Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

xander32

Ik ben al sinds SAP een AIC-adept en DIRT heb ik echt helemaal grijs gedraaid (en nog).
Hun coming back Black gives.. met nieuwe zanger is een waardig AIC-album. Echter, ondanks dat het een heel behoorlijk album is, mis ik toch Layne Staley met z`n karakteristieke stemgeluid.


Sander.

Citaat van: WimPeu op maart 13, 2011, 16:19:15
Mee eens.
Nederland heeft natuurlijk best wel goede nieuwe muziek. Kijk maar naar Kyteman maar in Belgie kijken de artiesten meestal een straatje verder dan de Nederlandse. Mijn hart ligt trouwens bij de Amerikaanse muziek. Luister nu naar Alice In Chains (even wat anders zeg maar). Hun onlangs overleden Mike Starr bracht me weer op het AIC pad. De laatste Cd, Black Gives Way to Blue uit 2009 is echt vet. Het 2e nummer (Check My Brain) laat horen dat vals ook mooi kan zijn.



JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Even op de discussie inhaken, qua Nederlandse artiesten vind ik dat jullie Caro Emerald vergeten te melden.
Erg eigenzinnige muziek, -en nog eens erg goed ook.  :-)

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 13, 2011, 23:02:46
Even op de discussie inhaken, qua Nederlandse artiesten vind ik dat jullie Caro Emerald vergeten te melden.
Erg eigenzinnige muziek, -en nog eens erg goed ook.  :-)

zachtjes ze heeft last van haar stem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#1144
Nu deze, Nederlands product.

En voor het slapen gaan nog een stukkie van deze.


Ik zou zeggen welterusten. :zzz:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op maart 13, 2011, 23:02:46
Even op de discussie inhaken, qua Nederlandse artiesten vind ik dat jullie Caro Emerald vergeten te melden.
Erg eigenzinnige muziek, -en nog eens erg goed ook.  :-)
Da's lekkere muziek, maar om het nou eigenzinnig te noemen. Is toch behoorlijk mainstream.
Luister dan eens naar Eric Vloeimans, Michiel Borstlap, Jesse van Ruller en andere Nederlandse jazzhelden.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Willi@m

Citaat van: xander32 op maart 13, 2011, 17:21:56
Ik ben al sinds SAP een AIC-adept en DIRT heb ik echt helemaal grijs gedraaid (en nog).
Hun coming back Black gives.. met nieuwe zanger is een waardig AIC-album. Echter, ondanks dat het een heel behoorlijk album is, mis ik toch Layne Staley met z`n karakteristieke stemgeluid.


Sander.

Hier nog 1  notworthy Ik heb ze vorig jaar 2 x gezien in 013 en Effenaar  hello
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

De Zwarte Lijst op Radio 6. De hele week zwarte muziek, wat wil een mens nog meer?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Mooi programma, alleen vind ik dat er maar bar weinig blues voorbij komt. Daarom deze hier.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Ik heb het programma al een keer een mail gestuurd waarom ze  zo weinig blues erin hebben staan, ik vind blues bij uitstek zwarte muziek. Zonder de blues geen soul, jazz en popmuziek. Ze vergeten de oorsprong.
Geen antwoord op de mail gehad.
Nu de Hooker box in de cdspeler.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Het zal met het karakter van de zender hebben te maken, het is echt een jazz/soulzender. Ik hoor nooit blues op Radio 6. Misschien dat ze het wel hebben, maar niet op de tijden dat ik luister.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jowa

Net in de rust tussen de voedingen en de luiers lekker samen genoten van Elbow's laatste CD 'Build A Rocket Boys!'. Heerlijke relaxte muziek om lekker bij weg te dromen, wat we dus ook hebben gedaan   :gaap: :zzz:  byebye




Niber

Lekker kort werkdagje, kom ik thuis ligt de "Diana Krall Collector's edition" in de brievenbus met Live in Paris en Live in Rio.
De laatste staat nu op.

Ken haar muziek pas een poosje, maar ben best onder de indruk.
Ken haar door het forum hier. Al zullen sommige mensen wel denken: "Hè, kende hij Diana Krall niet?! Die kent iedereen toch..."
Ik dus niet...Al snap ik nu dus wel het gevoel wat sommigen hier ook gehad hebben toen ze via een ander topic Nils Lofgren ontdekten (waar ik dan weer heel verbaast over was, dat dat geen algemeen goed was :wink: ).

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2