Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#2895
 byebye :yes: Ja Wim, C.C.R. is geweldig! Ooit, in mijn vroegste puberteit, vrijwel alle LP's van hen gehad. C.C.R. was mijn vertrekpunt in de reis door de (zelf)gekochte muziek. C.C.R. staat op mijn lijstje om nog eens op CD gekocht te gaan worden, waarschijnlijk in die 3CD-box.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.



Janver

Vanavond is het maar eens tijd voor.....

Michael Jackson - Thriller

Ik was te jong om het van het begin mee te krijgen(1 jaar), maar alle nummers kennen van haver tot gort. Een gekopieerd cassettebandje :-)

De ballads rustig opgenomen en de pop songs echte power.

Binnenkort maar eens Of the Wall, thriller, Bad en Dangerous op een rijtje luisteren en kiezen welke beter zou zijn.

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Echt heel erg goed micheal jackson  :-)

laatst album dangerous besteld bij die bolle  clown1 krijg ik zo,n klote remasterd editie  nopompom frusty men pa heeft de originele klinkt veel beter  notworthy

WimPeu

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 19:20:34
byebye :yes: Ja Wim, C.C.R. is geweldig! Ooit, in mijn vroegste puberteit, vrijwel alle LP's van hen gehad. C.C.R. was mijn vertrekpunt in de reis door (zelf)gekochte muziek. C.C.R. staat op mijn lijstje om nog eens op CD gekocht te gaan worden, waarschijnlijk in die 3CD-box.
Gr. Cor.

Volgens mij is hun hele collectie ook op SACD. Misschien dat ik die serie wel eens ga kopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: joep op augustus 18, 2011, 21:31:37
Een dagje zonder Wende is ook niet alles.

http://www.youtube.com/watch?v=HlzpAcKJlL0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0HDAu56Ur5w&feature=related

notworthy Heerlijk, Wende!!
Paar keer live gezien, zowel schouwburg als haar clubtour.
Zwaar okey allebei. Zelf ben ik meest gecharmeerd van de chansons, mn vrouwtje vindt het poppy No.9 mooier (al had ze de eerste keer schouwburg wel kippevel).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

hou altijd een lijste bij van artiesten of cd,s/albums die ik wil hebben en heb haar toegevoegd  :yes:

Cornelis1921

 :yes: Deze nacht begint muzikaal zoals vorige nacht geëindigd is: hetzelfde Fauré Requiem in dezelfde uitvoering. Op Virgin, ©1998 trouwens. De edit is van de hand van John Rutter, welke zijn eigen uitvoering van dit werk wordt beschouwd als 'benchmark'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :yes: pompom Gabriel Fauré (1845-1924): Orchestral Music/ Linda Russell, sopraan/ Micheal Healy, viool/ RTE Sinfonietta o.l.v. John Georgiadis (Naxos ©1998).
Bedachtzame en aimable vernieuwer en jarenlange, tot aan zijn dood, rector van het nationale conservatorium te Parijs. Ongemerkt een zeer getalenteerd musicus gebleken, die pas tegen het einde van zijn leven de erkenning kreeg, die hij verdiende. Zijn Requiem behoordt tot de meest uitgevoerde en vastgelegde klassieke werken. Doch ook zijn orkestrale werk is zeer geliefd. Als componist van kamermuziek heeft Fauré ook zijn sporen verdiend. Kortom, een veelzijdig musicus.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 08:06:09
Gelukkig voor jou dat je hebt ontdekt dat de wereld van muziek meer bestaat dan uit Rammstein enzo.
Ik denk dat jij de polifony en ander middeleeuwse en renaissance muziek wel kan waarderen. Precies het tegenovergestelde van wat er nu dagelijks bij jou uit de luidsprekers komt. Zoeken onder 'oude muziek' of 'Early Music'. Sander, succes en veel (luister)genoegen.
Gr. Cor.

:lol:

Even ingrijpen, hier dreigt een onjuist beeld van mij te ontstaan  :-P. Ik heb een achtergrond in de muziek, heb m`n diploma`s A t/m D op trombone en euphonium, van jongs af aan deel uit gemaakt van vele muziekgezelschappen en daardoor een brede muzieksmaak kunnen ontwikkelen. Ik draaide altijd al klassiek, behalve zang, dat trok mij minder. Maar nog niet zolang geleden bij Theo een aantal koor-werken gehoord (russisch) welke toch echt een heel mooi sfeervol (geluids-) beeld gaven :yes:.

Maar Rammstein en ook andere "sfeervolle herrie" kan ik ook zeer zeker genieten HB.


Sander.