Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op januari 29, 2012, 01:28:30


Nine Inch Nails - Downward spiral SACD in 5.1  HB
Da's pas eens super heavy, alleen géén Super Heavy...  nonono
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4022
 :yes: Allegri: Miserere & andere meesterweken werken uit de renaissance/ Koor van de Abdij van Westminster o.l.v. Stephen Cleobury (Newton, (C)2010).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4023
 :-) :-) - :-) :-) :-) :-) :-)
Mahler 3/ Mihoko Fujimura, alt/ diverse koren/ Bamberger Symphoniker o.l.v. Jonathan Nott (Tudor, ©2010 Hybrid-SACD). Deze uitvoering geniet een bijzondere waardering: in de BBCmusic MUSICchoice, de volle ☆☆☆☆☆. Maar in de 'Luister' kreeg deze voortreffelijke uitvoering slechts ☆☆ uit vijf. Het is je 'cup of tea' of nie dus. Ik vind het persoonlijk een hele goede uitvoering, beter zelfs dan de bekroonde onder Simon Rattle met 'Birmingham'. Doch de mindere dan die van Haitink (CgO 3× & CSO), Bernstein (NYP 2×) en Abbado (zowel WP als BP). Deze uitvoering van Nott met de fenomenaal spelende Bambergers mist echter de urgentie, pointe en en schwung van die super uitvoeringen. Oja ik vergeet nog uitvoering te noemen: Haitink met de BP uit 1993, ook een hele bijzondere, hoewel de meningen over deze ook sterk verdeeld zijn (uitverkocht, en dus heb ik deze niet maar gelukkig de openbare bieb wel).
P.S. Ook vermeldenswaardig is de recente live-opname van het KCO met Mariss Jansons op de bok (KCO Live, ©2011 Hybrid-SACD), benchmark volgens BBCmusic.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Zoldar

JA. Dat moet ik maar eens gaan halen bij de platenboef op vinyl.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Wordt daar zo vrolijk van en vindt het echt goed  pompom

Als ik het in de auto opzet raampje open  8-) op en het gas erop in de zomer ,Heerlijk !!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

 :yes: benzine en lucht wordt gemengt en komt als een gasmengsel in de verbrandingskamer  :-D


byebye


http://www.youtube.com/watch?v=tR_i0sKWKEA

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) (:-)) Concertante pianomuziek van Massenet en Franck door Idel Biret en het Bilkent Symphony Orchestra o.l.v. André Pâris op Alpha.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber


http://open.spotify.com/album/4jLoOKFTBtId9gxd9ZZaf1



Vol sprookjes, spreuken en legendes rapt Kapabel met een grote woordenschat over voortdurend veranderende muziek, en schept zo de wereld van 'De Avonduren'. Fantasieën in klank en tekst, dit nieuwe Kytopia-project.

Elk van de twaalf nummers vertelt een verhaal of fabel, en krijgt van de getalenteerde muzikanten ook een eigen geluid mee. Aangevuld met fijne gastmuzikanten (C-Mon! Colin Benders!) komen er zo invloeden van alle genres en stijlen en stijlen op je af, inclusief de vaak nauwelijks verhulde moraal over de samenleving, sterfelijkheid of vriendschap van Kapabel.

Zo kan het dat de verhalen over Sjakie Schildpad (de eerste single, met geweldige bijdrage van Herman Van Veen), een giraffe met een ninjamuts en enkele woudreuzen gepaard gaan met ernstige teksten over de dood: 'Het is niet eerlijk / en toch is het zo / of je nu wel of niet gelooft / we gaan allemaal dood.' Parabels en een hiphopsprookjesballad, en dit vol verwijzingen naar oude legendes. Zelfs 'de koning is dood, lang leve de koning' komt voorbij; Kapabel kent zijn klassiekers.

Vol violen, blazers, bandoneon, synthesizer en veel percussie schuifelt, wringt of schudt elk nummer zo verder, vrijwel allen vrij van de inmiddels zo bekende couplet-refrein-schema's, zoals we van het Kytopia-label gewend zijn geworden. Niels Broos (toetsen), Bram Hakkens (drums), Dibbe van Laarhoven (bas) en Frank Wienk (percussie), alle vier ook betrokken bij The Kyteman Orchestra, vormen de band, wat voor de nodige muzikale brille zorgt. Samen met Simon "C-Mon" Akkermans en frontman Kapabel schreven zij de twaalf stukken, gebaseerd op de sprookjes en verhalen die de rapper al zo lang in zijn hoofd had zitten. Het resultaat is een hoogst muzikale en veelzijdige schets van een sprookjesland. Wat moet volgen is de verovering van Nederland.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Totofan

Ik luister nu naar Nightwish - Dark Passion Play  HB HB :evil:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

Ik luister nu naar Whitesnake - Forever More

Groet Marcel

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next