Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

Citaat van: AudioPhillie op september 02, 2023, 22:03:34Geluid output tv nu via optische aansluiting naar NA-11. En vanuit daar optisch naar de SR7015.
Hoi. Kun je dan niet beter rechtstreeks optisch van TV naar SR7015 gaan? De NA-11 doet toch niks anders met het digitale signaal dan doorsturen. Of ontgaat mij een voordeel?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

AudioPhillie

Citaat van: Hoewie Loewie op september 06, 2023, 08:55:30Hoi. Kun je dan niet beter rechtstreeks optisch van TV naar SR7015 gaan? De NA-11 doet toch niks anders met het digitale signaal dan doorsturen. Of ontgaat mij een voordeel?

Goedemorgen 🌞
Ik heb het idee dat de dac van de NA van een hogere kwaliteit is dan die van de SR. Daarnaast wil ik niet altijd films (tv) in 7.1 kijken maar wel op z'n minst in fraai stereo. Speakers van mijn tv staan standaard uit.

De SR is meestal geheel afgekoppeld van stroom als ik hem niet gebruik. Aangezien al mijn apparaten van Marantz zijn wil deze een enkele keer nog wel eens op de AB aansturing van de PM14 reageren. En voor zover mij bekend slijt elektronica harder van (in/uit) schakelen dan van enkel onder spanning staan. Daarnaast verbruikt het alleen maar stroom zonder noodzaak. Ik probeer mijn hele leven al niet meer te gebruiken dan ik echt "nodig" heb. Dat geldt ook voor stroom.
Voor de PM maak ik een uitzondering. Die staat altijd aan. Maar die verbruikt minder dan 10 Watt indien onbelast. Op die manier probeer ik de levensduur van deze amp te maximaliseren. Voor de SR is dat voor mij niet van belang.

Om niet te ver off topic te gaan: Ik luister op dit moment naar mijn fav 24/7 album 😇
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

John Scofield. Het album Grace Under Pressure.
Erg goed album, van een van mijn favoriete jazz gitaristen.
Goede band ook met: Bill Frisell ook op gitaar, Charlie Haden op Bas en Joey Baron op drums.
Cd uit 1992, op Blue Note ( Capitol).

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

Citaat van: NB op september 05, 2023, 11:46:02Jim White. Drill A Hole In That Substrate And Tell Me What You See.
Heel prettige cd. Erg goed opgenomen ook. Doet af & toe denken aan Grandaddy( Jason Lytle & co)
Ik heb er een goede recensie over gelezen, wat dingetjes op YT beluisterd en aangeschaft.
Cd uit 2004,op Luka Bop (V2). 

Lekker muziekje!
Jouw (en de andere) muziek suggesties luister ik altijd via "music.youtube.com"
Hogere bitrate dan de gewone YT voor zover ik heb gezien.
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

AudioPhillie

Citaat van: Emiel77 op september 05, 2023, 20:34:29Toch even een andere richting...

The Prodigy - Music For The Jilted Generation


Helemaal niet onaardig. En het klus tempo gaat er ook niet door omlaag ...  :-D
Die Z4 is vast ook voorzien van goed audio geluid?
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Hoewie Loewie

Citaat van: AudioPhillie op september 06, 2023, 09:53:31Ik heb het idee dat de dac van de NA van een hogere kwaliteit is dan die van de SR.
In de omschreven opstelling gebruik je de DAC van de NA helemaal niet, volgens mij.  :?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

AudioPhillie

Citaat van: Hoewie Loewie op september 06, 2023, 12:37:05In de omschreven opstelling gebruik je de DAC van de NA helemaal niet, volgens mij.  :?

Tv geluid gaat naar NA-11 via optisch. Analoge out van de NA gaat naar PM. Wel toch dan?
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Emiel77

Citaat van: AudioPhillie op september 06, 2023, 12:20:48Die Z4 is vast ook voorzien van goed audio geluid?

Jep audio is prima voor elkaar, maar de rijervaring vind ik dan weer belangrijker, heerlijke wagen.
Lekker laag, sportief onderstel, echt even genieten :-D
Jammer dat ie boven mn budget ligt, maar wie weet... :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Jamiroquai - Traveling Without Moving


Een beetje vreemd, maar wel lekker :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Hoewie Loewie

Citaat van: AudioPhillie op september 06, 2023, 13:33:35Tv geluid gaat naar NA-11 via optisch. Analoge out van de NA gaat naar PM. Wel toch dan?
Dan wel ja maar je had het over optisch van de TV naar de NA naar de SR. Nu komt de PM ineens op de proppen.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

AudioPhillie


Citaat van: Hoewie Loewie op september 06, 2023, 23:07:59Dan wel ja maar je had het over optisch van de TV naar de NA naar de SR. Nu komt de PM ineens op de proppen.

Goedemorgen
Mogelijk was ik wat onduidelijk. Sorry daarvoor. Mijn tv heeft maar 1 optische uitgang. Films streamen vanaf mijn NAS werkt eenvoudiger en sneller via tv dan via de andere (marantz) apparaten.
Door ook een connectie naar de SR te hebben kan ik deze film files ook in (gefingeerde) 5.1 of 7.1 formats weergeven.
Met stereo weergave bedoel ik de PM. Het geluid daarvan is in mijn oren veel beter dan van de SR. De SR gebruik ik alleen als ik meer dan alleen stereo geluid wil.
De Xanadu DS30's worden aangestuurd door de PM. De DS30's zijn altijd actief bij weergave van geluid dus de PM ook. Hetzij als voor + eind versterker of alleen als eindversterker bij meerkanaals geluid weergave via de SR.


Zojuist maar even Vivaldi's Four Seasons opgezet om niet te ver off topic te gaan  :angel:

Maar ik zag zojuist heel even een Pop-up waarin stond dat ik verbannen ben van het forum. Geen idee hoe dit zit dus eerst even uitzoeken met wat ambient muziek op de achtergrond (na Vivaldi natuurlijk ...)
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Santana. Het gelijknamige eerste album.
De in 1998 geremasterde cd, met zo'n kleine 25 minuten aan bonus materiaal.
Op Columbia Legacy ( Sony Music). Oorspronkelijk uit 1969.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

Citaat van: AudioPhillie op september 07, 2023, 11:00:25Goedemorgen
Mogelijk was ik wat onduidelijk. Sorry daarvoor. Mijn tv heeft maar 1 optische uitgang. Films streamen vanaf mijn NAS werkt eenvoudiger en sneller via tv dan via de andere (marantz) apparaten.
Door ook een connectie naar de SR te hebben kan ik deze film files ook in (gefingeerde) 5.1 of 7.1 formats weergeven.
Met stereo weergave bedoel ik de PM. Het geluid daarvan is in mijn oren veel beter dan van de SR. De SR gebruik ik alleen als ik meer dan alleen stereo geluid wil.
De Xanadu DS30's worden aangestuurd door de PM. De DS30's zijn altijd actief bij weergave van geluid dus de PM ook. Hetzij als voor + eind versterker of alleen als eindversterker bij meerkanaals geluid weergave via de SR.


Zojuist maar even Vivaldi's Four Seasons opgezet om niet te ver off topic te gaan  :angel:

Maar ik zag zojuist heel even een Pop-up waarin stond dat ik verbannen ben van het forum. Geen idee hoe dit zit dus eerst even uitzoeken met wat ambient muziek op de achtergrond (na Vivaldi natuurlijk ...)

Gelukkig niet verbannen 🥳🥳
Dus eerst even mijn laptop scannen om te zien of mijnheer Xi een achterdeur heeft gevonden 🤪
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

AudioPhillie

Wow ....  :-o

Marcin CzerwiƄski - Moonlight Sonata



Daarna maar even iets rustiger:
Steve Vai - Alien Love Secrets  🤩


"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Die van Vai heb ik ook. Goed album.

Hier nu:
XTC. Het album Nonesuch.
Cd uit 1992, op Virgin.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.