Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

SmauG

Ik had vroeger ook een café del mar cd, en daar stond een schitterend nummer op met piano.
Ben de CD kwijt en zo ook de titel van het nummer, maar het is schitterend.

Als iemand een idee heeft  :angel:
Laaste keer dat ik hem luisterde was in 2001/02 maar de cd was ouder.

Marantz 81

Citaat van: wbrands op februari 23, 2013, 10:19:59
Mooi nummer, ik ken deze uitvoering, maar was hem weer helemaal vergeten. Mooi.....weer iets om te bestellen.

Dit is eigenlijk het origineel maar duurt te lang voor commercieel gelul


http://www.youtube.com/watch?v=HVFEYawAVjk

WilliamB

Inderdaad een mooi nummer.

Gisteren besteld, hoppelijk volgende week binnen "eurythmics i saved the world today"
Een mooi nummer van de cd "peace"


http://www.youtube.com/watch?v=Zf052uxFF58
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) The Monterey Quartet/ 'Live at the 2007 Monterey Jazz Festival' (Monterey Jazz Festival Records, ©2009)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
O.a. 'The Bells', Op. 35 en 'Vocalise' van Sergei Rachmaninov gezongen en gespeeld door Lyubov Petrova, et al, The Moscow State Chamber Choir, The Russian National Orchestra o.l.v. José Serebrier (Warner Music, ©2010).
Dit was slotconcert van het Eerste Internationale Rostropovichfestival in de Grote Hal van het Tchaikovsky Conservatorium te Moskou.
Een zeer fijn album, is gisteren, nieuw, binnengekomen via een handelaar op bol.com en ik heb er nu drie keer, waarvan twee keer in successie, zeer van genoten. Een prima aanwinst! :roll: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-)(:-))
Bruckner: Symphony No. 4 "Romantic"/ Gewandhausorchester o.l.v. Kurt Masur (RCA Classics, (P)1978).
Niet zo enerverend als de opnamen van Günther Wand of meeslepend als die van Sergiu Celibidache of spectaculair als die Roberto Paternostro, maar toch kan deze van Masur goed de kritiek doorstaan. Een historische opname tegenwoordig uit een tijd dat niet alleen Mahler populairder werd binnen de alledaagse muziekuitvoeringspraktijk, maar ook Bruckner en dan niet alleen zijn Vierde of zijn Zevende.
Tegenwoordig, in deze tijd van z.g. crisis, heeft duidelijk minder geld over om nieuwe grootschalige, langlopende opnamesessies van complete Bruckner- of Mahlercycli te starten en dat terwijl men conjuctureel  rijker is dan pakweg dertig of veertig jaar geleden toen men dat veelvuldiger deed.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Bevriende band uit Assen...Top band met potentie als je het mij vraagt!!


http://youtu.be/LbH_jOHEg1U
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Joe Bonnamassa' Live in beacon theatre Dvd

Klinkt echt een heel stuk beter na de upgrade van V3 naar V4. Had nog geen concerten meer gekeken na de upgrade.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.



Niber

Citaat van: WimPeu op februari 24, 2013, 08:34:36
Bevriende band uit Assen...Top band met potentie als je het mij vraagt!!


http://youtu.be/LbH_jOHEg1U

Hmmm...Niet slecht, maar ben er ook niet kapot van.

Moest even kijken waar die bassist me bekend van voor kwam, maar schoot me later te binnen. Van "The Heavens Devils".  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2


Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 24, 2013, 06:18:57
:-) :-) :-) :-)(:-))
Bruckner: Symphony No. 4 "Romantic"/ Gewandhausorchester o.l.v. Kurt Masur (RCA Classics, (P)1978).
Niet zo enerverend als de opnamen van Günther Wand of meeslepend als die van Sergiu Celibidache of spectaculair als die Roberto Paternostro, maar toch kan deze van Masur goed de kritiek doorstaan. Een historische opname tegenwoordig uit een tijd dat niet alleen Mahler populairder werd binnen de alledaagse muziekuitvoeringspraktijk, maar ook Bruckner en dan niet alleen zijn Vierde of zijn Zevende.
Tegenwoordig, in deze tijd van z.g. crisis, heeft duidelijk minder geld over om nieuwe grootschalige, langlopende opnamesessies van complete Bruckner- of Mahlercycli te starten en dat terwijl men conjuctureel  rijker is dan pakweg dertig of veertig jaar geleden toen men dat veelvuldiger deed.
Wat betreft dat laatste: het geld zit nog meer in de verkeerde zakken wordt nog meer verspild en dan hebben wij niet over landen als Griekenland en Spanje want Griekenland krabbelt  mede door onze steun èn politieke druk er economisch weer aardig bovenop, zo lijkt het dat tenminste. Nee, ik doel op die lieden die als motto voeren "Greed is good", de Gordon Gekko's van deze wereld.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *