Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Janver

De 1 na laatste NOS Studio Sportzomer: avondetappe van dit jaar. De laatste die ik weer live bekijk. Maandagochtend om 06:30 kijk ik weer de laatste.

Vanaf Maandag concentreren op Olympische Spelen!
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
J.S. Bach: BWV 232 'Hohe Messe'/ Cantus Cölln/ Konrad Junghänel op Harmonia Mundi Gold series.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

rexp

Playlist met jaren 80 spul als the Cure, the Cult en Joy Division.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Porcupine Tree: 'in absentia': een absolute groeidiamant! Wordt naarmate je hem vaker beluisterd steeds beter.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#5105
 :| :| :| Alweer een doorwaakte nacht... ondanks dat ik "helder", "kalm", "rustig" en "beheerst" ben, want "zijn" ben ik, alleen dan zeer geëmotioneerd door wat ik intellectueel niet kan bevatten. Ik vraag mijzelf steeds minder af waarom? Het moet nu eenmaal zo zijn. Zielsverwantschappen in de zin van twee geesten één ziel is nu eenmaal dé staande praktijk. Niets engs en niets buitengewoons, integendeel. De kosmos/ het universum bestaat uit dit principe: bipolariteit genoemd.

NIEMAND IS ALLEEN, IEDEREEN IS EENZAAM MET EEN ANDER, DIE GEEN ANDER IS DOCH SLECHTS ALLEEN IN VERSCHIJNING. HET VERSCHIL IS LOUTER EN ALLEEN UITERLIJK, DUS ALLEEN QUA FENOMEEN. NIET MEER EN NIET MINDER. INNERLIJK IS ER EENHEID IN BIPOLARITEIT.(Can you dig it?) :no:/ :yes:

Ik luister nu, heel "toevallig", naar 'Bluebeard's Castle' een opera in 1 akte van Béla Bartók, gezongen door Gustáv Belácek, bas, en Andrea Mélath, mezzo-sopraan. Het orkest van dienst was The Bournemouth Symphony Orchestra o.l.v., de onvolprezen, Marin Alsop.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Dream Theater! Octavarium!
Een geweldig album, gecreëerd en opgenomen omstreeks 9/11 in NYC, USA.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#5107
Citaat van: Cornelis1921 op juli 22, 2012, 06:21:08
:| :| :| Alweer een doorwaakte nacht... ondanks dat ik "helder", "kalm", "rustig" en "beheerst" ben, want "zijn" ben ik, alleen dan zeer geëmotioneerd door wat ik intellectueel niet kan bevatten. Ik vraag mijzelf steeds minder af waarom? Het moet nu eenmaal zo zijn. Zielsverwantschappen in de zin van twee geesten één ziel is nu eenmaal dé staande praktijk. Niets engs en niets buitengewoons, integendeel. De kosmos/ het universum bestaat uit dit principe: bipolariteit genoemd.

NIEMAND IS ALLEEN, IEDEREEN IS EENZAAM MET EEN ANDER, DIE GEEN ANDER IS DOCH SLECHTS ALLEEN IN VERSCHIJNING. HET VERSCHIL IS LOUTER EN ALLEEN UITERLIJK, DUS ALLEEN QUA FENOMEEN. NIET MEER EN NIET MINDER. INNERLIJK IS ER EENHEID IN BIPOLARITEIT.(Can you dig it?) :no:/ :yes:

Ik luister nu, heel "toevallig", naar 'Bluebeard's Castle' een opera in 1 akte van Béla Bartók, gezongen door Gustáv Belácek, bas, en Andrea Mélath, mezzo-sopraan. Het orkest van dienst was The Bournemouth Symphony Orchestra o.l.v., de onvolprezen, Marin Alsop.
Dit is eigenlijk je reinste topic-vervuiling.
Sorry Wim... Maar MUZIEK scheidt en brengt weer samen. Muziek = communicatie (van de hoogste orde). Als zij "...a powerful communicator..." wordt genoemd wie ben ik dan om dat te negeren en m.n. haar muziek. Haar discografie is "impressive" en "huge" (om cz's woorden toe te passen) te noemen. Haar 'Mahler's' zijn van een 'andere' wereld en raakten mij ongenadig diep, dieper kan men bij iemand niet komen. First Contact is dus niet uitgebleven. De rest is geschiedenis, heden en toekomst tegelijkertijd.
Wie nog de term VIVA-forum in de mond durf te nemen ontkent waar het hier op het forum om de eerste èn ook de laatste plaats om gaat: MUZIEK => COMMUNICATIE! (Tis een open deur, zoals wat ik te berde breng of het zin of onzin is. Of het zin heeft moet jij maar voor jezelf bepalen. Maar gezegd is het en na mij valt men alleen nog maar in herhaling en doet wat ik ook "doe" namelijk ZIJN. "To be or not to be, that's the question" om deze klassieke oneliner nog maar eens te gebruiken.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#5108
  :-) :-) :-) :-) :-) ALQUIN: 'nobody can wait forever'.
Een meesterlijke (prog-)rock klassieker van Nederlandse bodem en Delftse huize uit mijn jeugd. Veelvuldig gedraaid toendertijd - één van mijn favorieten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *



Cornelis1921

 ??? :-) Koopje uit de tweedehandsbak bij Plato/Leiden vanmiddag:
Isaac Stern, viool: Vioolconcerten van Hindemith en Penderecki (op Sony Classical).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 22, 2012, 23:15:12
??? :-) Koopje uit de tweedehandsbak bij Plato/Leiden vanmiddag:
Isaac Stern, viool: Vioolconcerten van Hindemith en Penderecki (op Sony Classical).
Full marks :-) :-) :-) :-) :-) voor deze twee volbloed uitvoeringen van twee prachtige vioolconcerten! Beluister ze nu voor de derde maal in successie! Geweldig!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Wegdromen met Blackfield's 'Blackfield II'.
Pop/rock soms op banale af, maar het duo Wilson/Geffen weten er altijd iets moois, kunst, van te maken.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)  ...en wakker worden met Moby's 'Play'.
Mijn revelatie wat betreft het jaar 2010. Een late ontdekking daar 'Play' al uit 1999 dateerd, doch niet gedateerd klinkt, integendeel, uiterst actueel zelfs.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *