de live-dubbel-cd van: The Black Crowes "Warpaint" te beluisteren.


http://www.youtube.com/watch?v=I1d15g5kBFw

Proost Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marantz 81

Proost  :-D de koelkast is afgeladen hier  :schater:

Visite komt er zo aan ,dus fijne avond  byebye


http://www.youtube.com/watch?v=pUMG2oIZ4ao

Cornelis1921

#8958
 :-) :-) :-) :-) :-) Orff: Carmina Burana/ Janice Harsanyi, et al/ Rutgers University Choir/ Philadelphia Orchestra o.l.v. Eugene Ormandy (Sony, (P)1991).
Gewoon een naar 16/44.1 verdoeking van een opname uit 1960, maar klinkt desondanks grandioos. En een fantastische mooie uitvoering van dit op zich al een monument van 20ste eeuws meesterwerk. Deze CD mocht ik onlangs meebestellen (Amazon.fr) op kosten van Rob-ESL-63-V. als dank voor mijn besteldiensten voor hem op Amazon - hij beschikt niet over PC, en lag vandaag in de brievenbus.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#8959
 :-) :-) :-) :-) :-) Bruckner 5/ BBC Symphony Orchestra o.l.v. Jascha Horenstein (Descant, (P)1989).
Ook een naar 16/44.1 verdoeking. Een opname uit 1971. Beroemde interpretatie van Jascha Horenstein van volgens mij Bruckner's mooste  symfonie. Ik heb lang moeten zoeken naar een betaalbaar exemplaar hiervan en eindelijk op Amazon.fr - gebr. - zeer goed, maar feitelijk z.g.a.n., gevonden. De eerste keer dat ik er één vond (BBC Legend, 20 bits), is deze door een vergissing van de verkoper (Tunesonline, Baltimore, MD, USA!) verwisseld met een andere (Berlioz: Harold in Italy), die ook heel mooi bleek te zijn, maar de betreffende Bruckner bleek op het moment van melding hiervan al verkocht te zijn aan een andere klant -  violent1.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Het was een korte maar zeer goede avond met beste vriend op bezoek ( anderen konden niet komen )

Deze moet gewoon zo hard zodat net voordat de versterker begint te Clippen  :kwijl: HB


http://www.youtube.com/watch?v=Bhsaak8cHp4

Marantz 81

Als liefhebber van Andrea kun je niet zonder DVD  ( vanavond zelf de CD gedraaid ) heb ze allebei


http://www.youtube.com/watch?v=Kffsq-F2poQ

Cornelis1921

#8963
 stupid
Andrea Bocelli wordt door zijn critici beschouwd als een charlatan, waarmee de commercie probeert mee te liften op het serieuze imago en succes van klassieke muziek. Dat zelfde geldt voor de heren van Il Divo, en in mindere mate ook voor André Rieu, hoewel deze laatste niet allleen succesvol is, maar ook nog eens zeer muzikaal, wat ook geldt voor de musici waarmee hij zich omringt. Bocelli wordt door klassieke muziekwereld dan ook niet serieus genomen om zijn zangkwaliteiten en zijn interpretaties. Succesvol is hij zeker. Ik ben echter niet van hem gecharmeerd, te glad, te gemakkelijk. Niet dat ik hem zijn succes misgun, maar een hij zal de Hall of Fame der klassieke muziek echter niet halen, en terecht, maar wie verdient dan wel een plaatsje daarin, als het aan mij ligt: niemand! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Een van mijn favorieten

Het is te gemakkelijk om iemand die succesvol is een stempel op te drukken


http://www.youtube.com/watch?v=0SoeMeQPtxE

Cornelis1921

#8965
Citaat van: Marantz 81 op december 01, 2013, 00:02:35
Een van mijn favorieten

Het is te gemakkelijk om iemand die succesvol is een stempel op te drukken


http://www.youtube.com/watch?v=0SoeMeQPtxE
Succes heeft hij ontegenzeggenlijk, maar zijn platenmaatschappij, Decca (Universal), tracht hem te vermarkten als een artiest, die serieuze muziek maakt, maar daar wringt de schoen: hij maakt serieus muziek, maar geen serieuze muziek. Zijn stijl is sentimenteel en populair met leentjebuur spelend bij het repertoire van de klassieke muziek, waar hij muzikaal niets van doen heeft. Dat er onterecht van het het beeld onstaan is van een klassieke zanger daar is hij zelf medeverantwoordelijk voor. Dat beeld is misschien consequent zo geschapen om de liefhebbers van zijn muziek het gevoel te geven dat zij ook van serieuze muziek houden, want classical is hot and so it sells, net zoals seks, m.a.w. klassiek is seksy tegenwoordig. Serieus, zij houden van muziek, maar dan wel van ZIJN muziek, daar is niets mis mee, maar het is geen klassieke muziek, en zal het nooit worden ook, al staat zijn muziek zo wel in de catalogus van de platenmaatschappij. Bocelli is niet serieus klassiek geschoold en heeft ook niet die ambitie. De weinige keren dat hij acteerde op het podium van de klassieke muziek (o.a. operas van Verdi en Bizet), viel hij als klassieke zanger genadeloos door de mand en deed hij meestal afbreuk aan de uiteindelijke producties. Dus: succesvol: jazeker, want hij verkoopt miljoenen albums en zijn optredens zijn bijna altijd uitverkocht; een groot artiest: jazeker, want hij biologeerd velen, maar of dat van een blijvende waarde is moet de geschiedenis nog over oordelen, maar een groot zanger: zeker niet. Waarvan akte.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#8966
Citaat van: Marantz 81 link=topic=5101.msg220872#msg220872 date=13858525

Het is te gemakkelijk om iemand die succesvol is een stempel op te drukken

url="
http://www.youtube.com/watch?v=0SoeMeQPtxE"]
http://www.youtube.com/watch?v=0SoeMeQPtxE[/url]
Daar is hij zelf medeverantwoordelijk voor. "Hoge bomen..." (hij is een vermogend man), en "Wie de bal kaatst..." (hij pretendeert serieuze muziek te maken), etc.  :-P
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Goedemorgen! Ik werd wakker en dacht 'ontwaken met klassieke muziek'. Even in de verzameling gekeken, en daar kwam ik een 'oude bekende' tegen. With Classics in Love, een fraaie dubbelaar met mooie muziekstukken van: Beethoven, Mozart, Weber, Vivaldi, Chopin, Elgar, Mendelson, Schubert, Brahms, Haydn en Tschaikowsky. Een DDD opname van Sonatina. Klinkt heerlijk in mijn oortjes op deze zondagmorgen  :yes:

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Marillion: 'Live at Cadogan Hall' (Racket. (C)2011).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *