Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

drees62

#4200
Rainbow - Live in Germany

Recensie van bol.com (niet van mij):

Voor mij is dit de definitieve live registratie van Rainbow. Beter dan het bekende album On Stage. On Stage stamt voornamelijk uit Japan en het lijkt of de band daar wat minder op dreef was. Misschien daarom is het ook in de studio bijgewerkt. Daar is niks op tegen. Thin Lizzy deed het ook met Live And Dangerous en leverde daarmee één van de beste albums van de jaren 70 af. Maar vergeleken bij In Germany klinkt On Stage vlak.

In Germany verzamelt de beste uitvoeringen van 5 Duitse optredens tot één complete show en bevat ook Rainbow's 'piece de resistance' Stargazer. Wat Jammer dat ze dit nummer nooit in combinatie met A Light In The Black gespeeld hebben! Hier zijn de rauwrandjes niet weg gewerkt. Maar wanneer een band zo goed op dreef is dragen die bij aan het live gevoel. Het klinkt alsof je erbij bent.

Dat is ook de keerzijde. Houd jij meer van "live in de studio perfectie" dan moet je On Stage kopen.

Voor de liefhebbers; de diverse concerten zijn ook los verkrijgbaar (geweest) als Live In Dusseldorf, ...Mannheim, ...Munich, Munchen, ... Koln. Dan heb je dus echte complete live registraties. Maar als je er maar één wil hebben zou ik gewoon Live In Germany kopen. En voor de volledigheid; deze opnames zijn uit 1976. De DVD Live In Munich is uit 1977.


Exxar

Nu even aan't genieten van The greatest hits van INXS

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) ( :-))
Marillion: 'Holidays in Eden'. Eén van de onderschattere M-albums. Een bescheiden parel in het oevre van deze band. Gisteren binnengekomen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Cornelis1921

#4205
 :-) :-) :-) :-) :-) / :-) :-) :-) :-) :-)
Vioolconcerten van Mendelssohn en Bruch(1e).
3x geluisterd naar de weergaloze uitvoering van Anne-Sofie von Mutter begeleid door de Berliner Philharmoniker onder Von Karajan (DGG Originals) - grandioze vertolkingen, mijn bek viel open en mijn hart sloeg over bij het horen van het adagio van de Bruch.
Kyung-Kwa Chung's vertolkingen (DECCA Legends) zijn al even virtuoos en meeslepend energiek en doorleefd - fantastisch, kudos!!! Happy equals sad! Chung wordt in de Mendelssohn begeleid door het Orchestre Symphonique de Montréal onder Charles Dutoit en de Royal Philharmonic Orchestra onder Rudolf Kempe deed de 1e van Bruch.
Voor alle liefhebbers van vioolmuziek geldt maar één aanbeveling, of beter gezegd twee: Aanschaffen deze CDs!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HV

Midlake - The courage of others. Lekker zweverig, om wakker te worden.
Hierna, Madrugada - The nightly disease ,gaat een luie dag worden, voel ik zo.

Totofan

Ik luister naar Toto - In The Blink of An Eye pompom pompom


Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marantz 81

Das toevallig ik heb hem vanmiddag vers uit de folie  :yes: ook geluisterd ( was gisteren binnen )

Spanish steps -zit wel erg veel laag in zeg  :-o

Totofan

Citaat van: Marantz 81 op februari 29, 2012, 20:12:29
Das toevallig ik heb hem vanmiddag vers uit de folie  :yes: ook geluisterd ( was gisteren binnen )

Spanish steps -zit wel erg veel laag in zeg  :-o

Dat klopt, als je niet op pas dan vallen de voegen uit de muur :|, het over heerst wel heel erg.
Op de cd single is Spanish steps ook zo laag.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81


Exxar


renes59

Stukkie country op de vrijdagavond kan geen kwaad. Heb dit live gezien in de Oosterpoort, geweldig.

http://youtu.be/zXf-SuBbJa0
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.