Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

hier is ze ook wel lekker



http://www.zona-musical.com/postt108784.html


bij de meeste vrouwen worden ze steeds lelijker zei niet hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :yes: Legendarisch live: Little Feat-'Waiting for Columbus' mmv de blazerssectie van de Tower of Power...Grandioos album! Heeft alles wat men van live-album mag verwachten: spontaniteit, intensiteit en bovenal, sfeer. Een der betere.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes: Genesis' last great move: 'Wind & Wuthering'. Daarna afloopt met als spectaculaire zwanezang 'Seconds Out', ook zo'n legendarisch live-album. 'Wind & Wuthering' doet mij herinneren aan het vacantiebaantje in de 4-ploegendienst bij Van Gelderpapier, Velsen-Noord, juni 1977. Het eindexamen HAVO zat erop en het VWO maakte zijn opwachting. Na Van Gelderpapier met de Chrysler 160 van een vriend een campeerreis door Noord-Italië en het zuiden van Frankrijk gemaakt. Vooral de muziek maakte grote indruk op mij: Kraftwerk, Jan Akkerman/Kaz Lux, Led Zeppelin, Supersister... Was 20 en genoot met volle teugen. Ook 'Oxigen' van Jean-Michel Jarre maakte in die tijd grote indruk op mij. Ik versmade het ruigere werk ook niet: Boston ('More than a feeling') was toen ook bij erg geliefd, evenals 'Low' en 'Heroes' van David Bowie. Kocht kort daarna ('78) 'What do you want from live' van The Tubes en Bowie's 'Stage' als allerlaaste, nieuwe, LP's van mijn leven, om pas in 1999 het, serieus, kopen van muziek te hervatten met de CD 'Wawajakawa' van Frank Zappa.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 Hé John', kom jij nog wel aan luisteren toe met al dat lekkers op mooie plaatjes?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) Enya-'Watermark': nog zo'n plaat die een deel van het verleden ontrukt aan de vergetelheid. Las in die tijd (1989) Maarten 't Hart's 'De Jacobsladder' een autobiografische 'roman' over de jeugd van de schrijver, die hij doorbracht in Maassluis. Muziek stelt de mens in staat tot tijdreizen, zowel achteruit als vooruit. En dat terwijl juist muziek het hier en nu beaccentueerd. How strange it can be? In het leven van 't Hart speelt (klassieke)muziek een grote rol. Als organist geeft hij (on)regelmatig recitals en ook publiceerd hij met enige regelmaat over dit troostrijk spiritueel voedsel. Ja Mark, Maxime en Geert: troostrijk spiritueel voedsel...! Een leeft niet bij  brood alleen. Ofwel soms? Eén JSF minder, en de kunst- en cultuurbegroting is weer sluitend! Wat zullen de cherubijntjes hiervan vinden... Apollo lacht zich een kriek over zoveel onbenul, want wie zijn oren schendt, schendt zijn aangezicht (voor het oog van de wereld).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) Rimsky-Korsakov-'Sheherazade', Op. 35. Gespeeld door het Philharmonia Orchestra olv Enrique Bátiz, NAXOS 8.550726. Penguin guide ***.  Misschien niet de beroemdste, maar i.i.g. wel de mooiste, romantische, symfonische suite. R.K.: componist, arrangeur, leraar en groot orkestrator. Typisch Naxos is ook, 'back catalogue'-titels heel lang blijven laten (bij)persen. De majors geven het tegenwoordig heel snel op en dan is het afwachten wanneer en of bepaalde titels weer op CD beschikbaar komen. Ook het prijsbeleid van Naxos is ronduit vriendelijk te noemen: een, huidige, winkeladviesprijs van €7,95 voor de single-disc's.  Naxos brengt ook DVD's, BD's en op beperkte schaal titels op SACD- en DVD-Audioschijf uit. Catalogus bij de speciaalzaak of op bestelling bij Codaex, Amsterdam. Ook op het www.: www.naxos.com Vele opnamen is/zijn de hoogste bekroning(en) toegekend.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) Ravel-pianoconcerten etc./ J.P. Collard/ONdeF/L. Maazel/EMI "encore", 2001 (Gramaphone Award 1980). Heb deze CD te weinig beluisterd om er iets zinnigs over te kunnen melden. Hoop wel tzt de Zimerman/Boulez/DGG versie te kunnen aanschaffen. De versie van het pianocercert in G door Martha Argerich en Claudio Abbado/LSO/DGG geldt als de 'benchmark'-opname van dat werk. Een Gramaphone Award geldt samen met de Grammy, en tegenwoordig ook de BBCmusicmag. Award, als de hoogste onderscheiding die men als klassiek musicus kan ontvangen. Het boost zowel prestige als verkoop.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Eindelijk kan ik dan Water van Gregory Porter op CD beluisteren.
Ik had 'm bij CDWOW besteld. Levertijd 4 tot 10 dagen volgens de website. Wel voor 50 cent extra verzekerd laten verzenden en dat was maar goed ook.
Na 6 (zes!) mailtjes eindelijk een nieuwe toegestuurd, omdat de vorige niet was aangekomen. Ze hebben daar blijkbaar het beleid dat pas na 21 dagen tot actie wordt overgegaan. En die actie was aanvankelijk de zaak onderzoeken.  :-o
Hoezo onderzoeken? Gewoon als de donder een nieuwe sturen!  :x Binnen 2 (twee!) dagen lag die in de bus.
Kan dus wel als je het vanuit Hong Kong hierheen stuurt.
Eind goed, al goed.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#1615
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 11, 2011, 03:43:58
Hé John', kom jij nog wel aan luisteren toe met al dat lekkers op mooie plaatjes?

volgens Harry kan ik niet multitasken nou ik bewijs het tegendeel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

@jwx  ja das wel een aardig nummer ,wist niet eens dat zij het was op die bar  :schater:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 11, 2011, 18:15:42
@jwx  ja das wel een aardig nummer ,wist niet eens dat zij het was op die bar  :schater:

ja lekker he  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.