Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Niber

Gisteravond was op "2 Meter Sessies" een aflevering gewijd aan De fantastische Nederlandse band Daryll-Ann (overigens zijn ze net na 9 jaar stilte weer bij elkaar voor een reünie tour + hopelijk wat nieuw materiaal), ze zijn drie keer geweest bij Jan Douwe Kroeske en co voor opnames en gisteravond is een selectie van de songs uitgezonden.
Die heb ik dus opgenomen en ben ik nu aan het terugkijken.  :yes:


http://youtu.be/gNu8ddOKGSs

* Edit:

Linkje naar 2 Meter Sessies
http://www.veronicatv.nl/themas/2-meter-sessies/blog/post/terugkijken-daryll-ann-bij-2-meter-sessies-tv
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2


Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) Simeon ten Holt: Canto Ostinato (for marimbas)/ Peter Elbertse, marimba (Van Veen Productions, (P)&(C)2012).
Een zeer geslaagde transcriptie van dit wereldberoemde werk naar marimba. Eerder werd dit ook gedaan naar harp (Asia Cunego, harp, op het Etcetera label), welke ik beter geslaagd vind, maar deze is ook niet te versmaden door Ten Holt-liefhebbers.
Tweedehands bij Plato (gebr. - z.g.a.n. - €10,00).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


erwin

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Cornelis1921

#8900
 :-) :-) :-) :-) :-) = ☆☆☆☆☆ Daniel Brel: Quatre chemins de mélancolie/ Le Poème Harmonique o.l.v. Vincent Dumestre (Alpha (white label), (C)2004). [Ex-cz79]
Een wonderschoon schijfje vol van muziek over schoonheid, troost en melancholie over de vergankelijkheid.
Componist Daniel Brel bespeeld hierop zelf de bandeneon (op voortreffelijke wijze), hij wordt daarop begeleid door een ensemble bestaande uit oude (barok) strijkerinstrumenten (viols) plus theorbe (17e eeuws akoestische supergitaar - meer een soort superluit).
De muziek is fris en modern met duidelijke franse schnitt. Het geheel klinkt authentiek en onopgesmukt: muziek zonder franjes dus.
De opname is fabelhaft: zeer ruimtelijk en (super) helder en gedetailleerd en men hoort vrijwel alle (bij)geluiden, die ook onbedoeld door de musici, gemaakt zijn.

Zoals al eerder aangegeven werd, deze muziek mag dan wel modern klinken, maar het thema is zou oud als de mens(heid) zelf: opkomst en ondergang » geboorte en dood » liefhebben en verlies, etc.
In de verte doet deze muziek mij denken aan de muziek van  Ennio Morricone, ook zo doordrenkt van melancholie.
De bandoneon is bij uitstek hèt instrument om ons diepste verlangen uit te drukken, dat naar de eeuwigheid, en dat verlangen wordt door Daniel Brel prachtig vertoond. De omlijsting door de strijkers en theorbe is virtuoos en uiterst smaakvol tegelijk. Nee, Chris heeft mij met deze CD super verwend. Chris, nogmaal: hartelijk bedankt! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

De muziek is fris en modern met duidelijke engelse schnitt. Het geheel klinkt authentiek en onopgesmukt: muziek zonder franjes dus, muziek zoals het hoort.  :lol:

http://youtu.be/tZjxoZdWblI
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


Marantz 81





Marantz 81

Op zaterdag avond voordat ik er opuit ga staat die regelmatig  op Radio 10 Dance classics en draaien ze deze regelmatig , zo,n lekkere Beat en krijg je zin om eropuit te gaan  pompom


http://www.youtube.com/watch?v=oAobnHI9N08

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.