Citaat van: Rob46 op juni 18, 2017, 11:55:40
Hoe komt het dat bepaalde muziekstukken je 'pakken'? Zo heb ik Luca D' Alberto ontdekt. Hij heeft 1 album gemaakt en enkele losse stukken, maar wat vind ik dit mooi!
Moeilijke vraag trouwens om op te antwoorden. Ik hoor binnen luttele seconden of muziek me aanstaat. Maar om dit nu woordelijk te te beschrijven, is moeilijk.
Combinatie van stem (gebruik, klank), gebruikte instrumenten, combinatie hiervan en manier van bespelen. Een aansprekende tekst is voor mij een extraatje, maar niet van essentieel belang. Ik ben groot liefhebber van melancholische muziek: negatieve emoties zijn immers krachtiger dan positieve emoties. Niet dat ik zo somber ben. Voorbeelden: Nick Cave, Adrian Crowley, Chris Jones, Arno Adams, Bob Dylan, Chris Isaak, Beth Hart, Etta James, Jacque Brell, Frank Boeijen, etc. En dan hebben we alleen over het melancholische muziekgenre. Er is nog zoveel meer moois.
Van vroeger uit was ik meer (hard)rock/ grunge-minded, maar tegenwoordig luister ik bijna alles. En er komt tegenwoordig zoveel mooie muziek uit, dat ik het niet meer kan bijbenen. Dit in tegenstelling tot wat sommige boze tongen beweren.