Zomaar wat gegrasduindt in mijn cdrekken: Forellenquintett/Streichquartett/Amati Q. & Dalia Ouziel (Brilliant Classics). Geen topuitvoering, doch beslist de moeite van het beluisteren waard. Een koopje bij het Kruitvat. Ja, ook daar! Daarvoor Katchaturian's vioolconcert gespeeld door, de uit Roemenië afkomstige, stervioliste Mihaela Martin en begeleidt door NSOU o.l.v. Theodor Kuchar (Naxos, 2003). Eén van de eerste klassieke CDs die ik kocht, en zeker het eerste vioolconcert. Mooi uitgevoerd en goed geregistreerd. Had hem jaren geleden voor het laatst beluisterd. En nu met 'ervarenere oren' klinkt deze cd nog indrukwekkender: chapeau! Nu maak ik mij op voor wat 'stevigers': YES: Relayer. Ook een Golden Oldie uit vervlogen tijdperk. Dank aan Dex, ik ga met mijn vacantiegeld ook de 'Geese and the Ghost' van Anthony Phillips kopen. Ook Elbow's 'Come boys, built a rocket now' staat op mijn verlanglijstje. Ook vannacht Bruckner 9 gedraaid, CSO/Guilini (EMI, 1977). Het betere werk dus! Groetings, Cor.