AV9000 + MM9000

Gestart door todiroy, mei 03, 2010, 18:50:20

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 15:26:16
Oh ja, er stond een vraag....  :-P

Die kan de nieuwe geluids formaten aan, -en beschikt dus over een nieuwere dac.
Daarbij is het een 7.1 bak ipv een 5.1 .

Hij heeft pre-outs, dus er kan een eindbak op als dat gewenst is, dus ook de mm9000.

denk niet dat je er qua klank er op vooruit gaat met een 7.1 van 400 euro op een oude 5.1 wat gewoon degelijk gebouwd is en fatsoenlijke componenten

maar dat is mijn mening

dus ik denk dat je er qua klank absoluut op vooruit zal gaan maar ja dan kan je geen 7.1 afspelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Dat denk ik ook niet, ik probeerde enkel antwoord te geven op je vraag....  clown1

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 15:34:45
Dat denk ik ook niet, ik probeerde enkel antwoord te geven op je vraag....  clown1

ik schrok al  :angel:
maar ga je voor 7.1 kwantiteit of 5.1 kwaliteit mmmmm dat is geen makkelijke keuze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Geluid van een Bluray heeft een hogere bitrate dan die van de dvd, deze bitrate kan niet door spdif/coax. Hiervoor heb je een HDMI verbinding nodig die wél deze grote data stroom aan kan.
Heb je geen HDMI op de versterker zitten, dan kan je het via een analoge 5/7.1 verbinding ook gewoon herleiden.
Dit is dan het PCM signaal, ongecomprimeerd!
Maar dan moet je dus wél die analoge ingang hebben.
Dus het Bluray geluid zal met de av/mm9000 combi niet mogelijk zijn.
Wat wel zou kunnen is een andere av-receiver ervoor hangen, mét 7.1 in en pre-out van alle kanalen.

Dit even terzijde, ik geloof namelijk dat je dat nog niet helemaal doorhad John.
Zo wel, dan is het leuke side-info....  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 15:42:38
Geluid van een Bluray heeft een hogere bitrate dan die van de dvd, deze bitrate kan niet door spdif/coax. Hiervoor heb je een HDMI verbinding nodig die wél deze grote data stroom aan kan.
Heb je geen HDMI op de versterker zitten, dan kan je het via een analoge 5/7.1 verbinding ook gewoon herleiden.
Dit is dan het PCM signaal, ongecomprimeerd!
Maar dan moet je dus wél die analoge ingang hebben.
Dus het Bluray geluid zal met de av/mm9000 combi niet mogelijk zijn.
Wat wel zou kunnen is een andere av-receiver ervoor hangen, mét 7.1 in en pre-out van alle kanalen.

Dit even terzijde, ik geloof namelijk dat je dat nog niet helemaal doorhad John.
Zo wel, dan is het leuke side-info....  :-D

sssssssssssssssssssssss we hebben pm uitgevonden

wel duidelijk nu  notworthy

j o r r i t

Citaat van: jwx op mei 04, 2010, 14:59:33
waarom analoog als je het digitaal kan ?

Omdat HD materiaal niet via digitale coax of toslink getransporteerd kan worden. Hiervoor is een hdmi aansluiting nodig. Indien je blu ray speler 5.1 (of 7.1) analoge outputs heeft kun je deze ook analoog op je receiver/processor aansluiten. Aangezien deze ook niet aanwezig zijn op de av9000 is het niet mogelijk om HD materiaal via deze processor af te spelen.

EDIT: ik heb het ook nog maar eventjes herhaald...  :lol:

Marvin

En om het dan helemaal rond te maken; Als je analoog wilt aansluiten, John, dan heb je dus ook een bluray-speler nodig die analoge uitgangen heeft.  clown1

todiroy

Iedereen bedankt voor de vele reacties!

Dus als ik het goed begrijp:

Om BD te kunnen afspelen sluit ik deze rechtstreeks aan op mijn TV via HDMI

Het geluid kan ik dan aan de 9000 aansluiten via een component kabel?

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Vlearmoes

Nee component is voor beeld  shutup

geluid zal via optisch moeten
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

todiroy

Een optische aansluiting heb ik dus dat is geen probleem.

Waarvoor dienen dan die component aansluitingen op de 9000?

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Marvin

groen, rood en blauw?

Dat is voor je beeld, je weet wel....
Bewegend plaatje.....  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 16:23:15
En om het dan helemaal rond te maken; Als je analoog wilt aansluiten, John, dan heb je dus ook een bluray-speler nodig die analoge uitgangen heeft.  clown1

die zijn er toch wel 2.1 spelers met BR  :angel:

ll0ll

Hier een Marantz 9000 set met een vraagprijs vanaf 700 euro in Limburg...
http://link.marktplaats.nl/345299284
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen