Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ron van D

Cream- Live at Royal Albert Hall: Toad ( met die heerlijke drumsolo van Peter 'Ginger' Baker)
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Ron van D

En nu nog een keer hetzelfde nummer van het album Wheels of Fire....nog beter!
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

#3318
 Het moet wel je smaak zijn ,maar man wat een stem heeft deze vrouw en wat kan ze uithalen zonder te vervormen :yes:


http://www.youtube.com/watch?v=BFZgVBtlULg


http://www.youtube.com/watch?v=bU2evaPru_M

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Stravinsky: Ballets (The Rite..., Petrushka, The Firebird en Appolo)/CBSO o.l.v. Simon Rattle (EMI Records, ©2009). Mooie collectie uitvoeringen, waaronder enkele als 'benchmark' beschouwd worden ('Petrushka' en 'The Firebird').
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Stravinsky conducts Stravinsky - The Ballets (Sony Music, ©2011) CD 5 (Apollon Musagète - Agon - Jeu des Cartes). Qua opname techniek gedateerd, qua uitvoering integendeel. Misschien wel het beste wat er voor Boulez(DG) op drager is verschenen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3321
 :-) :-) :-) :-) :-)
Stravinsky conducts Stravinsky - The Ballets (7CD-box, Sony Music, ©2011) CD 7 - Concert Suites: Petrushka - Pulcinella - L'oisseau de feu(The Firebird).
We zijn aanbeland bij het laatste schijfje uit deze memorable collectie. Is al een keer eerder door Sony uitgebracht, maar is alleen nog tweedehands en tegen hogere prijzen te bekomen. In deze box is, uit kostenbesparing, geen begeleidend boekje bijgevoegd. Op de hoesjes staan wat, summiere, opname details. Jammer maar helaas. Voor wie meer over de componist wil weten, is het het boek van de hand van zijn voormalige vriend en assistent, Robert Craft, een aanrader. Ken het niet, maar wordt allom beschouwd als een standaard werk.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) ( :-) )
Stravinsky: Le sacre du printemps/L'oisseau de feu - Koninklijk Concertgebouworkest o.l.v. Mariss Jansons (SACD RCO LIVE, ©2008). In super-audio (stereo) klinkt deze muziek en deze uitvoering ervan helemaal fenomenaal. De klankdetail en klankpracht worden schitterend getransfereerd door dit schijfje, dat ook gewoon in pcm-stereo(DSD-kwaliteit) afspeelbaar is.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu



Rainbow - Rising uit 1976. Deze plaat heeft voor altijd mijn kijk op muziek veranderd. Vergeet nooit weer dat ik deze plaat voor het eerst hoorde. Kwam rechtstreeks als 11 jarige jongen uit het Mud en Rubettes tijdperk...en toen Ronnie Dio en Blackmore...op een van de meest tijdloze en misschien door het grote publiek ondergewaardeerde album Rising. Earthshaking, mindblowing....En nog steeds 1 van mijn meest gedraaide CD's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

#3324
 :yes: byebye :yes:
Citaat van: WimPeu op oktober 19, 2011, 21:45:24


Rainbow - Rising uit 1976. Deze plaat heeft voor altijd mijn kijk op muziek veranderd. Vergeet nooit weer dat ik deze plaat voor het eerst hoorde. Kwam rechtstreeks als 11 jarige jongen uit het Mud en Rubettes tijdperk...en toen Ronnie Dio en Blackmore...op een van de meest tijdloze en misschien door het grote publiek ondergewaardeerde album Rising. Earthshaking, mindblowing....En nog steeds 1 van mijn meest gedraaide CD's.
Wim, bedankt voor de tip en de info. Ga hem t.z.t./mss. al binnenkort (ook) aanschaffen.
Dank en groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3325
 :-) :-) :-) :-) ( :-) )
Mahler: "Das Lied von der Erde"/Nan Merriman, mezzo-sopraan, Ernst Haefliger, tenor/ Concertgebouw Orkest o.l.v. Eugen Jochum (Deutsche Grammophon GmbH, (P)1963).
Volgens het Franse muziektijdschrift La Monde de la Musique één van de meest opvallende vertolkingen van dit werk. Ook de vertolkingen van Kathleen Ferrier onder Bruno Walter zijn van grote historische waarde. In de post-moderne tijd is de mezzo/alt Christianne Stotijn wel de meest gevierde Mahler-interpreet. Bij de mannen is de bariton Christian Gerharer de zanger die het dichtst bij Mahler's oorsprong staat. Alt Anne Sofie von Otter en de bariton Thomas Hampson gingen hen voor, hoewel de laatsten nog immer actief zijn. Onder de dirigenten zijn er tegenwoordig velen die een meer dan redelijke Mahler kunnen neerzetten. Het is zelfs mode onder orkesten en dirigenten, om ieder voor zich een complete Mahler-cyclus op te nemen, want dan telt men pas mee èn de ooit zo verguiste Mahler heeft hiermee gelijk gekregen: "Meine Zeit werde kommen". Met als gevolg dat wat financieel zo lucratief leek spoeling steeds dunner doet worden en de consument/muziekliefhebber van tegenwoordig steeds moeilijker maaky zijn/haar keuze te bepalen.

Das Lied von der Erde wordt wel beschouwd als het werk dat het dichtst bij Mahler's gevoelens staat.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3326
 redface :no: stupid
Mahler 3/Anna Larsson, alt/London Symphony Chorus en Orchestra/ Valerie Gergiev, dirigent (2×SACD, LSO Live, ©2008). Deze uitvoering heb sinds ik hem heb gekocht in 2008 slechts nog maar één maal, en dan nog oppervlakkig, beluisterd. Ik vraag mijzelf dan ook af wat ik ervan vind: aanwinst of miskoop? Ben niet zo'n liefhebber van een gerussificeerde Mahler. Deze cyclus begon zwak en eindigt sterker naarmate dit project vorderde: Gergiev moest Mahler's toon en grondhouding vatten en neerleggen in de uitvoering van deze cyclus.
Deze symfonie van Mahler is de een na langste uit muziekliteratuur: gem. 100 minuten. De 1e symfonie van Havergal Brian duurt gem. 20 minuten langer en is daarmee de langste in zijn soort.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Pop Music - the early years 1890 (!!). Geripped van Sony 100 years. Een ontdekkingstocht!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-)
"Train of Thought" by Dream Theater. Wat is dit toch lekkere muziek!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes:
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 21, 2011, 02:12:07
:-) :-) :-) :-)
"Train of Thought" by Dream Theater. Wat is dit toch lekkere muziek!!!
In de reprise, totdat de telefoon ging... (Maat John had nieuws over de nieuwe browser instelling op zijn netbook: Bing! i.p.v. Explorer 9* of Chrome.) Dus ik uit de muziek gehaald. Daarna ook nog even over WiiConnect24 gegamed met elkaar. Dan nu weer muziek: TOTO - "Absolutely Live".
* Explorer 9 conflicteerd met McCaffee 2011.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *