Hoe bergen jullie je CD's op

Gestart door lo, april 26, 2010, 18:33:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Hier ook en op muzieksoort. Blues, country, jazz, klassiek en pop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Ik heb cd's in rekken van Ikea ,wat dvd's in een rek van Marskramer,en heul veul cd's/dvd's in dozen op zolder.
Ik wil ook nog een een groot rek maken in mijn luisterhok op zolder....alleen de tijd om het te doen ontbreekt .

En om eerlijk te zijn zwerven her en der cd's in huis en in de auto  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

carbest

Wel een beetje off topic, maar als het over CD's en LP's gaat die op alfabetische volgorde worden gerangschikt dan moet ik echt hieraan denken.

Voor de duidelijkheid misschien eerst ff de inleiding/ probleemstelling luisteren.
http://www.youtube.com/watch?v=orgQjOwaq4s

En dit is dus het stuk. Eigenlijk pas vanaf 7.25, maar hij is leuk genoeg om hem helemaal te luisteren.   
http://www.youtube.com/watch?v=vY8YRCImVog

:schater:

Life is what happens tot you while your bust making other plans.

HiFi gek

Ik heb 4 cd racks van de Zuider Ster .

Wat ik vrijwel nooit draai bewaar ik in een linnenkast op een niet in gebruik zijnde slaapkamer .



Groeten  EDWIN  B

bonbon

gevonden op internet voor 4 tientjes.. paste precies tussen de deur, muur en het plafond,
met nog een klein kastje voor de sacd's........

daarnaast nog een aantal mappen met gekopieerde cd's
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Marvin


Mexicaanse Hond

Daar passen mijn CD's niet in en ik heb er niet eens zoveel.  :-P

renes59

Da's niks voor mij. Het moet er eerst allemaal op gezet worden en het moet beheerd worden. Daar gaat het fout bij mij, het komt vast voor dat alles weg is of het is niet meet oproepbaar. Doe mij maar gewoon CD's of LP's, voor mij modern genoeg.
Ik heb buizenversterkers, dan is het toch niks om daar een computer aan te hangen. Voor mijn gevoel klopt dat niet.
Niet dat het niet goed zal klinken maar het idee, nee. Ik blijf bij Benno van Ikea.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Totofan

Citaat van: jwx op april 26, 2010, 20:49:04
nu serieus  notworthy

past denk ik mooi bij de rest van huize TOTOFAN

Dat wel natuurlijk :yes:, wij hebben alles in deze stijl.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

renes59

Citaat van: bonbon op april 27, 2010, 19:29:37
gevonden op internet voor 4 tientjes.. paste precies tussen de deur, muur en het plafond,
met nog een klein kastje voor de sacd's........

daarnaast nog een aantal mappen met gekopieerde cd's
Trapje?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bonbon

Citaat van: renes59 op april 28, 2010, 19:04:41
Trapje?

ja, voor de bovenste 4 of zo  wel..... maar op mijn tenen met uitgestrekte armen kom ik tot bijna boven
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

2 dingen vallen me tot op dit moment op in jullie postings :yes:

1: Mbt opbergen van CD's wordt er over het algemeen gekozen voor "simpele" koop CD racks en natuurlijk de erg mooie zefbouw rekken. Tevens valt daarbij op dat de meesten de CD's toch in de originele doosjes laten zitten ipv de zogenaamde soft covers.

2: De grote hoeveelheid CD's die bij de meesten van jullie in bezit zijn. Erg mooi om te zien en getuigt ook van een echte passie imo.

Daarnaast is het natuurlijk leuk om de extra info toegevoegd te lezen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ronin

Citaat van: marvin op april 27, 2010, 22:39:32
wat dachten jullie hier van?

http://www.pixmania.nl/nl/nl/r/biggerdisk-2tb 
:schater:

Yep, in m`n NAS....
CD`s staan op zolder, scheelt afstoffen en ruimte.

De discussie over wat beter klinkt hoort thuis in een ander topic  :wink: :wink:
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Marvin

Citaat van: Ronin op juni 11, 2010, 12:19:07
De discussie over wat beter klinkt hoort thuis in een ander topic  :wink: :wink:

Zwengel hem ook niet aan dan....

Ronin

"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"